Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Glashart - Glasvezel in Nijkerk

De gemeente Nijkerk, KPN en Reggefiber (Glashart) zijn overeengekomen dat Nijkerk wordt voorzien van een hypermodern glasvezelnetwerk. Daardoor krijgen de inwoners van Nijkerk toegang tot alle mogelijke bestaande en vernieuwende diensten via supersnel breedbandinternet.

Aansluitgebied Nijkerk (Industriegebied valt er buiten)

Afbeeldingslocatie: http://www.glas-hart.nl/nijkerk/documenten/image/Glashart_Nijkerk_aansluitgebied.jpg

Informatie

Enige tijd geleden hebben alle inwoners van Nijkerk een brief ontvangen met hierin informatie over het glasvezel project binnen Nijkerk. Hierbij werd vermeld dat iedereen zich vrijblijvend aan kon melden voor een gratis glas aansluiting tot in de meterkast. Door middel van een activeringscode kon hier akkoord voor gegeven worden. Na oplevering van het netwerk kan vervolgens besloten worden een abbonement te nemen over dit netwerk. Enige aanbieder op dit moment is KPN.

Abonnementen

Afbeeldingslocatie: http://www.haagslicht.nl/Web_IllustrHaagsLicht/KPN_logo_transparant.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.glas-hart.nl/elburg/documenten/image/KPN_Glasvezelpakketten_500px.jpg

Het complete project is zo'n 1.5 maand geleden gestart en op het moment word er al hard gewerkt om het geheel in gereedheid te brengen. Een groot leger van oranje hesjes rennen en vliegen op dit moment door de wijk Corlaer om de infrastructuur aan te leggen.

Meer informatie
Website Glashart Nijkerk

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu mijn vragen:

Zijn er nog meer GOT'ers hier uit Nijkerk die zich hebben aangemeld?
Hoe kijken jullie tegen het feit dat KPN de enige leverancier is?
Zijn er al vorderingen in andere wijken van Nijkerk?

KPN is op dit moment de enige aanbieder voor het glasnetwerk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de prijzen echt absurd vindt. Ok..voor de huidige vorm van abbonementen is het een mooie prijs..Maar als je naar andere glasverbinding aanbieders kijkt kun je voor hetzelfde geld minimaal een 100/100 verbinding krijgen met een TV plus zenderpaket.

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:37
:) Begreep van mijn ouders dat vrijdag bij hun het kastje in de meterkast geplaatst gaat worden. Zij wonen op Corlaer (in de buurt van de sprinckelermaat). Ze gaan er wel over denken om gebruik te maken van idd KPN (simpel omdat dat de enige aanbieder is dan). Zij verwachten goedkoper uit te zijn dan...ik denk zelf dat dat gaat tegenvallen. Tis idd vrij prijzig.
Zelf woon ik in de wijk Paasbos..geen idee wanneer ze daar van start gaan.
Heb nu zelf alles bij UPC..dus Inet (8 mbit), telefonie en tv (digitaal) en ben in totaal ook zo'm 60 -70 Euro in de maand kwijt. Dus ik ga er niet op vooruit in de kosten bij een brons abo. Hopelijk komen er snel andere aanbieders bij...want ik zie een gouden abo niet door de ballotagecommissie (lees "vrouw") heen komen thuis :P

edit: zie dit net op de glashart site: Uw woning staat gepland om in mei 2009 te worden voorzien van een supersnelle Glashart glasvezelaansluiting. hmpf.... ;(

[ Voor 9% gewijzigd door bvsteyn op 20-11-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Bvsteyn,

Klopt inderdaad. Ik woon ook in de buurt van de Sprinckelermaat (ernaast ergens ;)) en de kabel ligt al klaar in de voortuin om geplaatst te gaan worden in de meterkast. Als ik echter mijn postcode/huisnummer invoer komt er Januari 2009 uit. Lijkt me raar dat een paar straten verschil 3 maanden vertraging op loopt maar goed.

Ik heb een e-mail gestuurd naar Glashart met de vraag of er andere aanbieders gaan komen maar hier is helaas nog helemaal niets over bekend (of ze zijn nog druk aan het onderhandelen en mogen er niks over zeggen..

Ik wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Wel bijzonder dat juist het industrieterrein er buiten valt. Het lijkt me juist dat er bedrijven wel interesse hebben in zo'n snelle verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zakelijk en particulier zit natuurlijk een groot verschil in. Als KPN/Glashart ook een netwerk op het industrieterein aan zou laten leggen zouden bedrijven op een erg goedkope manier van een super snelle verbinding worden voorzien...waar bedrijven die een eigen glaskabel hebben laten leggen elke dag nog steeds een hoop geld kwijt zijn.

Kortom: Zakelijk valt veel meer geld uit te halen dan 60 euro per keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. Nog eens om een update gevraagd op de site. Het blijkt nog daadwerkelijk bijgehouden te worden ook :).

Uw woning staat gepland om in december 2008 te worden voorzien van een supersnelle Glashart glasvezelaansluiting. Het is dus een maand eerder dan gepland op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvans
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 22:26
Bij ons aan de Cornelis van Ramshorstlaan is het leger net vertrokken, bij iedereen een stukkie kabel in de grond achterlatend. Wachten op het volgende team, dat gaat zorgen voor de aansluitingen in huis...

Bedrijven in de stad worden overigens wel aangesloten, ook op het Plein (waar ons radiostation is gehuisvest) is de brief inmiddels binnen.

Overigens is het contact met de Glashartwinkel een beetje moeizaam, ik heb een paar concrete vragen gesteld maar nog geen terugkoppeling over gehad. Ik ben namelijk zeer benieuwd naar het 'open net' principe aangezien ik wel wat toepassingen weet.

