Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel/Word] Verwijzingen naar woorden index

Pagina: 1
Acties:

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Een topictitel was wat lastig. Ik heb een tabel, twee kolommen. In de linker kolom staat een steekwoord, in de rechter een uitgebreide beschrijving. Het gaat om een enorme lijst.

Nu wil ik in die beschrijvingen in de tabel steekwoorden laten highlighten of bijv. opmaak *steekwoord* van maken als zo'n steekwoord ergens in de linker kolom voorkomt. Net als bij Wikipedia eigenlijk. Als van een woord een ander artikel bestaat wordt het een link. Is zoiets in Word/Excel mogelijk? Ik kan het nergens vinden helaas. Andere suggesties zijn ook welkom.

[ Voor 0% gewijzigd door GenetiX op 19-11-2008 14:45 . Reden: spelvoudt ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Is het nu Word of Excel? Of bedoel je met 'Andere suggesties zijn ook welkom.' dat het ook een ander tool mag worden?

Excel is van de twee waarschijnlijk wat makkelijker (vanwege de tabel-orientatie), al zal je in beide gevallen op VBA uitkomen. Begin dan met voor de gewijzigde cel kijken of je met InStr() de term tegenkomt, dan met een loopje alle termen langsgaan. Lijkt me al snel trouwens al te efficient. En als het voorkomt, het woord highlighten, bijv met ActiveCell.Characters(...).Font.FontStyle = "Vet".

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
F_J_K schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:35:
Is het nu Word of Excel? Of bedoel je met 'Andere suggesties zijn ook welkom.' dat het ook een ander tool mag worden?

Excel is van de twee waarschijnlijk wat makkelijker (vanwege de tabel-orientatie), al zal je in beide gevallen op VBA uitkomen. Begin dan met voor de gewijzigde cel kijken of je met InStr() de term tegenkomt, dan met een loopje alle termen langsgaan. Lijkt me al snel trouwens al te efficient. En als het voorkomt, het woord hightlighten, bijv met ActiveCell.Characters(...).Font.FontStyle = "Vet".
Word of Excel maakt niet uit eigenlijk. Je VB idee houd ik even in gedachten.