Blackberry Bold en Macbook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransert
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 15:22
Beste mede-Tweakers,

Ik wil graag het dataplan van mijn Blackberry Bold gebruiken om overal te kunnen internetten met mijn Macbook (nieuwe versie, 2,4Ghz).

Ik heb een Vodafone abbo en ook mijn Blackberry Bold is VF branded.
Nu wil ik dus kunnen internetten via mijn Blackberry op me Mac. De connectie met bluetooth was een fluitje van een cent en alles wordt ook goed weergegeven op de Mac.
Alleen wanneer ik een verbinding probeer te maken naar het internet krijg ik de volgende foutmelding:

Er kan geen verbinding met de externe PPP-server tot stand worden gebracht. Controleer de instellingen en probeer het opnieuw.

Nu heb ik de volgende gegevens ingevuld bij de configuratie van de internetverbinding:
Telefoonnummer: "leeg"
Accountnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

Ik heb al meerder malen geprobeerd de telefoon opnieuw te pairen met de Mac en ook al verschillende instellingen gebruikt maar telkens met hetzelfde resultaat.
Ik vermoed dus dat het aan de configuratie van de internetverbinding ligt maar ik weet dit niet 100%. Is er hier iemand die het toevallig wel werkend heeft op ze Mac en de juiste instellingen hier kan vermelden?

EDIT: Even vergeten te melden, op de Blackberry staat al aangegeven dat hij automatische alle verbindingen vanaf de Mac accepteert.

[ Voor 5% gewijzigd door Fransert op 19-11-2008 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28
Is het nummer voor Vodadone niet *99# i.p.v. leeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransert
Krijg ik alsnog de zelfde foutmelding.
Alsnog na de indentiteitscontrole een foutmelding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

APN (access point name) = live.vodafone.com ingesteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransert
Voor blackberry is dit als ik het goed heb: blackberry.vodafone.com.
Maar ik heb verder ook nergens de mogelijkheid om de APN in te stellen. Ook als ik dit invul bij telefoonnummer werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar je telephone number moet invullen, daar heb ik staan, live.vodafone.com en onder Advanced - APN, ook live.vodafone.com

Onder Advanced staat ook of het juiste modemscript wordt aangeroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransert
En welk modemscript zou dit dan moeten wezen? Ik heb Algemeen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransert
Is er verder nog iemand die ook een blackberry aan zijn Mac heeft gekoppeld? Welk modem script is het beste om te kiezen. Het enige wat de BB hoeft te doen is het internet doorgeven verder geen andere gegevensuitwisselling.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 9700 Bold, MacBook Pro met 10.5 software en T-Mobile als provider.

Als ik geen nummer invul of *99# dan krijg ik dezelfde melding als bovenstaande, namelijk:

Er kan geen verbinding met de externe PPP-server tot stand worden gebracht. Controleer de instellingen en probeer het opnieuw.

Weet iemand wat de juiste instellingen zijn, is het slechts het nummer van T-Mobile dat veranderd moet worden?

Ik hoor het graag, bedankt alvast!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bij mij werkt het als volgt met de combi imac, Bold 9000

Telefoonnummer *99#

accountnaam, en wachtwoord moet je allebei invullen (zelfs als het voor je provider niet vereist is, dan iets willekeurigs invullen)

Vervolgens klik je op geavanceerd, en bij de tab van modem,

Leverancier, kies hier voor Research in Motion
Model, Blackberry IP Modem (GSM)
APN, hier vul je de benodigde APN in (internet)
CID mag je op 1 laten

Pas toe, en dan moet het werken

Verwijderd

Het werkt, super!

Ik moest gebruikersnaam/wachtwoord invullen bij de bluetooth configuratie en bij het hoofdscherm van de netwerk optie, maar het werkt en nog redelijk snel ook.

Bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fransert schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:31:
En welk modemscript zou dit dan moeten wezen? Ik heb Algemeen staan.
Installeer wel altijd de Blackberry Desktop Manager (gratis via de site van Blackberry). Daarmee worden dan tegelijk de juiste modemscripts geinstalleerd. Standaard zit er namelijk geen modemscript voor de Blackberry (Reaearch in Motion) op je Macbook. Daarna instellingen volgen zoals hierboven beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 12:12
Heeft er toevallig een idee wat de waardes moeten zijn voor hi? Verschillende dingen al geprobeerd maar hij blijft foutmelding geven
Pagina: 1