Goedendag,
Hier binnen het bedrijf zijn wij bezig met een backup oplossing voor mail archieven. Hiervoor hebben wij op een van onze file servers een mooie map archives aangemaakt, en hierin hebben wij de folders voor de 350 gebruikers aan laten maken. nu moeten de rechten voor deze gebruikers gezet worden, maar om dit met de hand te doen is nogal lastig, en veel werk. Nu ben ik al op zoek geweest om een script in elkaar te flanzen, maar kan eigenlijk niet veel vinden wat aan onze behoeftes voldoet
.
wat ik nodig heb is een script wat het volgende zou kunnen realiseren:
- De rechten voor de " username " op de folder toevoegen met modify rechten
- De " username " is ook de naame van de desbetreffende folder.
- In principe zou het dan het volgende moeten doen: Add Modify for folder for %foldername%
Iemand een idee ofdat dit mogelijk is? en een aanzetje kan geven?
Hier binnen het bedrijf zijn wij bezig met een backup oplossing voor mail archieven. Hiervoor hebben wij op een van onze file servers een mooie map archives aangemaakt, en hierin hebben wij de folders voor de 350 gebruikers aan laten maken. nu moeten de rechten voor deze gebruikers gezet worden, maar om dit met de hand te doen is nogal lastig, en veel werk. Nu ben ik al op zoek geweest om een script in elkaar te flanzen, maar kan eigenlijk niet veel vinden wat aan onze behoeftes voldoet
wat ik nodig heb is een script wat het volgende zou kunnen realiseren:
- De rechten voor de " username " op de folder toevoegen met modify rechten
- De " username " is ook de naame van de desbetreffende folder.
- In principe zou het dan het volgende moeten doen: Add Modify for folder for %foldername%
Iemand een idee ofdat dit mogelijk is? en een aanzetje kan geven?
I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.