Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zelf USB poorten maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil graag een aantal meer USB poorten maken, maar nu weet ik niet hoe dat moet.
Hier op de zoek kon ik niks vinden wat ik wil en op google ook niet echt. Ik wil GEEN usb switcher ofzoiets. Het eventuele apparaat mag dus geen USB ingang gebruiken om te werken.

m.v.g. Léon Hanewacker.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

USB Hub's ken je? :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Welk apparaat ga je het op aansluiten?

Meestal gebruik je voor zoiets een USB Hub, of je gebruikt de interne headers op je moederbord, om een cardreader, of extra USB poorten op aan te sluiten.

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-11 21:53

ijskonijn

Now MOVE!

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:19:
Hallo,

ik wil graag een aantal meer USB poorten maken, maar nu weet ik niet hoe dat moet.
Hier op de zoek kon ik niks vinden wat ik wil en op google ook niet echt. Ik wil GEEN usb switcher ofzoiets. Het eventuele apparaat mag dus geen USB ingang gebruiken om te werken.

m.v.g. Léon Hanewacker.
Een USB-kaart gebruiken die je in een PCI slot van je pc duwt, heb er zelf ook een met 4 USB poorten.
ThinkPadd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:20:
Welk apparaat ga je het op aansluiten?

Meestal gebruik je voor zoiets een USB Hub
Hij zei dus:
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:19:
Het eventuele apparaat mag dus geen USB ingang gebruiken om te werken.
;)
Blijft voor zover ik weet dus een usb kaart over die je in een PCI slot prikt

[ Voor 45% gewijzigd door ijskonijn op 19-11-2008 16:31 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Of als je USB headers al vol zijn, gewoon een simpel PCI USB kaartje. Volgens mij kost zo'n Sweex/Sitecom/Qtec kaartje nog geen tientje.

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-11 21:53

ijskonijn

Now MOVE!

Zoiets dus, in je pc prikken en voila, 4 extra USB poorten. Ik gebruik het in een oude pc die geen USB 2.0 poorten heeft, met deze kaart heeft die dat dus wel.

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Verwijderd

Topicstarter
oke dankje mensen als het volgende niet mogelijk is haal ik een PCI USB kaartje: Ik zou graag ZELF een usb aansluiting willen maken met des betreffende kabels en stuff. Is dit mogelijk?

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:32:
oke dankje mensen als het volgende niet mogelijk is haal ik een PCI USB kaartje: Ik zou graag ZELF een usb aansluiting willen maken met des betreffende kabels en stuff. Is dit mogelijk?
Vermeld dan welk apparaat je hebt, met wat voor (moeder)bord.
Op veel boardjes zitten nog extra headers waar je extra USB poorten op kan aansluiten. Maar met een uitgebreide case zouden ze al allemaal in gebruik kunnen zijn.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-11 13:05

lasharor

7 december 2004

zie reactie boven mij!

Mag ik vragen waarom je dat zo graag wil doen?

[ Voor 63% gewijzigd door lasharor op 19-11-2008 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
GreenSky schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:37:
[...]

Vermeld dan welk apparaat je hebt, met wat voor (moeder)bord.
Op veel boardjes zitten nog extra headers waar je extra USB poorten op kan aansluiten. Maar met een uitgebreide case zouden ze al allemaal in gebruik kunnen zijn.
Mijn moederbord is Intel DQ965GF. heb aan de voorkant van mijn kast 2 aansluitingen+2geluid aansluitingen en achter stuk of 5 aansluitingen. Toch nog te wijnig die dingen gaan snel vol.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Wat is het probleem van een USB hub? Dat snap ik nog niet echt?

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak een USB hub, of een PCIcontroller. Een andere manier is niet mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
omdat je USB hubs meestal niet goed kan "inbouwen" in je systeem. Wil ze namelijk in een custom made part van de kast doen. Aan de bovenkant namelijk.