[ Voor 25% gewijzigd door silvans op 28-11-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Ze maakte bekend dat heel Nijkerk glasvezel zou krijgen, maar het blijkt dat alleen de kern glasvezel krijgt. Dus Hoevelaken, Nijkerkerveen, etc niet. Daar is nu veel ophef over, omdat dat niet de goedgekeurde plannen waren. Daarnaast ben je straks goedkoper uit met UPC FTTH met 60Mbps down en 6Mbps up voor 60 euro + onbeperkt telefoon en tv royaal, kom je om een euro of 90 zodra het beschikbaar is, vind de prijzen erg hoog.

[ Voor 31% gewijzigd door Nielsvr op 28-11-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvans
Tja je kan Nijkerk interpreteren als alleen de stad of de hele gemeente. Overigens KPN is aandeelhouder van Reggefiber dus of het hard gaat lopen met een 'open net' is de vraag.

[ Voor 42% gewijzigd door silvans op 28-11-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Silvans,

Ik woon ook de C van R laan!
Wij hebben inmiddels de bevestiging gekregen dat volgende week of die week daarop (weet even niet precies meer) de boel aangesloten gaat worden.

Ik ben het eens met Nielsvr idd. De prijzen van KPN zijn veel te hoog!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag zijn wij aangesloten op het glasvezel netwerk! Is allemaal erg snel gegaan.
:/
Nu maar wachten op de aanbieders (naast KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anamorph
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-03 14:03
Is er iemand die weet of het nieuwbouwproject "de terrassen" standaard voorzien wordt van glas?
Zou wel logisch zijn, maar als ik m'n postcode check op Glashart krijg ik terug dat de woning buiten het verzorgingsgebied ligt :?

Iemand die hier meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
De Terrassen ligt er volgens mij net buiten.
Hier in de stad ook glasvezel. Ik wacht nog wel even op andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvans
Op de postcodecheck van www.kpnglasvezel.nl geeft mijn postcode nu 'beschikbaar' voor de diverse pakketten. Het lijkt er wel sterk op dat KPN stuurt op tripleplay, dus telefoon, tv/radio en internet in 1 doos. Vooralsnog vind ik het echter te prijzig. Ik heb nu digitenne + telfort internet en telefonie, goedkopere combi betaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjuc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-08 01:33
Ik sprak gisteren met een KPN medewerker, in Nijkerk worden vanaf April mensen daadwerkelijk aangesloten, en het wordt op basis van aanvraag-datum aangesloten . . Glasvezel is er in mijn huis, maar de aansluiting laat dus nog op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik moet wel zeggen dat die mensen die de lijnen neerleggen toch wel onbeschoft zijn zeg :X

Gaten graven en er geen planken opleggen. En als je vraagt of ze dat willen doen staan ze je gewoon uit te lachen. Nu ben ik minder valide zeg maar, en ff over een gat springen lukt niet zomaar. Voor+Achter hadden ze afgegraven. Gelukkig kwam de opzichter die ze ff mededeelde (had niet geklaagd oid) dat er planken horen te liggen. Dat is dan wel netjes.

Prikken ze nog onze kabels kapot (ADSL), dus geen telefoon/internet/tv voor een dag. Vervolgens flikkeren ze het gat dicht terwijl ze de lijnen niet doorgetrokken hebben naar de deur. Kon een week later weer de hele bende open.

En dan nog niet te spreken hoeveel blikjes bier etc we uit de tuin konden halen.

Wel een brief van UPC gekregen of we niet glasvezel van hun wouden afnemen :P Die konden direct leveren. Dat is natuurlijk niet waar, want de lijnen zijn nog niet aangesloten. Typisch UPC. Belofte's maken, maar ze nooit inlossen.

[ Voor 13% gewijzigd door RedHat op 18-03-2009 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 09-09 20:10

Zenix

BOE!

RedHat schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:25:
Ik moet wel zeggen dat die mensen die de lijnen neerleggen toch wel onbeschoft zijn zeg :X

Gaten graven en er geen planken opleggen. En als je vraagt of ze dat willen doen staan ze je gewoon uit te lachen. Nu ben ik minder valide zeg maar, en ff over een gat springen lukt niet zomaar. Voor+Achter hadden ze afgegraven. Gelukkig kwam de opzichter die ze ff mededeelde (had niet geklaagd oid) dat er planken horen te liggen. Dat is dan wel netjes.

Prikken ze nog onze kabels kapot (ADSL), dus geen telefoon/internet/tv voor een dag. Vervolgens flikkeren ze het gat dicht terwijl ze de lijnen niet doorgetrokken hebben naar de deur. Kon een week later weer de hele bende open.

En dan nog niet te spreken hoeveel blikjes bier etc we uit de tuin konden halen.

Wel een brief van UPC gekregen of we niet glasvezel van hun wouden afnemen :P Die konden direct leveren. Dat is natuurlijk niet waar, want de lijnen zijn nog niet aangesloten. Typisch UPC. Belofte's maken, maar ze nooit inlossen.
UPC heeft Fiber zo noemen ze dat, maar het in principe gewoon het snelste internet via de kabel. Dus niet via de glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danzare
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:13
Zijn er uberhaupt al mensen die gebruik maken van glasvezel in Nijkerk en wat zijn de ervaringen? Of ben ik dan iets te vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Danzare schreef op woensdag 01 april 2009 @ 20:28:
Zijn er uberhaupt al mensen die gebruik maken van glasvezel in Nijkerk en wat zijn de ervaringen? Of ben ik dan iets te vroeg?
Je bent te vroeg.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjuc
Heeft er al iemand iets gehoord over aansluiting? Over 5 dagen zit ik in mijn nieuwe huis daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese70
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 13:16
In de Bogen in Nijkerk ligt al wel een glasvezel netwerk van Trilink.
Dit is echter nog niet tot in de huizen aangesloten. Reggefiber is in onderhandeling met Trilink om dit aan elkaar aan te sluiten / dan wel over te nemen.

