Toon posts:

Java probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben bezig met een timer en ik krijg de volgende foutmelding:

"productie.java": constructor ToDo() not found in class untitled12.ToDo at line 115, column 1

Ik heb zojuist een timer toegevoegd aan mijn applicatie en die probeer ik te verbinden aan mijn Knop1Handler, maar ik krijg steeds die fout. Iemand enig idee? Ik heb wel alles goed geimport enz. Dus daar ligt het niet aan.

Hier is mn stukje code waar ik die foutmelding krijg (bij class Knop1Handler) :

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
class Knop1Handler extends ToDo implements ActionListener
{
public void actionPerformed(ActionEvent g)
    {
    //Strings declareren
    String Plastic = tekstveld1.getText();
    String Metaal = tekstveld2.getText();
    String Toetsen = tekstveld3.getText();
    String Borden = tekstveld4.getText();
    String Arbeid = tekstveld5.getText();
    String Verkoopprijs = tekstveld6.getText();
    String Aantal = tekstveld7.getText();
    timer.start(); 

Mn timer:

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
package untitled12;

import java.util.Timer;
import java.util.TimerTask;
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import javax.swing.*;
import java.sql.*;

public class ToDo  {
  Timer timer;

public ToDo ( int seconds )   {
    timer = new Timer (  ) ;
    timer.schedule ( new ToDoTask ( ) , seconds*60 ) ;
  }

class ToDoTask extends TimerTask  {
    public void run (  )   {
      System.out.println ( "OK, It's time to do something!" ) ;
      timer.cancel (  ) ; //Terminate the thread
    }
  }

public static void main ( String args [  ]  )   {
    System.out.println ( "Schedule something to do in 5 seconds." ) ;
    new ToDo ( 5 ) ;
    System.out.println ( "Waiting." ) ;
  }
}

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
En wat staat er in productie.java? Ik hoop niet de code die je bij hebt gevoegd? Hoe instantieer je de klasse ToDo? Je hebt namelijk een constructor gedefinieerd die één parameter verwacht (een int). Compiler maakt geen parameterloze constructor aan als je zelf constructor(-s) definieert.

[ Voor 56% gewijzigd door LordSpud op 19-11-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is alleen de stukje code van die knop1handler. Op die lijn krijg ik dus die foutmelding. Ik snap niet wat hij bedoelt met die constructor. Ik heb hem juist toegevoegd en de imports zijn ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Niet om het 1 of ander maar het is nu weer "dit gaat er fout dit is mijn code, wat doe ik verkeerd". Hier op GoT gaan we er vanuit dat je in eerste instantie zelf opzoek gaat naar een oplossing voor je probleem en als je dat hebt gedaan je ook aangeeft wat je nu zelf hebt geprobeerd en wat niet. De foutmelding zelf is vrij duidelijk: er is geen constructor voor todo zonder parameter. Lijkt me dat je dat kan oplossing, zeker als het om een eindopdracht gaat.

Daarnaast geef je wel erg weinig informatie. Je krijgt ergens een foutmelding, dus welke regel code is dat dan precies? Welke relevante (dus niet alle) code hoort daarbij? etc.

Ik ga dit topic weer sluiten. De foutmelding op zichzelf is duidelijk. Je fout is op twee manier op te lossen. Zorg dat er een andere constructor wordt aangeroepen of bak een extra constructor. Waar en hoe precies? Geen idee aangezien je te weinig informatie geeft maar je zou echt genoeg informatie zelf nu moeten hebben om je probleem op te lossen.

Lees voor een volgend topic aub PRG Beleid eens door (en let ook op de topic titel!). Hierin staat prima uitgelegd war hier nu wel en niet kan en welke informatie we van je vragen indien nodig. GoT is een forum, geen helpdesk :)

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 19-11-2008 12:56 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.