EDIT: oké, dus ik kan zelf geen usb kabels maken die ik evt op het moederbord kan aansluiten?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 16:46 ]

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-11 23:56

Zyppora

155/50 Warlock

Volgens de specs van dat mobo zijn er in totaal 10 USB poorten aanwezig. Daarnaast is het mogelijk om een PCI expansion card te halen, een USB hub (al dan niet selfpowered) of gewoon een simpel kabeltje die je op je mobo prikt om alle 10 de USB poorten beschikbaar te maken.

Zelf USB poorten maken? Zoek eens naar het USB protocol, of naar microchips die dit protocol verstaan.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:54

krvabo

MATERIALISE!

Atlas schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:42:
Wat is het probleem van een USB hub? Dat snap ik nog niet echt?
Nja afgezien van de gedeelde snelheid en (vaak) extra stroom uit de parent trekken zijn die er niet echt. Maar dan, om te beginnen zijn de meeste usb-poorten sowieso al per 2-3 gedeeld in snelheid. Een PCI-kaartje lijkt me gewoon de beste, op een na simpelste, oplossing.
Een USB-poort zelf maken kán natuurlijk wel, maar waar sluit je hem op aan als de headers op je mobo al volzitten? Nee dat lijkt me veel meer moeite dan het waard is.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ligt aan het moederboard dat je hebt. Veel PCI usbkaarten hebben anders ook een interne aansluiting, zodat je alsnog een kabel kan trekken naar de plaats waar jij het wilt.

☻/
/▌
/ \

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:45:
omdat je USB hubs meestal niet goed kan "inbouwen" in je systeem. Wil ze namelijk in een custom made part van de kast doen. Aan de bovenkant namelijk.

EDIT: oké, dus ik kan zelf geen usb kabels maken die ik evt op het moederbord kan aansluiten?
Je hebt al USB hubs ter groote van 2 lucifer doosjes (Sitecom enzo). Daar sloop je het plastic vanaf en je hebt een prima hub.

Een USB hub bouw je niet met alleen draadjes hoor, er komt redelijk wat elektronica aan te pas ;)

Koop gewoon een USB hub......

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 09:07

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zoek eventueel een paar USB brackets met header aansluiting via Vraag & Aanbod. Ik had ook zo 6 poortjes bij elkaar (die ik nog moet gaan inmodden)

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
koop jezelf gewoon usb verleng kabels en trek ze door naar waar je ze wilt hebben

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:54

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:45:

Je kan ook altijd nog een usb hub kopen en de behuizing wegslopen om het geschikt te maken voor je doeleinden.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Je zou misschien kabels kunnen maken van een header naar je custom part. Maar dan moet je dus nog wel een vrije header hebben. Of anders van een interne USB daarheen (ik heb bv een PCI kaartje van ik dacht sweex met een intern poortje).

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Dit moet werken om een usb poort te maken:
Tis hier de HK niet!

Voor vragen moet je maar een pb'tje sturen.

[ Voor 36% gewijzigd door Sprite_tm op 19-11-2008 22:39 ]

www.koopeendroom.nl

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:16

Rmg

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:41:
[...]

Mijn moederbord is Intel DQ965GF. heb aan de voorkant van mijn kast 2 aansluitingen+2geluid aansluitingen en achter stuk of 5 aansluitingen. Toch nog te wijnig die dingen gaan snel vol.
Met een beetje geluk, heb je nog pinheaders voor je usb expansion poorten vrij op je moederboard
zon ding zoeken

Afbeeldingslocatie: http://www.thesalestag.com/images/USB-CARD-1PORT.jpg

losschroeven en dan heb en dan heb je ook nog mooi schroefgaatjes om hem aan je kast te monteren

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:55
PCI-kaartje + wat webinn zegt (verlengkabels) lijkt me het handigst. Dan hoef je geen apparaten uit elkaar te halen, behuizingen aan te passen of weet ik veel wat.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Fasedraad, nuldraad? USB is gelijkspanning 5 volt, hallo! :o VDC en GND dus.
Power on, 3e pin van links? Data+ en data- bedoel je.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/67/USB.svg/700px-USB.svg

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Stig
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-11 11:04
Maarten-NForce schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:49:
[afbeelding]

Ik heb het zojuist geprobeerd, maar het werkte pas toen ik de groen-gele aardedraad erbij aansloot.