zie http://www.trilink.info
of http://www.trilink.info/projecten/projectlijst/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Wij zijn al helemaal aangesloten. Ook in het huis.
Alleen nog geen abonnement genomen ergens. Misschien toch even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvans
Nooit geweten dat er nog een tweede carrier in Nijkerk bezig was. Ik weet het wel van Vathorst, maar het project in de Bogen klinkt totaal nieuw. Waren er al diensten op dat netwerk verkrijgbaar? Op het Glashart/Reggefiber netwerk zijn nu de KPN diensten, het liefst tripleplay natuurlijk, verkrijgbaar. Je moet goed zoeken op de KPN site, dan kom je internet + telefonie en internet + televisie tegen (double play?). Met de lokale omroep en het glasnet loopt het niet zo'n vaart, maar dat is een 'landelijk' probleem en heeft alles te maken met het aanvoeren van het radio- en tv signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 19:05

The Wizard

Moderator Mobile
Trilink is alleen samenwerkingsverband tussen diverse bedrijven om de infra alvast tot in de meterkast te hebben liggen, dan is het alleen nog kwestie van de glasvezels te blazen.

Hier in Zeewolde ligt ook een wijk (deels nog in aanbouw) waar trilink ligt, hier zijn ze ook aan het onderhandelen over het gebruik van de buizen. Als het te lang duurt, gaat reggefiber toch hun eigen kabels er naast leggen, maar dat wil KPN (mede eigenaar van Trilink) liever niet, want dan is hun loze buis niks meer waard :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaI
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 09:56
Bij mijn ouders in Nijkerk (Ruysdaellaan) ligt inmiddels de glasvezel tot in de wwonkamer.
Naar mijn bescheiden mening zijn de abbo's van KPN niet interessant te noemen door de beperkte upload snelheid, en ik heb ze dan ook aangeraden om te wachtne op openstelling of andere aanbieders op hetzelfde netwerk.

Naar mijn mening is het ook vreemd dat alleen KPN & Partners deze beperkte snelheden asynchroon opleveren, overal buiten KPN om (onsnet/brabant/groningen/Online in Almere) zie je dat ze gewoon 50/50, 100/100 verbindingen opleveren.

Wat bij KPN dan wel weer interessant is is dat je bij de tripleplay dienst geen belkosten meer betaald naar vast en mobiel maar dat dit een flatfee dienst is geworden

echo c > /proc/sysrq-trigger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas moet je toch betalen voor bellen naar mobiel met KPN Glas.
En dat kost je dan 0,17 per minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvans
KPN zal er hard aan moeten trekken.

Rekensommetje voor mijn situatie:
Telfort Internet 20 mb + bellen € 29 en een klein beetje
Digitenne met twee tuners € 14,50
Totaal € 43,50

Bronspakket KPN € 65.

Gat van € 20 te dichten.

De iets hogere bandbreedte maakt in die zin niet veel goed en qua tv ben ik ook niet veeleisend, ik mis hooguit nog de lokale omroep waar ik zelf werk nog in het pakket, maar die heb ik nu ook niet (digitenne).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjuc
Ik wacht al een tijdje op bericht van KPN dat ik mijn bronspakketje kan gaan gebruiken, volgens mij zijn ze nog niet in de lucht! Laat staan dat er een mogelijkheid is dat andere providers me kunnen aansluiten.

Tot die tijd heb ik een ADSL account genomen bij KPN, volgens een medewerkster daar wordt dit account kostenloos omgezet zodra ik mijn bronspakket actief heb.

Iemand ondertussen al aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvans
Inmiddels heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat de echte uitrol van pakketten na de zomervakantie gaat plaatsvinden, eigenlijk zodra de Glashart infrastructuur klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kloppen die prijzen nog in de TS? Dan is dit toch helemaal niet intressant. Voor 30 euro krijg je bij UPC ook 30/3 (oke ze knijpen vooralsnog nog usenet maar dat zal ook wel gaan veranderen). Voor 40 euro krijg je hetzelfde als wat bij KPN 110 euro per maand kost :o

KPN mag wel eens een voorbeeld nemen aan Lijbrandt :) Deze prijzen slaan echt nergens op.

Woon zelf overigens niet in de buurt ;) Maar vraag me wel af wat de mensen gaan doen die hier wel in de buurt wonen. De marktsituatie is sindsdien toch wel wat veranderd :P

Edit: zie overigens nu pas dat er ook TV en bellen bij zit :) Maargoed dan wordt het eigenlijk nog gekker want dan krijg je bij UPC:

• 120mbit down en 10 up
• HD Decoder met Royaal pakket (90 zenders)
• Voor €0,10 per minuut in heel Europa bellen..

En dat voor € 85,- :P

[ Voor 21% gewijzigd door Glashelder op 08-07-2009 21:55 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvans
www.kpnglasvezel.nl...
Tja, 't is prijzig. Ik zie inmiddels wel een actie met een paar maanden Zilver voor de prijs van Brons, maar UPC is inderdaad concurrerend, hoewel je daar al 16 euro betaalt voor alleen analoge tv, om de andere pakketten af te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesh_Pile
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-02-2019
KPN gedraagt zich in deze misdadig naar de consument toe.
Het beste is nog steeds om KPN producten te boycotten en rustig af te wachten op andere aanbieders.

Helaas zijn ze de machtigste in de markt op gebied van telefonie en helaas zijn heel veel bedrijven en consumenten de dupe van het falen van de interne communicatie bij deze prutsclub.

