Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:40
Nu niet echt een duidelijke titel, maar echt beter omschrijven kan ik het niet op dit moment geven.

Wat is er aan de hand?
2 weken terug heb ik mijn abbonement verlengd bij T-mobile (voormalig Orange klant). Hierbij heb ik ook onbeperkt internet genomen. Allemaal leuk en wel, maar mijn abbo gaat pas in Januari in. Er werd mij in de winkel gemeld dat ik nog niet van het internet gebruik kon maken, tenzij ik Orange world zou gaan gebruiken, maar logiserwijs werd afgeraden om dit te doen, vanwege de datalimiet van 25MB.

Nu heb ik enige tijd geleden als eens per ongeluk internet aangezet op me mobiel. Wireless netwerk viel weg en hij stapte over op GPRS. Geen probleem, aangezien ik het direct uitzette, echter ik had wel al enkele bitjes heen en weer gegooid.

Normaal krijg je dan een sms met daarin de tekst dat orange world entree is geactiveerd voor 1,50 en geldig is voor 24 uur.

Ik heb dit smsje nooit ontvangen.

Ik heb vervolgens de helpdesk gebeld van Orange, maar dat meisje wist niet eens dat je een smsje kreeg. Ze snapte er ook niets van, en zij dat ik moest betalen voor internet..... Logisch, maar dat wist ik al. Maar een verklaring voor een sms bleef weg, want zij kreeg er ook nooit 1.

Nu vandaag kreeg ik een sms dat mijn rekening online stond. Ik denk laten we eens zien wat de schade is, maar er staat geen orange world op. Geen kosten. Helemaal niets....

Ik denk, weet je wat ik probeer nu nog eens om te internetten via gprs. Ik pagina geopend en ja hoor werkt allemaal goed. Maar wederom geen sms ontvangen......

Nu is mijn vraag, Moet ik nu wel betalen voor mobiel internet, of niet. Beide telecomproviders zeggen van wel aangezien mijn abbo pas in januari ingaat. Maar op me rekening staat niets na mijn verlenging qua kosten voor orange world....

Iemand die hier een antwoord op heeft?

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kan het zijn dat je 'per ongeluk' gebruik maakt van een actie waarbij je de eerste paar maanden gratis kan internetten? Mij staat bij dat ik iets dergelijks 'vroeger' bij Orange World kado kreeg.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Dbm12
pven schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:08:
Kan het zijn dat je 'per ongeluk' gebruik maakt van een actie waarbij je de eerste paar maanden gratis kan internetten? Mij staat bij dat ik iets dergelijks 'vroeger' bij Orange World kado kreeg.
Nope,
Ik heb haar in het systeem laten kijken, en hij staat zoals altijd op orange world entree. (die optie staat al aan sinds ik mijn orange abbo heb bijna 2 jaar geleden)

Dat staat enkel aan zodat als je internet wilt gebruiken je dit kunt doen. Het omzetten naar geen internet zorgt ervoor dat hij de volgende dag weer op entree staat. Tried it many months ago.

Ik heb niets gehoord van zo een speciale actie, noch dat dit aanstond via de helpdeskmedewerkster. Alles stond normaal zij ze. Niets bijz aan.

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De Orange World Entree's zijn tegenwoordig gratis, zolang je maar geen gebruik maakt van Internet Access (dwz het APN, internet)

Dus APN wap is gratis (in je gebruiksoverzicht staan nog wel het aantal Entree's wat je dient te betalen, maar deze worden niet meer in rekening gebracht)

als je verbonden ben:
http://wap.orange.nl/gum.cfm

Maak je wel gebruik van internet, dan worden de kosten per KB berekend, en direct van je bundel afgehaald, maar je krijg niet meer de "opstartkosten" van €1,50

Waarom dit nu zo is weet ik niet, maar ik kon zelfs niet meer de €6,- bundel afsluiten, bij mij staat hij nu ook op Orange World Entree (terwijl ik altijd de maandelijkse bundel had) zonder dat er nog kosten in rekening gebracht worden. (PS Orange prepaid)

