[JAVA][J2ME] Navigatie Buttons

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:09
Een vraag voor een goeroe in sun's j2me editie voor java voor mobieletelephones:

Ik heb in de JAVA mobile editie, voor mijn mobiel een applicatie geschreven.
In deze applicatie wil ik graag de Navigatie knoppen (links,rechts,omhoog,neer,fire) gebruik ter besturing van de applicatie.

Voor een hoger niveau van navigatie wil ik graag de "linker" en "rechter" menu knop gebruiken.

Hier wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://www.ics.mq.edu.au/~szwarts/SkypePhone.jpg
Nu gebruik ik

code:
1
 public void keyPressed(int keyCode) {

voor de navigatie knopjes (rood) en dat werkt mooi.

Verder gebruik ik:
code:
1
2
addCommand(new Command("< Links", Command.BACK, 1));
addCommand(new Command("> Rechts" Command.ITEM, 1));

om de soft keys (linker en rechter, in het plaatje licht blauw) knopjes op te vangen

Nu werkt dit allemaal erg mooi op mijn eigen phone...

Nu probeerde ik dit ook op een andere mobiel, namelijk deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.smh.com.au/ffximage/2007/12/17/sonyericsson_narrowweb__300x600,0.jpg

Sony Ericcson echter, staat erop dat een van de 2 ( bron ) menu items, in het midden plaats neemt.

Dit betekent dat de "Fire" knop nu en het menu item heeft, en de fire knop die ik "ingame" gebruik...
Nu heb ik een knop die 2 dingen moet doen, en maar een doet, en eentje die niets doet.

Iemand enige idee hoe ik dit recht kan breien?
Heb alle Command.<opties> bijna gebruikt, maar als ik de Sony pagina lees, willen ze graag iets in het midden zetten?
Iemand een idee?

[ Voor 2% gewijzigd door Semyon op 19-11-2008 13:34 . Reden: typo's ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:09
Zoals gewoonlijk met mijn posts heb ik weer een bijzondere situatie te pakken, lijkt me zo te zien aan de stilte.

Als ik geen commandlistener implementeer kan ik de soft keys (licht blauw) toetsen zelf afvangen in mijn keypressed... Kan ik dan nog wel een label er boven zetten? Iemand een idee? Dat zou een mooie workaround zijn.

Only when it is dark enough, can you see the stars