Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:09

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
Ik heb de Samsung B2700 op het oog. Echter zijn er nog geen gebruikersreviews (alleen websites die het ding getest hebben) en is dat ding alleen online "te zien". Dat wil zeggen: ik kan hem nergens vinden in een winkel: ik zou hem eerst graag fysiek hebben geprobeerd voordat ik op de aankoop overga.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze foon??

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Geen reviews betekent meestal dat het toestel nog niet uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het toestel afgelopen weekend besteld op www.typhone.nl, waar ze beweren dat ik hem in 1-5 binnen zou moeten hebben. Heb vandaag nog geen bevestiging gehad dat hij verstuurd is. Ik had hem ook liever in een winkel bij mij in de buurt gekocht, waar ik hem eerst even kon zien. Maar iedereen beweerde dat 'ie nog niet uit was. Alleen op typhone.nl en studentmobiel kon ik hem daadwerkelijk bestellen.

Maar goed, ik verwacht hem dus deze week te krijgen. Zodra dat gebeurd zal ik hier laten weten wat ik van het apparaat vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:34:

Maar goed, ik verwacht hem dus deze week te krijgen. Zodra dat gebeurd zal ik hier laten weten wat ik van het apparaat vind.
graag! :)

Verwijderd

Ik heb hem binnen! :) (Dinsdag eigenlijk al...)

Wel netjes van Typhone, het is een moeilijk te krijgen telefoon maar naar anderhalve werkdag had ik hem al binnen.

De telefoon wordt geleverd met een net compleet pakket: telefoon, batterijcover-remover, een of ander riemclipje, 2 adapters (een usb en een netstroom), een koptelefoon met microfoon en een installatiecd. Er zit trouwens geen nederlandse handleiding bij, wel een engelse en portugese(?). De telefoon was ook ingesteld in het portugees toen ik hem voor het eerst aandeed. Met een beetje gepuzzel heb ik hem in het nederlands in kunnen stellen.

Het is trouwens mn eerste semi-slimme telefoon, dus ik ben denk ik snel onder de indruk. De telefoon voelt solide aan en alle kapjes worden netjes afgesloten. Volgens reviews op internet is ie waterdicht, maar ik heb hem zelf niet onder de kraan durven houden, al geloof ik best dat ie dat wel red. De handleiding zegt al dat je hem niet in de regen moet gebruiken :S

De menu's zijn overzichtelijk en duidelijk, al zijn ze even wennen ten opzichte van mijn nokia 1100 die ik hiervoor had: veel meer mogelijkheden. Waar ik zelf vooral erg blij mee ben is het kunnen synchroniseren met Outlook (agenda, taken en contacten). Ook gegevens op je telefoon aanpassen via je pc is met de meegeleverde software erg makelijk.

Over de meeste functionaliteit die er op zit (voorzover ik getest heb) ben ik erg tevreden. De lamp is erg fel, bluetooth werkt prima, de radio doet het uitstekend en de mp3 speler geloof ik ook, maar omdat ik nog geen sd kaartje heb nog niet echt getest. De camera is matig, vooral bij slechte belichting, maar hier had ik ook niet heel veel van verwacht. Er zitten trouwens twee cameraatjes op, ook een voor video-calling, wat ook werkt. Wat me wel enigszins tegenviel was de hoogtemeter, die bij elke lichte beweging tien meter daalt of stijgt. Het kompas doet het volgens mij wel goed.

Internet werkt er ook op, er zit 3G op (W-CDMA 2.100 ofzo, wat een vorm van UMTS is en dus niet gelijk aan de HSDPA die op iPhone/HTC Diamond etc. zit) Toch snel genoeg om wat mailtjes te kunnen lezen op gmail.com (links naar Gmail en Google zitten trouwens ingebakken in het menu van de telefoon, maar er kan ook via pop mailtjes ontvangen worden).

Qua grootte en gewicht: hij's precies zo groot als ik hem verwacht had (tja wat zegt dat?), ietsjes groter dan een Nokia 1100... Hij voelt zwaar aan, maar ik heb er geen last van als ie in mn zak zit. Het maakt juist dat hij erg stevig en solide aanvoelt. Het scherm is ook groot genoeg. Enig minpuntje is misschien dat de toetsen wat aan de kleine kant zijn. Ik heb de neiging om ze met mn nagel in te drukken. Misschien een kwestie van handigheid als je hem langer hebt, of misschien een bron van ergernis op de lange termijn...

