Videokaart max 18amp op 12v, geen externe voeding

Pagina: 1
Acties:

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:51

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
Na gebruik te hebben gemaakt van het dell vostro 200 aanbod...

Wil ik daar graag een redelijk goede videokaart in hebben. Echter zijn er een aantal beperkingen die het systeem oplegt...

voeding 300 watt
max 18amp op de 12volts lijn
geen connector voor externe voeding videokaart

Zelf lijkt een ati 4670 mij een mooie oplossing, deze werkt eigenlijk pas bij een 400watt voeding, maar volgens reviews moet het lukken met een 300 watt voeding. Echter kost de kaart inmiddels 80 euro.

Een 9500gt of een 4650 kan ook, echter zijn deze niet heel snels...

Mijn vraag, zijn er nog andere mogelijkheden? en of is een tweedehands kaart niet beter? zijn deze er zonder externe power supply en/of is een nieuwe voeding een beter optie :+

bla?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 11:54

keur0000

-------- N O N E --------

Prestaties vraagt om power................. dus ook je voeding vervangen als je een prestatiegerchte videokaart in je PC laat plaatsen. Met een 300Watt voeding kom je echter niet veel verder als een onboard videokaartje :X . En met een relatief snelle videokaart ga je het met 400 Watt misschien ook niet trekken tenzij je een gerenomeerd merk+uitvoering neemt, dus geen el cheapo van €25,00 ;)

[ Voor 46% gewijzigd door keur0000 op 19-11-2008 13:11 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

300W is sowieso niet erg ruim bemeten en bij ATI kaarten zul je als er een extra stroomconnector nodig is die ook altijd aan moeten sluiten. Nu kun je ook gewoon een molexje pakken en daar zo'n verloopje opprikken.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

De eisen wat betreft voedingen zijn vaak schromelijk overdreven. Dat is alleen gedaan om gezeur van mensen, die een mindere kwaliteit voeding hebben, te voorkomen. Wat niet wegneemt dat 300W wel vrij krap is.
Verder denk ik dat de ATi HD4670 een uitstekende keus is. Zie ook benchmark-site zoals Computerbase.de. :)

[ Voor 5% gewijzigd door _the_crow_ op 19-11-2008 13:12 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Heb laatst een 8800 GTS 512 MB bij iemand in een Dell gezet (zilveren kast, geen Vostro).

Moest een SATA connector opofferen om er een PCI-e voedingsstekker van te maken, aangezien er geen Molex aansluitingen bestaan in die Dell bakken...

Hij heeft ook een 300W voeding, en ik meen dat de specs van die voeding genoeg waren voor die graka.
Veel overhead heeft hij niet, maar we het opgenomen vermogen gemeten (eerst berekend met zo'n online power calculator) en hij heeft ca. 50 Watt 'ruimte' wanneer de PC piekt.

Maar een 4670 zal hele andere eisen hebben, en dan moet je toch echt een andere voeding.

De luchtaanvoer in die Dell's is volgens mij overigens wel redelijk, al heb ik geen Vostro in handen gehad.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

18A @ 12V = 216W. Een Radeon HD4870 zal misschien krap worden, maar een HD4670 kan daar echt zonder problemen bij (aangezien die kaart onder load nog geen 50W verbruikt) :) Lijkt me een prima kaart voor in dat systeem.

[ Voor 30% gewijzigd door NNF op 19-11-2008 13:41 ]

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
Goed om te horen. Een 4670 lijkt mij inderdaad dan de beste keuze, alleen misschien niet de meest voordelige. Een 8800gts lijkt mij overigens toch veel meer watt te nemen?

bla?

• NNF

NNF

Twee keer zoveel als een 4670, ongeveer 100W dus. Wordt al wat krapper, maar het kan best, afhankelijk van de rest van het systeem, natuurlijk. Met een zuinige C2D en slechts één harde schijf zal het geen probleem zijn.

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
Het gaat om een E8400, en idd nu nog 1 hdd :+

bla?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

eeuh.. e8400 + hd3850 + 2 hdd's, gebruikt samen rond de 100w.
n 400w voeding is dus ERG overdreven.
koop gewoon 4670 ofzo, zit (eigenlijk altijd) n verloopstukje bij, en zou gewoon prima moeten werken.

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
Een 4670 is mooi omdat deze helemaal geen externe voeding heeft... Maar het verschil met een 3850 is 50 watt? en prestaties zijn veel beter... dus ook nog een leuke optie lijkt me...

bla?

• NNF

NNF

De 4670 en de 3850 ontlopen elkaar nauwelijks, getuige deze review. Daar staat tegenover dat de 3850 een generatie ouder is, meer stroom verbruikt, (dus) een extra connector nodig heeft en een stuk meer ruimte in beslag neemt (ik weet niet hoe groot je kast is, maar er is vast geen overschot aan ruimte ;)). Lijkt mij geen moeilijke keuze dan. :P

Verwijderd

je kan ook altijd een losse vga voeding bij kopen
Deze voeding gaat in een lege losse dvd slot.
Voeding levert dan 400watt extra bij je huidige voeding.
Geen idee of dell nu wel atx voeding specificatie houd.
Dell wil soms de 24pins stekker de draden wisselen zodat men geen anderen voeding kan gebruiken.
En de vga voeding word tussen je huidge 24pins stekker geplaats zodat de vga voeding weet wanneer hij aan of uit moet.
Pagina: 1