Toon posts:

computer start soms niet op, de dvd blijft dan hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search zo goed mogelijk geprobeerd te gebruiken, maar niets gevonden.

ik heb een asus moederbord m2a-mvp, sinds een paar dagen. besturingssysteem is xp, atapi dvd-brander en dvdspeler. 2gb kingston geheugen en een amd 5200x2 cpu.(upgradesetje)

nu heb ik al een aantal keer gehad dat de computer niet wil opstarten, ik kom niet eens in bootscherm, de dvdbrander doet dan pogingen om op te starten, haal ik de stroomkabel los (van de dvdbrander) dan doet hij dat met de dvdspeler (haal ik deze los) dan start hij gewoon op.

kabel weer goed aandrukken, en de comp start dan weer op........ik heb dit probleem nooit gehad met mijn andere asus k8n moederbord(met dezelfde brander en speler).

is dit mogelijk een defect van het moederbord?!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-05 08:14
Test de drive in een andere computer, of een andere drive in deze computer. Dan kun je zien of de drive het probleem veroorzaakt of de combinatie van je moederbord en deze drive.

Betreft het een PATA of SATA drive? Eventuele jumper settings?

Specs

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05 11:41

Joran

<3 natalee

Het klinkt inderdaad als een verkeerde jumpersetting op een pata-schijf. Dit zou ik eerst controleren!

Send me your gameboys

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een sata harde schijf, echter dit is niet diegene die het geluid maakt het is duidelijk de dvdbrander/speler.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hoe zitten ze dan aangesloten, leg dat eens uit. Lijkt me duidelijk een conflict tussen de drives nml.
Master/slave, waar hangen ze aan?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op donderdag 20 november 2008 @ 06:03:
Hoe zitten ze dan aangesloten, leg dat eens uit. Lijkt me duidelijk een conflict tussen de drives nml.
Master/slave, waar hangen ze aan?
middels een flatkabel aangesloten in de volgorde, brander master en speler slave. zou dit het kunnen zijn?! ik ga er ff naar kijken als ik straks wakker wordt.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Wat bedoel je met bootscherm? Het bios scherm of het post-scherm?

Hoe staat de boot-sequence exact? (in bios)

Is harde schijf okee? Heb je SMART aanstaan in de bios?

Anders lees effe de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.
Dozens of tips...

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Pagina: 1