Al met al een degelijke telefoon, met precies wat ik nodig heb en nog enigszins betaalbaar (€152,- bij Typhone, inc. verzendkosten) Ik heb er geen spijt van.

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
d:)b bedankt, duidelijke review! Ik ga hem ook bestellen over een paar weken! Camera's van mobiele telefoons moet je nooit veel van verwachten, dus dat was te verwachten. Die hoogtemeter, die is op 10 meter nauwkeurig? Da's ook wel genoeg: die dingen op luchtdruk hebben sowieso een afwijking van een paar meter..

Dat van niet in de regen gebruiken... Ik denk dat Samsung zich gewoon indekt. Daarnaast is regen voor zo'n foon ook ergen dan een straal water. Een regendruppel blijft liggen en heeft de tijd om in de spleetjes te trekken. Daarnaast gebeurt dat minder bji een solide straal: door de cohesie van het water worden de druppels meegenomen met de straal voordat zij zich vast kunnen nestelen in de spleetjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

almightyarjen schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:01:
[...]

d:)b bedankt, duidelijke review! Ik ga hem ook bestellen over een paar weken! Camera's van mobiele telefoons moet je nooit veel van verwachten, dus dat was te verwachten. Die hoogtemeter, die is op 10 meter nauwkeurig? Da's ook wel genoeg: die dingen op luchtdruk hebben sowieso een afwijking van een paar meter..

Dat van niet in de regen gebruiken... Ik denk dat Samsung zich gewoon indekt. Daarnaast is regen voor zo'n foon ook ergen dan een straal water. Een regendruppel blijft liggen en heeft de tijd om in de spleetjes te trekken. Daarnaast gebeurt dat minder bji een solide straal: door de cohesie van het water worden de druppels meegenomen met de straal voordat zij zich vast kunnen nestelen in de spleetjes...
Fijn dat je wat aan mn review had :). Het klinkt inderdaad wel aannemelijk dat regen schadelijker is dan een straal water. Maar de telefoon is ip54 geclassificeerd, wat betekend dat ie 'spatwaterdicht' zou moeten zijn. Bhttp://www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=581. Bij spatwater blijven de druppels juist op de telefoon liggen, lijkt me?

Een van de grote voordelen dat ie spatwaterdicht was leek me juist dat ik eindelijk kan bellen in de regen zonder me zorgen te maken dat mn telefoon stuk gaat. Maar waarschijnlijk zeggen ze het inderdaad alleen maar om zichzelf in te dekken. Ik heb reviews gezien waarbij ze een tuinslang er op gezet hebben, kapot gaan in de regen doet ie vast niet.

Ik heb trouwens nog wel een minpuntje te melden. Het afdekkapje voor stroom/usb/headphone aansluiting voelt fragiel aan als je hem openmaakt. Dan hangt het ding zo goed als los aan de telefoon. Wat opzich niet zo'n probleem is als je hem aan de lading hebt en op je bureau hebt liggen, maar wel als je er een koptelefoon in hebt zitten en je hem weer in je broekzak steekt. Ik ben bang dat hij dan afbreekt, wat erg jammer zou zijn want dan is hij niet meer waterdicht.

Ook nog een pluspuntje ontdekt: doordat de telefoon stroef is glijd hij minder snel uit mn zak. I.t.t. mijn nokia 1100 die dit constant deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:44:
[...]

Fijn dat je wat aan mn review had :). Het klinkt inderdaad wel aannemelijk dat regen schadelijker is dan een straal water. Maar de telefoon is ip54 geclassificeerd, wat betekend dat ie 'spatwaterdicht' zou moeten zijn. Bhttp://www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=581. Bij spatwater blijven de druppels juist op de telefoon liggen, lijkt me?

