Zeer veranderlijk moderatie beleid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het valt me al vaker op bij de games draadjes, dat er bij de eene game zonder enig probleem over de download versie kan worden gesproken, terwijl bij game nummer 2 direct een modje volgt als je ook maar een ver vermoeden is dat de opmerking eventueel wel eens gerelateerd kan zijn aan een download van de game ipv het origineel.

Vergelijk de huidige discussie rondom NFS undercover en b.v. COD-world at war, waar een simpele opmerking dat het installen wel erg lang duurt al direct een wakkere mod opleverd. Ook wordt hier en daar kennelijk de ruimte gegeven aan medeforum leden om anderen ivm het downloaden uit te maken voor alles wat kwaad is.

Ik zou een consequent(er) beleid op prijs stellen : Of we doen niet moeilijk over downloaden, of we doen het wel. Niet zoals het nu is, waar de eene thread compleet anders behandeld wordt dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik ben in het geheel niet bekend met deze draadjes, maar ik kan me wel voorstellen dat niet alles gezien wordt door de crew en er daardoor zaken blijven liggen die in andere draadjes wel zijn opgepakt.

Het feit dat iets niet opgepakt wordt, wil dus niet automatisch betekenen dat het "approved" is zegmaar :)

Ik neem voor het gemak aan dat je de situaties waarover je spreekt wel bij de lokale crew hebt gemeld dmv een TR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
(Ik spreek nu even vanuit eigen visie)

Moeilijk over gameplay discussie doe ik nooit als een spel nog niet uit is. Je kunt moeilijk mensen gaan verbieden over een game te praten, enkele dagen voordat 'ie uit is. Een slot erop ofzo? Nee.

Wanneer het op technische dingen aan komt echter, en dan vooral dingen als crashes / installatieproblemen. Tja, als de legale versie nog niet te krijgen is is het wel duidelijk dat je dan fout zit, en dát gaat regelrecht af op hulp bij warez, of klagen erover. Da's een heel ander verhaal dan zeuren om de graphics of de motion blur in een spel, wat nu bij NFS gebeurd.

Ah, het ging over alles wat in mijn 2 uur van afwezigheid is gepost. Tja, dat is gewoon een kwestie van 'als de kat van huis is dansen de muizen op tafel' ;)

Een TR zou je kunnen maken ja, al weten modjes meestal ook wel welk spel er te downloaden is, dus letten die toch wel extra veel op in zulk soort draadjes. Daar worden dan even wél zoveel mogelijk posts gelezen.

[ Voor 32% gewijzigd door TheZeroorez op 19-11-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Het gaat niet zozeer of het wel of niet is toegestaan, en een TR aanmelden doe ik uit principe niet omdat m.i. een forum het beste floreert met zo min mogelijk moderatie. Wat ik bedoelde te zeggen is dat het bij mij zo overkwam dat er per thread een apart beleid werd gevoerd. Uit jullie antwoorden blijkt wel dat dat niet de bedoeling is maar meer een kwestie van timing. Toevallig heb ik waarschijnlijk de laatste tijd een aantal thread gelezen voordat er gemodereerd werd.

M.i. wordt er op tweakers veel te veel gemodereerd, maar dat is een ander onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een TR kan helpen om beleid consequent uit te voeren. Het zorgt er namelijk voor dat je iets bij de moderators onder de aandacht brengt, waardoor het niet over het hoofd gezien wordt. Jij wilt dat het consequenter uitgevoerd wordt, maar je wilt geen TR maken omdat er minder gemodereerd moet worden? Dat vind ik nogal krom. Je wilt in zo'n geval toch dat er gemodereerd wordt? Maak dan dus een TR. Anders snap ik ook niet waarom je dit topic opent, om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

Wat RoD zegt. Juist een TR kan helpen dat iets sneller opgepikt wordt. En als er dan 's geen lokale crew aanwezig is, kan het als het echt dringend is ook opgepikt worden door een global mod.

Binnen Spielerij worden er over het algemeen sowieso erg weinig TR's aangemaakt. Je zult zelf ook wel begrijpen dat een mod niet alle topics uit zichzelf allemaal evengoed kan volgen, zeker gezien de vele topics en berichten die er geplaatst worden. Een TR kan dan ook zeker helpen om tijdig in te grijpen als dit nodig is en ik wil je dan ook gewoon aanraden om daar gebruik van te maken :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zie ^^^.

Inderdaad, Spielerij is - ondanks het harde werk vd mods - soms te groot om elke post te lezen & spellen. Dan glipt zoiets er wel eens tussendoor. Dus wordt het gewaardeerd om TR's te maken om mee te helpen het leuike forum leuk te houden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:23:
Een TR kan helpen om beleid consequent uit te voeren. Het zorgt er namelijk voor dat je iets bij de moderators onder de aandacht brengt, waardoor het niet over het hoofd gezien wordt. Jij wilt dat het consequenter uitgevoerd wordt, maar je wilt geen TR maken omdat er minder gemodereerd moet worden? Dat vind ik nogal krom. Je wilt in zo'n geval toch dat er gemodereerd wordt? Maak dan dus een TR. Anders snap ik ook niet waarom je dit topic opent, om eerlijk te zijn.
Ik begrijp je redenatie, zal proberen om uit te leggen waarom ik dit topic heb geopend :

Het viel mij op dat er (vaak niet altijd) verschillende gemod wordt in de diverse game topics, de eene keer worden pagina's gepraat over de download versie's toegestaan en de andere keer niet. Dit veroorzaakt onduidelijkheid. Wat in het eene onderwerp op een antwoord kan rekenen kan bij een andere game op ineens een mod van je post betekenen en irri reacties van mede forumleden. Dat maakt het lastig om te bepalen waar je wel en niet over "kan praten".

Persoonlijk zie ik liever geen beperkingen m.b.t. wat er besproken wordt, of de game nu gedownload is of origineel. Moeten er toch beperkingen zijn dan consequent. Ik begrijp uit jullie reacties dat dat ivm het volume van sommige postings niet altijd mogelijk is, waarvoor ik zeker begrip kan opbrengen.

De reden dat ik niet TR (als het over downloads gaat) is omdat ik het zelf op prijsstel als ik vrijuit kan schrijven en het niet in mijn bedoeling ligt om anderen te beperken in hun postings. Wat natuurlijk een beetje krom is als ik dat wel van de mods verwacht ;) Maar nogmaals mij gaat het eerder om het vrijer laten van de threads dan het inperken, maar wel 1 van de 2 en niet om en om ;) Maar goed ik verval in herhaling.

Dus alle bla op een stokje : het is mij i.i.g. duidelijk waarom het inconsequent lijkt : Werkdruk :)

[ Voor 6% gewijzigd door HaseMike op 19-11-2008 22:59 ]

Pagina: 1