Ik zeg dit niet zomaar... ik heb veel (nare) ervaring met KPN en weet precies hoe het reilt en zeilt binnen dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op andere sites gehoord dat KPN stopt met het analoge tv signaal in 2010.
En dat men een extra digitale ontvanger bij krijgt.
En met de werving van klanten heeft men gezegd dat al alles blijft werken ook het analoge tv signaal.
Ik begrijp KPN niet.
Er zijn veel mensen zoals ik die alleen maar een coax kabel naar diverse kamers hebben lopen.
Ik heb een half jaar geleden nog een HDD-recorder gekocht die werkt alleen maar met het analoge signaal
Nu moet toch nog mijn oude kabelaansluiting blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Laatst online: 27-08 14:55
Gisteren een brief gehad dat ook de kernen van Hoevelaken en Nijkerkerveen aangesloten worden op het glasvezel netwerk, de aansluiting is gratis. De exacte datum krijgen we nog te horen... Maar heb al een leuke aanbieding van UPC Fiber Power 60 die sowieso nog een maand of 6 draait en nog steeds goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

RedHat schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:40:
De Terrassen ligt er volgens mij net buiten.
Hier in de stad ook glasvezel. Ik wacht nog wel even op andere aanbieders.
De terrassen zijn wel voorzien van glas, mijn zusje heeft een huis op de rotsvlinder, en heeft glas afgemonteerd in de meterkast.

Mijn appartement is over 2 jaar pas klaar (monarchvlinder), hoop dat ze daar ook gelijk alles op glas gooien :)

Ik zit nu nog in het buitengebied (bij strand/jachthaven/camping), en hier is (uiteraard) nog geen glas. Wel erg jammer, want hier zou het juist goed uitkomen, nu is 2mbit adsl de max wat ik kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjuc
Even een update: Nog steeds geen definitieve datum gekregen wanneer glasvezel aangesloten wordt, wel een brief met de vraag of ik naast de twee tv-aansluitingen nog een derde/vierde wil huren.

Ik belde laatst met KPN met de vraag of ik . . in afwachting van de aansluiting .. mijn aangevraagde brons-pakket mag upgraden naar zilver. (Die is de eerste 6 maanden even duur) Helaas, dan moet mijn huidige positie in de wachtrij opgegeven worden, en een nieuwe aanvraag gedaan worden.

• silvans
Uit betrouwbare bron.. over een paar weken start de uitrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Glasvezel is toch al beschikbaar in Nijkerk? Ik woon aan de rand van de stad en op kpnglasvezel.nl staat dat het al beschikbaar is.

Ik neig tog naar UPC. KPN is veel duurder en je krijgt er minder voor terug. En na alle problemen die we gehad hebben met KPN ben ik er wel klaar mee eigenlijk.

• silvans
Beschikbaar wil zeggen dat je het kunt bestellen. De eerste abbo's worden als ik het goed begreep volgende week uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
@Silvans Ik ben benieuwd waar je je info vandaan haalt. Ik heb nog geen enkel bericht gekregen. In de tussentijd gebruik ik een standaard KPN Experiabox, constant hangen en 350k max. Daarnaast voor TV een digitenne, ook niet fijn.

Hoogste tijd dat ze gaan aansluiten!

EDIT: Ik zat er even over te denken om KPN af te blazen, het is belachelijk hoe lang het duurt, maar:
UPC lijkt goedkoop maar is ook verneukeratief: Zoals hier al eerder genoemd, bovenop alle kosten van de verschillende pakketten bij UPC betaal je eenmalig 35EUR en daarna 16EUR/maand extra.

[ Voor 35% gewijzigd door Togt op 13-10-2009 13:19 . Reden: Prijscheck bij UPC ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
Ik sprak dit weekend de (overigens zeer vriendelijke) 2e en 3e lijns internet helpdesk van KPN, mijn Thomson 787V modem bleef maar problemen geven, en ik hoorde dat deze ook gebruikt wordt voor glasvezel. (Nieuwe wordt opgestuurd)

Daarna ben ik doorgezet naar glasvezel afdeling, en op mijn vraag wanneer nu de verwachte aansluittijd is: Eind januari 2010.

Ik geef het op, heb vandaag mijn glasvezel bestelling gecancelled, mijn digitenne en KPN internet opgezegd, ik vecht de contract-kosten wel aan, maar ik wacht niet meer langer.

Succes aan die mensen die wel blijven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
Excuus dat ik dit topic(blijkbaar) in mijn eentje run, ik hoor maar geen reacties van lotgenoten. Anyway: wel weer een update:

Ik had alles van KPN opgezegd afgelopen maandag, word ik dinsdag gebeld door KPN Glasvezel: Goh we horen dat u wil opzeggen, weet u het zeker want u staat gepland om mid-november te worden aangesloten . . .

Toch besloten om KPN nog een kans te geven, we zullen zien. Ondertussen wel een nieuwsbrief ontvangen van KPN:
Geachte heer xxxx,

Van harte gefeliciteerd met de bestelling van uw Glasvezelpakket. Net als een snel groeiende groep Nederlanders, profiteert ook u binnenkort van de voordelen van Glasvezel van KPN. Binnen enkele dagen ontvangt u de bevestigingsbrief met alle details van uw bestelling.

Vanaf 23 november 2009 is uw woning gereed voor de installatie van Glasvezel van KPN. Vanaf dat moment kan de monteur vakkundig de modem en apparatuur installeren en activeert hij alle diensten, waarvoor u zich heeft aangemeld, zonder dat u hier omkijken naar heeft. Wij nemen contact met u op voor het maken van een afspraak met de monteur.
Zit er dan eindelijk schot in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvans
Dezelfde mail ook ontvangen, en inderdaad zijn de eerste klanten inmiddels aangesloten. Men is langzaam begonnen met de uitrol. Begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InvisibleSky
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-08 15:44
Hey

ook ik woon in Nijkerk,

Bij ons word het 6 december opgeleverd.

