Ik zit met een probleempje met het toevoegen van de ErrorDocument optie in mijn .htaccess. Ik stuur een 404 header (die is goed, gecontroleerd met LiveHeaders). Vervolgens zie ik een witte pagina.
Mijn .htaccess was in eerste instantie als volgt:
Hiermee stuur ik dus alle url's door naar index en kan ik ze daar uitlezen en afhankelijk van de url een pagina voorschotelen. Ik heb hierop boven de RewriteEngine een ErrorDocument toegevoegd:
Ook zonder headingslash ('error/404') en alvast met de index.php ervoor ('index.php/error/404' en '/index.php/error/404'). Toch blijft het niet werken en houd ik mijn lege pagina.
Als ik met de hand naar /error/404 ga krijg ik een nette pagina voorgeschoteld, daar ligt het probleem dus niet.
Als ik in plaats van een locatie (/error/404) een bericht opgeef ("Help, pagina niet gevonden!"), blijf ik een leeg document zien. Dat betekent eerder dat er iets met Apache2 of ErrorDocument mis is, dan dat er iets mis is met de rewriterule van de pagina. Als ik in de log kijk, zie ik niet iets heel vreemds:
Ik draai Apache2 versie 2.2.9.
Heeft iemand een idee over hoe ik dit kan oplossen
Mijn .htaccess was in eerste instantie als volgt:
php_flag display_errors off
php_value error_reporting 1023^8
AddDefaultCharset utf8
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ index.php/$1 [L]
ErrorDocument 404 /error/404
Als ik met de hand naar /error/404 ga krijg ik een nette pagina voorgeschoteld, daar ligt het probleem dus niet.
Als ik in plaats van een locatie (/error/404) een bericht opgeef ("Help, pagina niet gevonden!"), blijf ik een leeg document zien. Dat betekent eerder dat er iets met Apache2 of ErrorDocument mis is, dan dat er iets mis is met de rewriterule van de pagina. Als ik in de log kijk, zie ik niet iets heel vreemds:
cms.localhost:80 127.0.0.1 - - [19/Nov/2008:15:44:36 +0100] "GET /nl/adasd HTTP/1.1" 404 20 "-" "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.0.3) Gecko/2008101315 Ubuntu/8.10 (intrepid) Firefox/3.0.1"
Heeft iemand een idee over hoe ik dit kan oplossen