Toon posts:

Maximale kleurkwaliteit na herinstall 4-bits (Nvidia 7600GT)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat gisteren mijn HD was gecrashed heb ik Windows opnieuw moeten installeren. Nu heb ik echter een probleem met mijn videokaart waar ik niet uit kom.

Na het installeren van de nieuwste drivers van mijn moederboard (AsRock K8Upgrade-1689 Socket 754) heb ik van de Nvidia website de nieuwste drivers voor mijn videokaart gedownload (XFX AGP Geforce 7600GT 256MB GDDR3 2xDVI/HDTV). De installatie werkt vlotjes, echter wanneer in Windows na de installatie opnieuw opstart heb ik een resolutie van 800 x 600 en een kleurkwaliteit die staat op laagst (4 bits) en deze kan niet aangepast worden. Ik heb Windows nog een keer opnieuw geinstallerd en de bijgeleverde oude drivers geprobeerd maar dit maakte geen verschil en gaf hetzelfde probleem.

Als ik kijk bij apparaatbeheer wordt de videokaart gewoon herkend en werkt het volgens Windows correct. Aangezien ik wel eens eerder problemen heb gehad met deze videokaart icm dit moederboard heb ik de bios nog een keer nagelopen, maar alle instellingen staan zoals ze horen, hetzelfde als voor de crash.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

CPU: AMD Athlon 64 3400+
RAM: 1024MB DDR-RAM PC3200
Case-Type: Mtek X-9 Miditower Huntkey 450 watt
Mainboard: AsRock K8Upgrade-1689 Socket 754
Graphic System: XFX AGP Geforce 7600GT 256MB GDDR3 2xDVI/HDTV
Windows XP Home Edition

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels 3 verschillende drivers geprobeerd. Telkens zijn deze geinstalleerd na een herinstall van Windows en nadat ik de nieuwste moederbord drivers heb geinstallerd, en bij elke driver heb ik bovenstaand probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Overigens ook al in veilige modus geinstalleerd.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05 17:53
Heb je ook je chipsetdrivers goed geïnstalleerd? Dit heeft bij mij ook wel eens voor dat soort problemen gezorgd.

Verwijderd

Topicstarter
Ali Raid drivers en Ali IDE drivers bedoel je?
Deze heb ik gewoon geinstalleerd via de bijgeleverde CD van het moederbord (altijd zo geweest)
Pagina: 1