Een van de grote voordelen dat ie spatwaterdicht was leek me juist dat ik eindelijk kan bellen in de regen zonder me zorgen te maken dat mn telefoon stuk gaat. Maar waarschijnlijk zeggen ze het inderdaad alleen maar om zichzelf in te dekken. Ik heb reviews gezien waarbij ze een tuinslang er op gezet hebben, kapot gaan in de regen doet ie vast niet.

Ik heb trouwens nog wel een minpuntje te melden. Het afdekkapje voor stroom/usb/headphone aansluiting voelt fragiel aan als je hem openmaakt. Dan hangt het ding zo goed als los aan de telefoon. Wat opzich niet zo'n probleem is als je hem aan de lading hebt en op je bureau hebt liggen, maar wel als je er een koptelefoon in hebt zitten en je hem weer in je broekzak steekt. Ik ben bang dat hij dan afbreekt, wat erg jammer zou zijn want dan is hij niet meer waterdicht.

Ook nog een pluspuntje ontdekt: doordat de telefoon stroef is glijd hij minder snel uit mn zak. I.t.t. mijn nokia 1100 die dit constant deed.
toon volledige bericht
Tja... van dat water... Op zich heb je wel een punt: "spat"waterdicht. De definitie zegt "water spray from any direction".( http://www.sensorsone.co.uk/ip-rating-checker.html ) Zeg het maar... Ik denk dat Samsung zich een beetje indekt ivm garantie. Ze zeggen dat-ie spatwaterdicht is maar daarnaast valt het niet onder de garantie als je hem in de regen gebruikt... 8)7 Ken jij nog meer "spatwater omgevingen", de tuinsproeier misschien? :P

Van dat klepje... Da's dus niet van rubber zoals de 5210 en de 5140 van Nokia, da's jammer... Ik had dat wel verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Ik heb ook een B2700 aangeschaft en het ziet er allemaal goed uit. Maar zit er eigenlijk wel een trilfunctie op? Ik kan hem nergens vinden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Heeft iemand zin om een mooie topicstart te maken voor dit toestel? :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

almightyarjen schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:38:
[...]

Ik heb ook een B2700 aangeschaft en het ziet er allemaal goed uit. Maar zit er eigenlijk wel een trilfunctie op? Ik kan hem nergens vinden... :?
Als je hem op profiel 'Stil' zet gaat ie iig op trillen (met pijltje omhoog in het startscherm kun je profielen kiezen).

Heb jij er trouwens al onder de douche mee gebeld? :+ Heb het zelf nog niet aangedurft, maar in theorie zou het moeten kunnen toch? :X

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:53:
[...]

Als je hem op profiel 'Stil' zet gaat ie iig op trillen (met pijltje omhoog in het startscherm kun je profielen kiezen).

Heb jij er trouwens al onder de douche mee gebeld? :+ Heb het zelf nog niet aangedurft, maar in theorie zou het moeten kunnen toch? :X
Dat stil-profiel had ik gezien inderdaad. Maar wel raar dat je het niet apart per profiel kan instellen..

Nee, ik heb hem nog niet geprobeerd onder de douche :+ Die van mij is BTW na een maand gebruiken terug naar Samsung: softwareprobleem. Hij herstart elke 5 minuten uit zichzelf... Beetje jammer: dat soort dingen mogen gewoon niet gebeuren imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

almightyarjen schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:18:
[...]

Dat stil-profiel had ik gezien inderdaad. Maar wel raar dat je het niet apart per profiel kan instellen..

Nee, ik heb hem nog niet geprobeerd onder de douche :+ Die van mij is BTW na een maand gebruiken terug naar Samsung: softwareprobleem. Hij herstart elke 5 minuten uit zichzelf... Beetje jammer: dat soort dingen mogen gewoon niet gebeuren imo
Ow, da's wel vervelend. Ik las je topic over opsturen naar Samsung net. Heb je hem inmiddels weer terug?

Niet geheel meer relevant maar om toch even terug te komen op je andere vraag, ook bij andere profielen kun je de trilfunctie aanzetten. Om dat te doen moet je de volgende stappen volgen:

-> Instellingen
-> Telefoonprofielen
-> Ga naar een profiel uit wat je bewerken wilt (bijvoorbeeld 'normaal') en dan niet op de middelste knop drukken maar naar opties gaan, dus de knop linksboven
-> Kies bewerken
-> Type belsignaal
-> Kies een van de vele opties, zoals alleen geluid, alleen trillen, eerst trillen en dan geluid etc.

