Toon posts:

Maxtor HD, Diamond Viper V550 en Windows2000

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn pc'tje.

Ik heb vorige week een nieuwe HD gekocht, nl. een Maxtor Diamond VL 40+ 40,9GB. Dit is een prachtig schijfje en gans mijn systeem werkte perfect bij mijn pc-dealer.

Ik keer dus terug naar mij thuis om te werken met mijn pc, maar als ik opstart in Windows2000, zie ik dat het tray icoontje van mijn Viper verdwijnt als ik erover ga (dus dat het crasht of zoiets).

Ik heb al bijna alles geprobeerd: nieuwe drivers downen, settings veranderen, kaartje verwijderen in device manager, ...

NIETS HELPT!

Wat kan ik nu doen? Bij mijn provider werkte alles perfect... Hij had gewoon een andere monitor aangesloten... (ik heb een PentiumII 400 met iiyama vision Master Pro 400 monitor)

Hèèèèèèèèèèèèlp

Verwijderd

Drivers voor je monitor?

Verwijderd

Topicstarter
helpt ook niet...

Ik heb wel de indruk dat mijn monitor nergens erkend is... bij mijn device manager staat hij nergens en als ik op rechtermuisknop - properties - settings - advanced - tabblad Monitor klik, staat daar gewoon "default monitor", dus niet vison master Pro 400 zoals vroeger. Hetzelfde bij tabblad adapter, waar gewoon staat "VGA".

Maar hoe kan ik nu in godsnaam mijn monitor in de device manager krijgen? Ik kan hem niet verwijderen en opnieuw laten detecteren, want hij staat er gewoon niet in.

Verwijderd

Topicstarter
niemand een oplossing?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:52
Kijk eens in de device-manager in safe-mode (of hoe dat heet in W2000) of daar ook geen monitor staat...

Verwijderd

Het ligt waarschijnlijk aan de driver van je V550. Je zegt zelf al dat bij Adapter gewoon VGA staat, maar daar moet dus Viper V550 staan.
Het is mij wel opgevallen dat mijn monitor niet werd herkent, als ik de juiste driver van mijn Viper V550 niet had geinstalleerd. Pas na installeren en rebooten kwam de melding New Hardware Found en dan kwam hij pas met de IIama monitor.

Probeer anders eens op http://www.nvidia.com en haal daar de laatste Detonator drivers, die ondersteunen de chipset op de V550 (TNT) en doen het sweeeeet!

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is wel dat ik met Windows2000 werk en dat geen van de drivers van de Diamond site gemaakt is voor dit OS. Ik heb ze nl. allemaal al geprobeerd.
Enkel de drivers van de CD werken goed, maar hierbij gaat het dus niet meer sinds die nieuwe HD, vroeger wel.

Verwijderd

nieuwe videokaart misschien??? Viper v550 is niet de allernieuwste meer

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Gebruik NIET de Viper 550 drivers van Diamond! Dat wordt niks. Verwijder de oude drivers, en installeer de nieuwste (tip: 23.11 of 22.80) Detonator drivers. Dat werkt zeker wel. En natuurlijk agp drivers.(bv. Via 4-in-1, afhankelijk v/d chipset op je board)

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:54

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Op dinsdag 26 maart 2002 12:03 schreef Wraith het volgende:
nieuwe videokaart misschien??? Viper v550 is niet de allernieuwste meer
HAHAHAHAHAHAHAHAHA, ook niet echt gek als je op een topic van 2 jaar geleden reageert |:( :P

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Wraith: Wil je ajb niet eeuwenoude topics omhoog kicken. De kans dat dit probleem nog speelt is namelijk nihiel

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.