Echter heb ik nu maar eens gebeld met de vraag hoe het zit met die absurde up/download verhouding.

Die miep daar vertelde dat het niet sneller kon omdat wij glasvezel tot in de buurtkast hebben en niet tot in huis.

Heb haar toch maar even medegedeeld dat we toch echt een boring hebben gehad en ik toch écht met mijn eigen ogen heb gezien hoe ze met dat gekke mini las apperaatje een glasvezel lijn hebben gelast in de meterkast.

Volgens haar was dit niet juist, toen heb ik verteld dat ik om die reden ook verder aan het rondkijken ben gegaan en heb gezien dat UPC paketten aanbied die qua internet snelheid gewoon beter zijn, upload is nog niet erg hoog te noemen maar Fiberpower werkt dan ook via de kabel en dus NIET zoals ik dacht via glasvezel.

(hoezo klanten misleiden)

Tevens komt er op de 85 euro ook nog eens 16 euro p/m voor de kabelkosten die je gewoon hebt.
Totaal voor het duurste pakket word dus ongeveer 101 euro.
Telefoneren is wel beter, maar ik bel amper binnen europa dus leuk maar waardeloos voor mij..
Toch (wat een T's) denk ik dat ik uit pure hufterigheid naar UPC stap, ik hoorde ook dat XMS (aanbieder in Amersfoort) misschien in de toekomst zijn diensten gaat aanbieden.

Het enige wat me er nu nog van weerhoud is of ik ook daadwerkelijk word afgeknepen op de downloadsnelheid van nieuwsgroepen door UPC.

Dat is redelijk schandalig want er zijn niet veel andere middelen om je 120mbit ook echt te halen behalve met een speedtest dan.

En aangezien ik hoor dat ze hem afknijpen op 1 mb terwijl ik nu met een 20mbit abbo van Tele2 gewoon een harde 1.5mb haal is dat raar te noemen.

Maar morgen bel ik dus even naar UPC om dit na te vragen.

Weet niet of jij inmiddels wel andere glasvezel aanbieders hebt gevonden?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InvisibleSky
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-08 15:44
En nog iets, ik kreeg ook te horen dat ik het niet meer kon opzeggen omdat ik in Juni het contract had getekend en de 3 maanden opzegtermijn inmiddels waren verstreken.

Toen zei ik dus dat ik volgens de aanmelding in Augustus werkend internet zou hebben via glas, en dus niet pas in December.

Krijg gelukkig toch nog de kans om het op te zeggen, maar vond de houding van de klantenservice belachelijk, ik kreeg het idee dat ik meer verstand had van zaken dan degene die mij te woord stond....
En ik ben echt geen internet/modem/ wat dan ook goeroe.

Komt ook nog eens bij dat ze bij KPN geen ondersteuning geven voor het opzetten van een servertje enzo, volgens mij zit er oa geen nat looppback ondersteuning in de modem, heb ik nu ook bij tele2, kan wel een gameserver opzetten maar er niet zelf op spelen.

Zei zei gewoon heel droog dat ik dan maar een zakelijk abbonoment moet afsluiten, ja dus niet.

Heb haar gevraagd of ze uberhaubt wel kijken wat de rest van de markt doet of dat dit gebeurd omdat ze een monopoly positie denken te hebben in Nijkerk.

Ze mag dus niet op de website van UPC kijken maar beweerde wel dat ze nooit een beter pakket konden hebben dan KPN lol.
En vertelde dat de abbo prijzen misschien over een jaar een keer veranderen.

GoH, dan moeten ze gaan concurreren en dan kan het opeens wel goedkoper/sneller :)

• silvans
Gebeld voor een afspraak. 8 december oplevering bij mij thuis, er zit inderdaad schot in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
Ik heb een afspraak voor 17 december, ze rekenen 3 uur per adres, dus dat gaat dan inderdaad niet vlot.

Ik ben erg benieuwd, wil nog wat aanpassingen hebben in het abonnement, maar kon de aanvraag niet meer veranderen. Ik heb een Brons pakket aangevraagd, maar het blijkt volgens de mensen van 0900 0747 mogelijk om ipv pakket alleen internet/TV te nemen. Scheelt toch weer. Schijn je dan ook met de monteur af te kunnen spreken.

Wat ik me nog afvraag: wat komt die monteur dan doen? Ik hoorde dat er hoe dan ook een nieuwe modem komt, waarvan poortje 3 dedicated naar TV gaat. (Hoe dat dan werkt met 2 tv's? Multicasting over alleen die poort? Moet je hiervoor UTP hebben liggen of kan dit via WIFI? Legt die monteur dan UTP naar mijn zolder?)

Ik ben erg benieuwd, we zullen het zien.

Over XMS: Een vriend van me woont in Vathorst en is al tijden bezig om zijn internet aangesloten te krijgen, zeker ook niet zaligmakend!

Over discussies met KPN-medewerkers: Zinloos. Die mensen aan de telefoon doen ook maar hun werk, en verwacht je dan een zinvol gesprek over voor en nadelen van UPC tov KPN?

Tot nu toe ben ik misschien slecht behandeld door KPN als leverancier, maar steeds erg netjes door de medewerkers behandeld. Beleefd blijven kost niets, en is een stuk constructiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvans
Inmiddels ben ik ruim een week aangesloten en is mijn KPN Brons-pakket in gebruik. Wat ik begreep is dat er nu ca 10 klanten per week worden aangesloten, vanaf januari ca 70 per week. Nog even geduld dus voor mensen op de wachtlijst.