Zoals ik het uitleg lijkt het misschien omslachtig, maar het werkt eigenlijk best logisch. Alleen heb je er weinig aan als je telefoon steeds opnieuw opstart :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:56:
[...]

Ow, da's wel vervelend. Ik las je topic over opsturen naar Samsung net. Heb je hem inmiddels weer terug?

Niet geheel meer relevant maar om toch even terug te komen op je andere vraag, ook bij andere profielen kun je de trilfunctie aanzetten. Om dat te doen moet je de volgende stappen volgen:

-> Instellingen
-> Telefoonprofielen
-> Ga naar een profiel uit wat je bewerken wilt (bijvoorbeeld 'normaal') en dan niet op de middelste knop drukken maar naar opties gaan, dus de knop linksboven
-> Kies bewerken
-> Type belsignaal
-> Kies een van de vele opties, zoals alleen geluid, alleen trillen, eerst trillen en dan geluid etc.

Zoals ik het uitleg lijkt het misschien omslachtig, maar het werkt eigenlijk best logisch. Alleen heb je er weinig aan als je telefoon steeds opnieuw opstart :X
toon volledige bericht
Ik snap wat je bedoelt... ik zal eens kijken als ik hem terug heb. Hij moest naar Samsung, duurt twee weken...

Als ik een sms type vind ik ook nergens de " ' ". deze dus: ' Enkel aanhalingsteken. Het staat nergens in de manual maar ik kan me niet voorstellen dat je dit teken niet kan gebruiken in een sms... Weet jij zo waar die zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

almightyarjen schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:35:
[...]

Ik snap wat je bedoelt... ik zal eens kijken als ik hem terug heb. Hij moest naar Samsung, duurt twee weken...

Als ik een sms type vind ik ook nergens de " ' ". deze dus: ' Enkel aanhalingsteken. Het staat nergens in de manual maar ik kan me niet voorstellen dat je dit teken niet kan gebruiken in een sms... Weet jij zo waar die zit?
Knop rechtsonder ingedrukt houden, pijltje naar rechts en dan 5. Vaker voorkomende tekens kun je ook tevoorschijn toveren door in een sms berichtje op 1 te drukken en vervolgens (afhankelijk van het teken) een aantal keer op 0 te drukken.

Heb je je telefoon alweer terug trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fionnghall
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-08 10:34
Hi
Ik vind het een zeer leuke GSM.
Maar met 1 minpuntje: je kan niet zomaar jar-files uitvoeren. Deze moeten eerst OTA worden gedownload.
Weet iemand hoe je deze beperking kan omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
fionnghall schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:00:
Hi
Ik vind het een zeer leuke GSM.
Maar met 1 minpuntje: je kan niet zomaar jar-files uitvoeren. Deze moeten eerst OTA worden gedownload.
Weet iemand hoe je deze beperking kan omzeilen.
Jar-files? heeft dit met Java-applicaties te maken ofzo? En wat is OTA?

Interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fionnghall
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-08 10:34
OTA: over the air, met andere woorden: downloaden via de browser.

Als je een jar-bestand wil uitvoeren ( een java applicatie dus ) moet je het via de browser van de gsm downloaden. Dit bestand wordt dan in het telefoongeheugen opgeslagen, zodat het bij de andere spelletjes verschijnt in het menu. Je kan dus geen spelletjes op je micro-sd kaart bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-08 22:53
Ik overweeg ook de B2700 aan te schaffen. :) Wat ik me nog wel afvraag is hoelang de batterij het uithoudt in de praktijk. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Bij mij gaat-ie een dag of 5 mee. Ik bel niet superveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Dus dat is dan denk ik wel vergelijkbaar met mijn U600.

Ik neem aan dat die ook gewoon oplaadbaar is via USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
StefandeGroot schreef op zondag 19 april 2009 @ 00:22:
Dus dat is dan denk ik wel vergelijkbaar met mijn U600.

