Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Application data path terug zetten in registry ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met een policy welke ik apply op gebruikers aangegeven dat de application data folder naar een SBS2003 machine gemapped moest worden. Dit lijkt toch niet een ideale situatie aangezien ik nar nog wat meer voorbeelden gelezen te hebben je dit beter lokaal kan houden.

Ik had overigens wel mijn redenen om dit te mappen naar de server zodat de roaming profiles wat flexibeler zouden zijn.

Het blijkt dat de application data na het wijzigen van de policy nog steeds gemapped staat naar de server, een geforceerde update van de GPO biedt geen oplossing.

Ik probeer te vinden waar deze setting lokaal in de registry staat, aangezien dit het probleem moet zijn.

De vraag dit ik mij stel; moet ik dit lokaal oplossen ? En wanneer niet, waarom wordt de setting van de policy dan niet overgenomen zoals het in de huidige situatie was ?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 07:51
In de settings van die policy stond wat er moest gebeuren als de policy verwijderd wordt (laten staan, of terug naar local userprofile zetten).

Misschien kun je de policy opnieuw toepassen, een dagje laten draaien, de setting wijzigen, en dan de policy weer verwijderen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat _H_G_ zegt zou ik ook proberen.

De setting staat in het register onder HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt opzich wel met die policy verwijderen maar niet helemaal lekker.

Ik merk dat Quick Launch soms handmatig gezet moet worden in de registry, verder heb ik nog geen problemen gezien na het terug zetten.

Mocht ik wat extra waardevolle info hebben dan post ik het hier.