De installatie ging soepel, de engineer deed veel extra zoals ook het trekken van kabels door de muur (coax vervangen door utp, toch niet meer nodig). Ook de portering van het telefoonnummer ging vlekkeloos. Binnen een paar uur waren we klaar.

De snelheid van internet is prima (kan ook niet anders als ik abonnee # 37 op een nieuw netwerk ben). Helaas nog niet met UTP aangesloten, wireless kom ik niet verder dan 20 mbit.

Nadeel van de experia box: Net iets te ver dichtgetimmerd als je iets extra's wilt. Je kunt zo ongeveer zo ver komen als het instellen van NAT-rules via het o zo fijne 'Delen van spelen en toepassingen'. Zelfs de interne LAN IP-range valt zover ik zie niet aan te passen. In sommige situaties kan ik me voorstellen dat dit niet zo handig is, of je moet al je spullen omnummeren...

Wat betreft digitale tv: De beeldkwaliteit van de digitale tv-tuner is prima. Het enige dat me daarbij opvalt is dat de bediening van het ding naar verhouding enorm traag is. Het volume van de spdif-uitgang is niet afzonderlijk regelbaar (iets dat wel werkte op mijn digitenne ontvanger).

Dan nog iets over de kosten. Het pakket is 65 euro en daarvoor krijg je 30 mbit internet, telefonie (gratis naar vaste nummers NL), 2 harddiskrecorders, experiabox, een extra (3com) switch voor het aansluiten van je tv's (helaas gaan er geen pc's op deze switch, het aantal vrije LAN poorten op de experiabox is 2), en een gratis uitgebreide installatie. 65 euro is pittig, maar een stuk meerwaarde zit in het feit dat je ook 's avonds en in het weekend geholpen wordt aan huis bij storingen. Uiteraard zal in de praktijk moeten blijken of dit zo is.

Ben ook benieuwd naar de 30 mbit upload die gisteren in een persbericht werd beloofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjuc
Ik ben nu sinds de 17e aangesloten. Vriendelijke monteur inderdaad, die niet moeilijk deed over metertjes utp kabel en ondanks de sneeuw maar een half uurtje later kwam (en dat ook vantevoren doorgaf). Activiteiten:
1. Inpluggen van glasvezel-ding,
2. verbinden met experia box (neemt ook meteen oude mee, samen met digitenne shit).
3. Extra hubje voor TV uitgang (poort 3 experia box)
4. Trekken UTP kabel naar TV (Zelf in kruipruimte geklommen, hij zag er niet super-flexibel uit.)
5. Aansluiten van decoder (HDMI kabel not included, 8 EUR voor 3m) + instellen TV-knopjes op remote

Inderdaad is die digitale tv tergend langzaam. Intoetsen van kanaal nummer duurt ongeveer 2 seconde per nummer . . Met HD kanale dus 6 seconde om nummer erin te krijgen, daarna duurt het nog eens 2/3 seconde voordat ie schakelt. Dan nog paar seconde tot de stream op gang komt . .

Gelukkig ben ik niet zo'n zapper, maar dit zou het einde van het zap-tijdperk kunnen zijn.

Vanaf usenet download ik nu met 3,1 MB/s, ik ben blij!

[ Voor 3% gewijzigd door wjuc op 21-12-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Fijn om te lezen dat ze eindelijk begonnen zijn met uitrollen. Zat er al met smart op te wachten! Ook ik werd het zat te horen dat het eraan komt maar dat ze het langzaam willen aansluiten en op volgorde van aanvraag.

Vandaar mijn volgende vraag:
Wanneer hebben jullie aangevraagd en wanneer zijn jullie uiteindelijk aangesloten op het net.

ben al blij dat er hdmi op de tv gaat zitten.

Thanx !

Ow bijna vergeten. Ik heb inmiddels een mail gehad dat ze de upload verhogen in 2010 ( voor de zomer ) ze gaan synchroon aanbieden dus brons word 30mb/30mb :) :9

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik zit in Nijkerk en heb ervoor gekozen om geen diensten af te nemen van KPN op het glasvezelnetwerk. Maar als ze synchroom gaan leveren dan is een brons abbo wel rendabel. Ook al vind ik de prijzen absurd. Hun digitale televisie is niet goed; zappen gaat super traag, beeld is aardig maar eigenlijk best wel lelijk ivm Ziggo...

Maar als ze synchroom gaan aanbieden (Als in abbo upgrade) dan is het wel misschien iets... Maar ik ben bang dat het extra geld gaat kosten (KPN kennende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Redhat nee de kosten gaan niet omhoog ! Volgens mij kunnen de diensten van KPN niet veel slechter zijn dan UPC

Beste glasvezel klant,

Goed nieuws! Volgend jaar gaan we de uploadsnelheid van uw glasvezelabonnement verhogen. Hierdoor wordt er nog meer mogelijk met uw KPN Glasvezelabonnement, zonder dat u hier meer voor gaat betalen.

Tien keer sneller uploaden
KPN glasvezel gaat voor de zomer van 2010 symmetrische snelheden aanbieden. Dit betekent dat het ontvangen (downloaden) en verzenden (uploaden) van documenten met dezelfde hoge snelheid gaat. De uploadsnelheid wordt tien keer zo hoog. De downloadsnelheid van uw glasvezelabonnement blijft even hoog als u nu gewend bent in uw huidige pakket. Uploaden is het versturen van documenten naar een andere computer, bijvoorbeeld foto’s uploaden naar een fotoprintsite of online fotoalbum. Dit kan straks dus tien keer zo snel!
We laten u nog weten wanneer deze uploadsnelheden voor u beschikbaar zijn.