Ik neem aan dat die ook gewoon oplaadbaar is via USB?
jep. De stopcontact-lader gebruik ik geen eens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Dat heb ik nu dus ook met mijn U600. Ik kan 'm zo ook onderweg bijladen met een mobiele USB-batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan_s
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 19:14
Kan iemand bevestigen of de B2700 al dan niet met een bluetooth GPS ontvanger overweg kan?
Het is vooral om te fietsen, dus ik hoef niet per se wegen te zien, maar het inladen en volgen van tracks zou wel handig zijn. En exporteren van de tracklog naar een PC.
Thanks.

[ Voor 46% gewijzigd door Jonathan_s op 23-05-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Ik overweeg al een tijdje deze ook te nemen, leent deze zich ook voor het luisteren van mp3's?

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Hazurr schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 20:16:
Ik overweeg al een tijdje deze ook te nemen, leent deze zich ook voor het luisteren van mp3's?
Ja. echter kan is de koptelefoonaansluiting geen 3,5mm jack maar een Samsung-achtig iets dus je kan alleen de (van matige kwaliteit) meegeleverde koptelefoon gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

kan altijd omzeilt worden met A2DP, bedankt voor het antwoord.

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb me ook zo'n ding aangeschat ... vervelend iets is dat scherm na 30 sec uitschakeld (tijd instelbaar) maar dan ook volledig ... maw, als je ergens oproep of berichtje gemist hebt zie je het niet meteen, je moet effectief scherm ontgrendelen.... of heb ik ergens verkeerde instelling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb binnen onze organisatie een 30 tal B2700's in gebruik en heb toch wel een paar kanttekeningen.

1. De telefoon kun je niet zelf updaten. Wij hebben via de leverancier de toestellen laten updaten bij een samsung service center (in ons geval in Den Haag). Dat is natuurlijk erg lastig, te meer ook omdat je het toestel dan meestal 2 weken kwijt bent.
2. Na de update bleken bepaalde instellingen te zijn gewijzigd, waaronder de functies bij de 2 functie toesten. Normaal was dat het menu (links) en de telefoonlijst (rechts). Nu is dat resp. een nieuw bericht maken en internet? Erg lastig!! Volgens samsung is dit ook nog eens niet te veranderen!! Je kunt dit kenbaar maken en als er maar genoeg mensen zijn die dit aangepast willen zien, dan wordt de software gewijzigd en je raadt het al, dan weer opsturen voor een update. (2 weken zonder). Bovendien krijgen we de provider niet meer in beeld maar vreemde tekens #@?.
3. Voor de update wel even een backup maken, want daarna is alles weg.
4. De reden voor de update was dat meerdere toestellen geregeld uitvielen. Zo maar of tijdens het gesprek, valt het toestel uit/weg en staat in het beeld dat de pincode weer moet worden ingevoerd. Bij minstens 1 toestel is dit probleem niet opgelost met de update.
5. Nu hebben we nog klachten dat op een bepaalde lokatie en op een bepaald tijdstip er geen gesprekken kunnen worden gedaan met (meerdere) toestellen. Het lijkt er op dat het signaal met de provider kortstondig wordt verbroken en niet meer wordt opgebouwd ondanks het feit dat het antenne signaal vol bereik aan geeft. Als je het toestel uit/aan zet is het probleem verholpen. Erg vreemd allemaal.
6. Als je het toestel in een hoesje draagt, kan het zijn dat de zaklamp per ongeluk wordt geactiveerd. Ook dit is software matig niet uit te schakelen of in te stellen.

Dit verhaal klinkt misschien wat te negatief, want op zich is het een fijn en degelijk toestel en we waren Nokia gewent. Ik heb het volste vertrouwen dat de problemen worden opgelost en updates in de toekomst via internet beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tedje, is dat volledig zwart scherm in standby te verhelpen ? of is dit bij jullie toestellen niet zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb gsm al teruggadaan naar winkel ... had na alle andere ergernissen ook te maken met wegvallen netwerk... kon dus niet bellen en was niet bereikbaar ondanks dat op gsm niks te merken was ... operatorlogo stond gewoon aan ... was enkel op te lossen door gsm even af te zetten ... vandaag niet meer gereset maar gewoon naar winkel zodat ze het zelf konden zien .... netjes waardebon gekregen ...
Pagina: 1