Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook 2003 - Steeds veranderd lettertype + kleur

Pagina: 1
Acties:

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:48
Ik heb een probleem op een aantal PC's hier. We hebben een image uitgerold met Office 2003 Pro.

Nu is er alleen iets vreemds aan de hand met sommige PC's (niet allemaal, terwijl de images gelijk zijn). De eerste melding kwam van iemand in Outlook 2003. Hij heeft steeds een ander lettertype, andere kleur etc. Bijvoorbeeld hij tikt in het blauw en opeens na een enter is het rood.

Zo'n probleem hebben we nu met Excel 2003 ook. Sommige gebruikers die veelvuldig in spreadsheets werken klagen over het feit dat wanneer ze bijvoorbeeld als kleur geel selecteren, de tekst rood word. Wanneer ze rood kiezen, word de tekst bijvoorbeeld blauw.

Oa. de videodrivers zijn al geupdate, maar het lijkt mij meer een Office probleem. Alle updates zijn reeds gedraaid (alle systemen zitten op Windows XP Sp3 + Office 2003 Sp3). Office "herstellen" werkt ook niet. Wat het probleem verminderd is in Outlook 2003 niet Word gebruiken als maileditor. Alleen er moet zo min mogelijk veranderen voor gebruikers bij voorkeur.

Iemand hier nog goede tips?

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

ByteDelight

Retro computing is alive!

Wat een maf probleem, bizar!

Al een virusscan gedaan?

Bijna niks over te vinden, behalve dit:
http://www.techtalkz.com/...s-every-time-i-reply.html

En deze, maar daar moet je betalen voor de oplossing (sukkels):
http://www.experts-exchan...e/Outlook/Q_22998981.html

[ Voor 72% gewijzigd door ByteDelight op 19-11-2008 09:47 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Woodsy
Ja, alle systemen draaien ook Symantec (+Windows defender). Uit de virusscans komen geen meldingen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je dat ook echt zelf al gezien? Ik heb hier regelmatig meldingen van 'office doet stom', maar als je gaat kijken blijkt het dat hun meestal wat fout doen (oude documenten hertypen, cel-kleur kiezen ipv tekst-kleur, hebben geen 'leeg' normal.dot meer).

In word zou het nog te maken kunnen hebben met die automatische spellingscontrole (maar die doet dacht ik golfjes onder de tekst)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ByteDelight
  • Nu online

ByteDelight

Zie mn toevoegingen hierboven; die van Experts Exchange lijkt een soortgelijk probleem te noemen, maar die sukkels laten je betalen voor de oplossing!

• Woodsy
SinergyX schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:45:
Heb je dat ook echt zelf al gezien?
Ja, ik ga altijd even kijken bij de mensen die bellen (in het pand dan, het is maar kleinschalig) en helemaal als er meerdere mensen bellen. Gister stond ik erachter en ook mij lukte het niet om de kleur aan te passen. Wat ik ook deed, hij veranderde steeds weer naar een andere kleur.

De site van expert-exchange moet je helemaal naar beneden, dan kan je wel de oplossing zien ;-). Alleen hij werkte niet. Het vinkje voor Word 2003 als editor gebruiker verminderde in Outlook in ieder geval het probleem enigzins. De andere ga ik even bekijken.\

//edit
Bij deze expert-exchange niet, sommige wel. Maar ik vond daar wel een gelijkwaardig artikel waarbij het kon, die oplossing werkte helaas niet.

//edit 2
Andere ook geprobeerd, maar werkt helaas ook niet. Heb alles op het standaard lettertype gezet (zowel normal, als plain text + mail) maar lettertypes zien er vaak nog steeds wazig uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Woodsy op 19-11-2008 09:58 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

edit: te laat :P

[ Voor 117% gewijzigd door SinergyX op 19-11-2008 09:58 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

bverstee schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:47:
Zie mn toevoegingen hierboven; die van Experts Exchange lijkt een soortgelijk probleem te noemen, maar die sukkels laten je betalen voor de oplossing!
Het is bij mij prima leesbaar en ik ga echt niet betalen (anders dan zoals hier: in bloed, zweet, tranen en tijd. :+)
Er staat geen oplossing, anders dan geen Word gebruiken en de boel op plain text zetten.
edit:
nog meer te laat.

Zolang Word wordt gebruikt: check of daar alles goed gaat; check de opmaakprofielen en verwijder evt de normal.dot.

Als het echt random is en het ook gebeurt (je zegt 'minder') zonder Word als editor: ga inderdaad goed scannen op malware, zie ook tips en trucs in Beveiliging & Virussen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ByteDelight
  • Nu online

ByteDelight

F_J_K schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:01:
[...]
Zolang Word wordt gebruikt: check of daar alles goed gaat; check de opmaakprofielen en verwijder evt de normal.dot.
Bedoel je de default tekst-editor?
Dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://benophetinternet.nl/tweak/tekst_editor_outlook_2003.jpg

En dan de instellingen met de twee checkboxes.
Staan misschien aan bij jou?

Deze instelling was meen ik ontstaan door een verplichting van minister Kroes, dat Microsoft Internet Explorer niet mochten 'verplichten', ook niet als als viewer / editor aan Office onderdelen.

[ Voor 67% gewijzigd door ByteDelight op 19-11-2008 10:18 ]

• Woodsy
Ja, beide karakters staan uit.

Alleen de tekstopmaak staat bij mij op HTML en niet op RTF.

De normal.dot heb ik even hernoemd en verplaatst. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost. Word zal ik sowieso ook nog even langslopen.

Zodra ik echter ervoor kies om beide vinkjes voor "use Word 2003" weg te halen en de indeling op HTML te laten staan is het probleem niet opgelost. Wanneer ik mails beantwoord is de tekst in de signature opeens rood / blauw in plaats van geheel blauw en klein vierkantje in beeld. Wanneer ik hierop klik krijg ik een link naar een log te zien met betrekking tot het omzetten van bestandsformaten.

[ Voor 16% gewijzigd door Woodsy op 19-11-2008 10:31 ]

Pagina: 1