Met vriendelijke groet,

KPN Glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvans
Sneller uploaden komt eraan. Maar er zijn meer features op het verlanglijstje:

- Experiabox LAN wat verder openzetten zodat je in elk geval het LAN IP-adres en de DHCP scope kunt wijzigen.
- IPv6 support
- Sneller zappen met de iTV-tuner

Daarnaast vraag ik me af in hoeverre de USB-poort op de Experiabox wordt ondersteund voor DECT over USB. Geen enkele medewerker van de helpdesk heeft hierop een sluitend antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 08:32:
@Redhat nee de kosten gaan niet omhoog ! Volgens mij kunnen de diensten van KPN niet veel slechter zijn dan UPC

Beste glasvezel klant,

Goed nieuws! Volgend jaar gaan we de uploadsnelheid van uw glasvezelabonnement verhogen. Hierdoor wordt er nog meer mogelijk met uw KPN Glasvezelabonnement, zonder dat u hier meer voor gaat betalen.

Tien keer sneller uploaden
KPN glasvezel gaat voor de zomer van 2010 symmetrische snelheden aanbieden. Dit betekent dat het ontvangen (downloaden) en verzenden (uploaden) van documenten met dezelfde hoge snelheid gaat. De uploadsnelheid wordt tien keer zo hoog. De downloadsnelheid van uw glasvezelabonnement blijft even hoog als u nu gewend bent in uw huidige pakket. Uploaden is het versturen van documenten naar een andere computer, bijvoorbeeld foto’s uploaden naar een fotoprintsite of online fotoalbum. Dit kan straks dus tien keer zo snel!
We laten u nog weten wanneer deze uploadsnelheden voor u beschikbaar zijn.

Met vriendelijke groet,

KPN Glasvezel
Lees nou eens goed. Het feit dat ze het gaan aanbieden wil niet zeggen dat je het helemaal gratis bij je bestaande abbo krijgt.

Dat is afwachten.

En ik zeg dat UPC goedkoper is met hun FP120 abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi RedHat,

Eeuuhhhm ik dacht dat ik goed las

Goed nieuws! Volgend jaar gaan we de uploadsnelheid van uw glasvezelabonnement verhogen. Hierdoor wordt er nog meer mogelijk met uw KPN Glasvezelabonnement, zonder dat u hier meer voor gaat betalen

Ik ga er dus vanuit dat het gratis is !

en UPC goedkoper kan niet:

FP90 50 euro
telefoon onbeperkt 18 euro
tv 9,50 ( geen extra's) 1 decoder !!!!!

volgens mij is dat 77,50

Je hebt idd sneller internet met FP 90 ( over coax op 1500 meter van de centrale in een ring met 200 anderen gebruikers en dus op zondag niet sneller dan 20kb per seconde zoals ik nu heb bij upc met een mediabox voor tv die ik om de week moet resetten en on demand nooit werkt. Ow ja het ligt niet aan de bekabeling in huis iig)

Aan je gebruikersnaam te zien ben je niet vreemd van pc's dus moet je weten wat upc van plan is teveel gebaseerd is op verouderde bekabeling wat het eigenlijk niet meer trekt deze snelheden)

Maar ik heb echt een hekel aan UPC sorry !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvans
Nieuwe speler, ook in Nijkerk: http://www.plinq.nl/home/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 20:37

Knetterhard

Dedicated

We hebben net een bericht binnen gekregen dat ze de kabels "binnenkort" komen aanleggen, maar het duurt nou al rond de 6 maanden en heb er wel schoon genoeg van, het is tenslotte voor een bedrijf aan huis en het is ook een zakelijke contract waarin staat dat ze het binnen 15 dagen komen maken.. nou not! En van Plinq kreeg ik inderdaad al een bericht maar nog niet op onderzoek geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook aagesloten hier in nijkerk van kpn glasvezel
maar de decoder die ik heb gekregen voor itv doet er een hele
poos over om te laden zolang dat hij vast blijft lopen.
op de site van kpnglasvezel kan je je aanmelden en de diensten
activeren maar zelfs daar gaat hij daar laden zonder uitkomst.
helaas heb ik abbonummer nodig en pincode maar ja als die site het al niet doet.
als er problemen blijven bestaan ga ik weer naar die fucking upc.

kan iemand mij mischien helpen die dit ook heeft

albert85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 20:37

Knetterhard

Dedicated

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:19:
ik ben ook aagesloten hier in nijkerk van kpn glasvezel
maar de decoder die ik heb gekregen voor itv doet er een hele
poos over om te laden zolang dat hij vast blijft lopen.
op de site van kpnglasvezel kan je je aanmelden en de diensten
activeren maar zelfs daar gaat hij daar laden zonder uitkomst.
helaas heb ik abbonummer nodig en pincode maar ja als die site het al niet doet.
als er problemen blijven bestaan ga ik weer naar die fucking upc.

kan iemand mij mischien helpen die dit ook heeft

albert85
Kan je die KPN box misschien updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vorige week stuurde Plinq mensen een kaartje waarin werd gewezen op hun(nog heel erg in aanbouw zijnde) website. Ze gaan triple play aanbieden voor niet al te gekke prijzen. In ieder geval zijn ze een heel stuk goedkoper dan KPN.

Tweakdsl gaat schijnbaar ook diensten leveren in Nijkerk. In een brief lieten ze abonnees in Nijkerk weten dat ze op 1 maart laten weten hoe en wat en voor hoeveel precies.

KPN stuurde echter in reactie op de op stapel staande diensten van Plinq en Tweak mensen van deur tot deur om de goede burgers van Nijkerk er aan te herinneren dat KPN het alleenrecht heeft om de eerste twee jaar het nieuwe glasvezel netwerk te exploiteren. Ow, en natuurlijk om te vragen of iedereen al aangesloten is bij KPN.