Kort leefde de kamerplant die aan een wilde orchidee.

• !null
Terw_Dan schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:45:
Pak een USB hub, of een PCIcontroller. Een andere manier is niet mogelijk.
Ik had van jou toch wel wat meer verwacht :P (no offence)
Zyppora schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:47:
Volgens de specs van dat mobo zijn er in totaal 10 USB poorten aanwezig. Daarnaast is het mogelijk om een PCI expansion card te halen, een USB hub (al dan niet selfpowered) of gewoon een simpel kabeltje die je op je mobo prikt om alle 10 de USB poorten beschikbaar te maken.
Wat Zyppora zegt dus. Er zijn genoeg on board connectors, en bij mijn Intel boardjes zitten er duidelijke beschrijvingen bij waar deze usb headers op het boardje zitten.

Enige wat je nu nog moet doen is brackets met usb sockets erin die je rechtstreeks op het board aansluit. Of die brackets nou voor PCI sloten zijn of voor voorin de kast (op plaats van CD/DVD drive) maakt niet uit, dat is jou keuze.
Om wat custom erin te flansen kan je nog wel wat usb sockets vinden met een stekker erop die je rechtstreeks op je moederbord kan stoppen.

http://cgi.ebay.com/6-USB...s?_trksid=p3286.m20.l1116
http://shop.ebay.com/item...ader+usb+female&_osacat=0

4 usb poorten op 1 pci bracket die je op je meteen op je moederbord kan aansluiten:
http://cgi.ebay.com/4-Por...s?_trksid=p3286.m20.l1116

Afbeeldingslocatie: http://i7.ebayimg.com/06/i/001/1d/93/1d2f_1.JPG

Dat soort spul moet ook wel in NL te vinden zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door !null op 19-11-2008 18:40 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

GreenSky schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:33:
[...]

Ik had van jou toch wel wat meer verwacht :P (no offence)
Mag je mij uitleggen hoe je zonder controller of hub meer USB poorten kunt krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje mensen:D. Allemaal bedankt voor de snelle en goede reacties. Ik ga nog eventjes wat berichten napluizen en wie weet laat ik hier nog weten wat ik ga doen.:D

• !null
Terw_Dan schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:36:
[...]

Mag je mij uitleggen hoe je zonder controller of hub meer USB poorten kunt krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2j3o0o7.png

En daar dan 1 van de eerder genoemde producten rechtstreeks op aansluiten.

Edit: Hier valt ook te zien dat meneer er al 6 heeft aan de achterkant, vraag ik me toch af waarom je er zoveel nodig hebt :P

[ Voor 16% gewijzigd door !null op 19-11-2008 18:46 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:31

rapture

Zelfs daar netwerken?

Pas wel op dat de draadjes in de headers verwisseld kunnen zijn. Je hebt naast Intel's aansluitwijze, ook nog een hoop moederbordfabrikanten die dolleuk draadjes verwisselen. Je kan zo'n header omknutselen totdat het wel werkt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

GreenSky schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:45:
En daar dan 1 van de eerder genoemde producten rechtstreeks op aansluiten.
Dus wat je doet is die poorten op, jawel, een USB HUB aansluiten.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sebazzz schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:54:
Fasedraad, nuldraad? USB is gelijkspanning 5 volt, hallo! :o VDC en GND dus.
Power on, 3e pin van links? Data+ en data- bedoel je.
[afbeelding]
Jij zit nog in je eerste jaar humor? En je examen 'hoe herken ik een sarcastische mop' is nog niet geweest of was je op gebuisd? :p

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Maarten-NForce schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:49:
[afbeelding]

Wat is dat voor rare beschrijving?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 09:07

Pathogen

Shoop Da Whoop

rapture schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:48:
Pas wel op dat de draadjes in de headers verwisseld kunnen zijn. Je hebt naast Intel's aansluitwijze, ook nog een hoop moederbordfabrikanten die dolleuk draadjes verwisselen. Je kan zo'n header omknutselen totdat het wel werkt.
Waar haal je die informatie vandaan? Alle USB header aansluitingen die ik tot nu toe heb gezien zijn hetzelfde aangesloten namelijk...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Thrackan schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:05:
[...]

