Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[excel 2003] Grafiek bijwerken na gegevensbereikupdate *

Pagina: 1
Acties:

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een script, waarmee elke x seconden een waarde ergens in een sheet wordt gezet. Die waarde wordt weer gebruikt voor een lookup voor data die in een grafiek staat. Als ik het scriptje run, wordt tijdens het runnen niet de grafiek ge-update. Pas als het scriptje klaar is, wordt de grafiek geupdate (met de waardes behorend bij het laatste getal dat het scriptje gezet heeft).

Als ik er met F8 doorheen stap, wordt wel elke keer de grafiek ge-update. Het scriptje gaat niet te snel, ook als ik de intervallen groter maak dan de tijd die ik nodig heb om er doorheen te stappen krijg ik pas op het eind beeld.

Wat kan ik doen?

Verwijderd

is dit een extern script, of een vba procedure binnen excel (ik vermoed het laatste)?
het script runnen via een timer zou dit kunnen oplossen (application.OnTime).
als je voortdurend een lusje hebt lopen, kan je eens proberen met doevents & application.calculate

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:56:
is dit een extern script, of een vba procedure binnen excel (ik vermoed het laatste)?
het script runnen via een timer zou dit kunnen oplossen (application.OnTime).
als je voortdurend een lusje hebt lopen, kan je eens proberen met doevents & application.calculate
VBA script binnen excel inderdaad. En DoEvents does the trick. Was 'm met een ochtend googelen nog niet tegengekomen. Thanks