windows 2003 TS connection expired vraag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede forummers,

zelf lees ik hier meer mee dan dat ik wat post (moet ik maar eens verandering in gaan brengen).

Maar toch even een vraag die ik zo snel via de zoekfunctie niet kon vinden.
Een collega had voor mij de volgende vraag:
Als je een disconnected sessie laat be-eindigen (automatisch), logt de server dan netjes de gebruiker af, of killt hij gewoon keihard de sessie?

Ben benieuwd naar de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je hier al een tijdje meeleest weet je ook dat we van onze bezoekers veel meer verwachten dan alleen maar het dumpen van een vraag. We willen graag dat je zelf moeite doet om je probleem op te lossen, dus geef aan wat je al hebt gevonden, geprobeerd. Een praktijktest maakt dit zo duidelijk lijkt me ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:37
Maar ik zou je helpen,

De sessie word netjes de nek om gedraaid dus niet netjes afgemeld.

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:23:
Als je hier al een tijdje meeleest weet je ook dat we van onze bezoekers veel meer verwachten dan alleen maar het dumpen van een vraag. We willen graag dat je zelf moeite doet om je probleem op te lossen, dus geef aan wat je al hebt gevonden, geprobeerd. Een praktijktest maakt dit zo duidelijk lijkt me ;)
je hebt helemaal gelijk.

Zelf heb ik geprobeerd dit probleem op te zoeken via google, het enige wat je dan tegenkomt is HOE je een connectie automatisch killt als hij langer dan een x aantal minuten disconnected is.
dat weet ik inmiddels wel hoe ik dat in moet stellen. Er wordt alleen nergens aangegeven hoe deze connectie gekillt wordt.
Een praktijktest zou het inderdaad zo duidelijk maken, maar hoe test je zoiets precies?
(ben zelf niet echt een ervaren tester)
als je een word document open zou laten staan bijvoorbeeld, of hij dan netjes uitlogt of niet, uiteindelijk forced hij de applicatie af te sluiten, omdat hij geen antwoord op zijn "moet ik dit opslaan" vraag krijgt.

Het is bij een klant van ons de bedoeling dat de sessies automatisch worden be-eindigd, aangezien iedereen het kruisje in volle glorie ziet staan, maar start -> logoff even vergeten.
Het is alleen niet de bedoeling dat de sessies gewoon maar hard weggegooid worden, aangezien dan de ZUP files van de navision clients corrupt kunnen raken. (maakt het de volgende keer navision opstarten niet makkelijker)
bdevogt schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:26:
Maar ik zou je helpen,

De sessie word netjes de nek om gedraaid dus niet netjes afgemeld.
duidelijk, bedankt!

het beste is dus elke dag even de TS nalopen om de disconnected sessies handmatig een log off te geven :)
(een echt groot bedrijf is het niet, dus het gaat niet om honderden gebruikers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het beste is dus elke dag even de TS nalopen om de disconnected sessies handmatig een log off te geven :)
(een echt groot bedrijf is het niet, dus het gaat niet om honderden gebruikers)
natuurlijk niet. Mensen informeren dat ze netjes moeten afloggen om dataverlies te voorkomen en ze uitlachen als ze dat niet gedaan hebben en data kwijt zijn. We zijn niet van de werkverschaffing... Buiten dat is een "logoff" waarschijnlijk ook gewoon een kill, dan wordt openstaande word docs echt niet opeens wel gesaved.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 18:36 ]