Waar haal je die informatie vandaan? Alle USB header aansluitingen die ik tot nu toe heb gezien zijn hetzelfde aangesloten namelijk...
Maar toch willen ze nog wel eens afwijken.
Al moet ik je heel eerlijk zeggen dat het begin socket A tijdperk is dat ik nog afwijkende connectoren heb gezien. Daarna eigenlijk niet meer.

Een Socket 775 Intel bord is iig standaard.

• !null
Terw_Dan schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:48:
[...]

Dus wat je doet is die poorten op, jawel, een USB HUB aansluiten.
Nee dit is toch wel wat anders hoor, technisch gezien. Je geeft die headers op het moederbord de female sockets die je nodig hebt. Er zit geen hub idee tussen. Maar goed, daar gaat het mij niet om.

Ik zei het meer van jou omdat ik dacht dat jij dit soort boardjes wel zou kennen en dus zou weten dat er wel wat USB headers op zouden zitten, maar goed, dat hoef je natuurlijk helemaal niet te weten. Niet erg serieus bedoelt.

• SA007
  • Laatst online: 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Thrackan schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:05:
[...]

Ik heb anders serieus eens een mainboard doorgefikt doordat de header een niet-standaard pinout had.
De pin die bij de meeste 10pin blokjes naast de key zit is een extra ground voor de afscherming.
Bij die was het een extra 5V, waarom weet ik niet, maar hij deed vrij snel niks meer na het aansluiten en op proberen te starten.

• kluyze
  • Niet online
GreenSky schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:09:
[...]

Nee dit is toch wel wat anders hoor, technisch gezien. Je geeft die headers op het moederbord de female sockets die je nodig hebt. Er zit geen hub idee tussen. Maar goed, daar gaat het mij niet om.

Ik zei het meer van jou omdat ik dacht dat jij dit soort boardjes wel zou kennen en dus zou weten dat er wel wat USB headers op zouden zitten, maar goed, dat hoef je natuurlijk helemaal niet te weten. Niet erg serieus bedoelt.
En 9 kansen van 10 zitten er een paar controllers op en dan nog 2-4 usb hubs. Dus je gaat al de bandbreedte moeten delen met andere poorten. Kijk maar eens in je hardware venster, je zal zien dat je een aantal devices bij je usb hebt staan die gewoon een hub zijn.

Een hub zoals je die in de winkel koopt die elektronica zit gewoon op het moederbord geintegreerd. Dus technisch gezien is het echt wel een hub.

[ Voor 10% gewijzigd door kluyze op 20-11-2008 09:17 ]

• !null
Ja natuurlijk is het een hub. Ze gaan er geen 10 controllers op zetten. Maar het is wel wat anders dan een hub er op aansluiten.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

kluyze schreef op donderdag 20 november 2008 @ 09:15:
[...]
En 9 kansen van 10 zitten er een paar controllers op en dan nog 2-4 usb hubs. Dus je gaat al de bandbreedte moeten delen met andere poorten.
Alsof dat ooit een probleem gaat zijn met USB2.0. USB is sowieso al kansloos als je serieus een beetje files wilt transferen (dan kom je vanzelf bij firewire).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik wil een interne usb hub! die ik op een header kan aansluiten ( al dan niet 2 ) en dan er meerdere headers weer uit krijg ?

en een 5v voedingslijntje voor meer vermogen trek je uit je voeding? :+

dus dat is meteen ook een eis :D

404 Signature not found

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Wat houdt je tegen? El-cheapo hubje openslopen, printje eruit, usb-connectors eraf, headers erop, klaar is SMSfreakie :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• SMSfreakie
  • Niet online
Sprite_tm schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:26:
Wat houdt je tegen? El-cheapo hubje openslopen, printje eruit, usb-connectors eraf, headers erop, klaar is SMSfreakie :)
jamaar dan kan ik toch nooit 2x5 pins halen? als in :::::

dan krijg ik ..... headers.. waar ik dan weer niks aan heb ;)

404 Signature not found

• kluyze
  • Niet online
Je moet eens kijken wat voor signalen er op zo een header zitten, voor een usb poort zijn 4 signalen in nodig.