• Dbm12
ReBr schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:14:
De Orange World Entree's zijn tegenwoordig gratis, zolang je maar geen gebruik maakt van Internet Access (dwz het APN, internet)

Dus APN wap is gratis (in je gebruiksoverzicht staan nog wel het aantal Entree's wat je dient te betalen, maar deze worden niet meer in rekening gebracht)

als je verbonden ben:
http://wap.orange.nl/gum.cfm

Maak je wel gebruik van internet, dan worden de kosten per KB berekend, en direct van je bundel afgehaald, maar je krijg niet meer de "opstartkosten" van €1,50

Waarom dit nu zo is weet ik niet, maar ik kon zelfs niet meer de €6,- bundel afsluiten, bij mij staat hij nu ook op Orange World Entree (terwijl ik altijd de maandelijkse bundel had) zonder dat er nog kosten in rekening gebracht worden. (PS Orange prepaid)
Pre-paid is anders dan Abbo.
Je gaat een contract aan, en die blijft geldig voor de duur van die periode met de voorwaarde waar je voor hebt getekend. In mijn geval dus voor 1,50 entree, en 6 euro voor orange world. Ik kan deze gewoon afnemen.

De 3de heb ik nog netjes een SMSje ontvangen toen ik van het internet gebruik maakte, dat er 1,50 in rekening werd gebracht.

De 6de heb ik mijn abbo verlengd bij t-mobile, maar die gaat pas in Januari in.
Sinds ik hem heb verlengd, krijg ik dus geen sms meer.....

Ik vind het gewoon super vervelend, dat ik nu niet weet of ik nu wel moet betalen voor internet of niet..... Het zou zeer vervelend zijn, dat ik aan het eind van de maand schrik van de rekening omdat het toch niet gratis is geweest. Met een sms weet je waar je aan toe bent.

Niemand die hier uitsluitsel over kan geven?

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dbm12 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:52:
[...]

Pre-paid is anders dan Abbo.
Je gaat een contract aan, en die blijft geldig voor de duur van die periode met de voorwaarde waar je voor hebt getekend. In mijn geval dus voor 1,50 entree, en 6 euro voor orange world. Ik kan deze gewoon afnemen.

De 3de heb ik nog netjes een SMSje ontvangen toen ik van het internet gebruik maakte, dat er 1,50 in rekening werd gebracht.

De 6de heb ik mijn abbo verlengd bij t-mobile, maar die gaat pas in Januari in.
Sinds ik hem heb verlengd, krijg ik dus geen sms meer.....

Ik vind het gewoon super vervelend, dat ik nu niet weet of ik nu wel moet betalen voor internet of niet..... Het zou zeer vervelend zijn, dat ik aan het eind van de maand schrik van de rekening omdat het toch niet gratis is geweest. Met een sms weet je waar je aan toe bent.

Niemand die hier uitsluitsel over kan geven?
Toen ik nog abo bij Orange was, is het altijd wel in rekening gebracht, dus zou er maar niet te veel gebruik van maken.
Dat je Contract is verlengd bij T-Mobile zegt volgens mij niets, je gebruikt nu nog steeds je Orange aansluiting.
Verder is er op de site van mobiel.orange.nl ook niets veranderd, en staat er bij de tarieven van de abo's idd nog steeds €1,50 per Entree

• Dbm12
Nogmaals aan de telefoon gehangen met de helpdesk, en wederom konden ze me niets vertellen.... Begint nu toch wel vervelend te worden aangezien de vraag in mijn ogen toch niet zo moeilijk lijkt....

Of ik heb nu wel alvast internet erbij inbegrepen of niet..... Maar goed, zal wel een foutje zijn in het systeem omdat orange en t-mobile 2 afzonderlijke systemen heeft. Wat ik nu moet geloven? Geen flauw idee. Ik maak er maar geen gebruik van, dan is het probleem er ook niet :P Januari weet ik zeker dat ik gebruik kan maken van mobiel internet.

Pagina: 1