2x5 zal dan wel iets zijn van 2 usb poorten die aansluitbaar zijn en dan nog een extra pin per usb voor of een extra massa of iets van een constante 5V.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

kluyze schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:53:
[...]
Jij zit nog in je eerste jaar humor? En je examen 'hoe herken ik een sarcastische mop' is nog niet geweest of was je op gebuisd? :p
Volgens mij bedoelde de poster dit toch serieus.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-11 23:56

Zyppora

155/50 Warlock

kluyze schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:03:
Je moet eens kijken wat voor signalen er op zo een header zitten, voor een usb poort zijn 4 signalen in nodig.

2x5 zal dan wel iets zijn van 2 usb poorten die aansluitbaar zijn en dan nog een extra pin per usb voor of een extra massa of iets van een constante 5V.
Standaard USB header heeft 9 lijnen, 2x4 lijnen voor de 2 USB poorten, en eentje die (dacht ik) ook massa is en ervoor zorgt dat je de header niet verkeerd om op het mobo kunt prikken (hiervan is de overgestelde pin vaak afwezig op het mobo, en het headergat in de header is opgevuld).

Het is overigens ook zo dat sommige mobo fabrikanten hun USB pinouts verdraaien. Diep het boekje van je mobo op om te controleren dat de pinout overeenkomt met die van het kabeltje.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

• SMSfreakie
  • Niet online
eigenlijks moet je gewoon je eigen usbhub maken :/ :)

standaard bracket pinout er aan

hmm jammer dat ik geen etsbak heb :+

404 Signature not found

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

USB hubs hebben kleine dingen erbij waardoor het betekent dat je niet zomaar alles aan elkaar mag aansluiten.

Zelf maken is duurder, en er zullen ook wel SMD chips bij komen, dat is nog veel moeilijker. Een beetje hub kost geen drol. En je bent zeker van dat je niets sloopt. Sterker nog, usb hubs worden in allerlei vormen en maten gemaakt. Je vindt er vast wel eentje dat bij je wensen past.

Paar adviezen:
- sluit de usb apparatuur waar weinig bandbreedte voor nodig is op de usb hub. Keyboard en muis zijn twee bekendste voorbeelden. Zo spaar je meer usb poorten uit.
- harde schijven, scanners, (webcams,) usb-videocaptures kasten trekken meer bandbreedte. Vooral harde schijven kun je beter rechtsreeks op usb poort aansluiten naar insteekkaart of moederbord. Zeker als je bestanden verplaatst tussen de hd's, blijft de snelheid hoog. Via hub vertraagt dat alleen maar.
- gebruik usb kabels die ontstoord zijn, en niet dunne elcheapo usb kabels nemen. Dikker is beter. Hier worden aantal usb problemen en uitvallen snel opgelost.

Er liggen genoeg usb materialen voor je te vinden. Beetje kijken op Conrad heb je al wat. Op Ebay kijken verdrink je bijna in allerlei hubs.

• SA007
  • Laatst online: 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Er zijn trouwens usb hubs waar van die dubbele usb poorten op zitten (2 op elkaar).

Als je daar de connector afhaalt en een 2x4 header op soldeert heb je hetzelfde als een 2x5 op je moederbord, alleen zonder de afscherming geaard.

• SMSfreakie
  • Niet online
SA007 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:34:
Er zijn trouwens usb hubs waar van die dubbele usb poorten op zitten (2 op elkaar).

Als je daar de connector afhaalt en een 2x4 header op soldeert heb je hetzelfde als een 2x5 op je moederbord, alleen zonder de afscherming geaard.
hmm Dat is wel een GOEDE ja!!! :D

lopen die dan ook nog op 5 of 12V ? >:) anders kan ik er weer geen externe hdds zonder externe psu aan binden :)

404 Signature not found

Pagina: 1