Klopt dat? Heeft KPN de eerste twee jaar het alleen recht? Dat zou erg jammer zijn want een ding is zeker: KPN gaat het zeker niet worden met hun woekerprijzen en belachelijke asynchrone snelheden. In een reactie op de vraag waarom de snelheden asynchroon zijn liet een KPN medewerker me enige tijd terug weten dat consumenten dat niet nodig hebben. Nou, KPN, dat bepaal ik toch echt wel liever zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Blorgg: KPN haar snelheden worden straks wel synchroom.

Maar goed; ik vind KPN Glasvezel véél te duur. In andere plaatsen heb je 100/100, Telefoon+Televisie voor 50 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvans
Volgens de opta-regeling geldt het alleenrecht volgens mij het eerste jaar.

• RedHat
Gister toch maar het brons pakket aangeschaft, met plus pakket en Eredivisie Live!.

30/30 is an sich wel aardig en voor hetzelfde geld dat ik nu betaal voor IPB+iTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvans
En een volgende provider dient zich aan. Tweak gaat ook diensten leveren, morgen worden de prijzen bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:12
77 EUR/maand voor 100Mbit (inclusief TV en telefonie) bij Tweak. Zeer redelijk geprijsd naar mijn idee. :)

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvans
Tja het is dat ik mijn eerste jaar moet uitzitten. Ook is het overstappen nog veel te onzeker aangezien dit op glas nog niet echt aan de orde is. Het netwerk is net nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Iemand al ervaring met Tweak inmiddels? Vind de site nog wat wazig..en heb niog geen duidelijk overzicht wat de exact de kosten zijn en wat je nu precies krijgt.

Edit:
Inmiddels wat meer duidelijkheid...

Als ik kies voor 'Glas 50' maak ik de volgende kosten:

Internet 50/50 = € 57 per maand
Tv standaard dmv set-top box met HD en telefonie zitten daar bij in.
Extra set-top box = € 5,95 per maand

Eenmalige kosten (borg plus administratie) = €75

Het enige jammere vind ik dat telefonie naar vaste nummers in nederland niet gratis is! Je betaald namelijk 4 cent starttarief en daarna 2 cent per minuut voor je gesprekken.

[ Voor 59% gewijzigd door bvsteyn op 25-03-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
hier net de flyer van tweak gezien.

woon ook in nijkerk en ik vind het zeer nette prijzen hoor.

iemand al ervaring met die jongens?

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat ik me af vraag is het gebruik van Carrier Select providers. Mijn vrouw belt regelmatig (lang) naar Brazilië waardoor het voor ons voordeliger is om via een Carrier Select aanbieder te bellen. Deze is nog goedkoper dan Tweak, en dus is het voor mij zeker handig om te weten of dit mogelijk is. Als het niet mogelijk is dan spant het er bij mij om of het uit kan. Na enig woest rekenwerk, en het nalezen van de regel hieronder, blijkt dat het voor de abbo's wel uit kan. Maar toch blijft mijn vraag staan.

(Nu: BelBasis± €22,50 p/m, Digitenne, ADSL voor €27 en een rekening van de Carrier Select €13 p/m)

@Floor-is: Ik mis sommige pagina's op tweak.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Mijn verhaal mbt aansluiting glasvezel
Glasvezel leek mij in de eerste fases te duur. Voor een 30/3 abonnement 65 euro betalen leek mij wat veel. Ik heb hier dus nooit echt veel aandacht aan gegeven totdat tweakers.net met een nieuwsartikel kwam dat KPN synchroom gaat!

In februari kwam er een vrouw aan de deur of we glasvezel wouden afnemen met korting. Prima! Met Plus pakket, voetbal pakket, en gratis monteur en aansluiting boven. Papieren getekend, zou binnen 2 weken contact opgenomen worden voor een afspraak met de monteur.

Na twee maanden niets gehoord te hebben belde KPN. Of wij glasvezel wouden afnemen. Uitgelegd dat er al een aanvraag was. Die konden ze niet vinden. Ze konden mij niet meer de korting geven die beloofd was, omdat de actie voorbij was. De meneer vriendelijk gevraagd wat hun zouden doen als ik een jaarcontract had en met 6 maanden wou gaan opzeggen. De meneer vertelde mij dat ze mij aan mijn contract zouden houden. Toen hij dat zij begreep hij het. Het contract was immers getekend.

Afspraak gemaakt met monteur en ik zou het contract even ter inzage moeten geven aan de monteur. Zo gezegd, zo gedaan. Vandaag is glasvezel aangesloten met 2 nieuwe ontvangers voor iTV, een nieuw modem en een nieuwe switch (Allemaal 10/100, zal dus zelf even een keer een gigabit switchtje moeten kopen aangezien Blu-Ray streamen over 100MBit niet echt werkt). Ook is de aansluiting boven (iTV) voorzien van een draadloze (zoals hun dat noemen, het is gewoon een adapter over stroomnet) adapter.

Pakketten geactiveerd, de oude gedeactiveerd (IPB,iTV,Digitenne). Snelheden zijn 25 down, 3 up. (Dit is draadloos gemeten dus het kan zijn dat er iets meer overhead op zit). 1 Mei worden de verbindingen synchroom gezet (of ergens omstreeks die datum) en heb dan een 30/30 verbinding.

Tot zover mijn verslag, hoop dat jullie er wat aan gehad hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
En dat terwijl Tweak meteen al adverteert met een synchrone lijn.

Inmiddels is Tweak besteld, de vraag van de Carrier Select boeit mij eigenlijk niet zo dat ik mijn verbinding er van af laat hangen.

Het enige wat ik niet zo goed terug kan vinden is "wie meldt de telefoonlijn en (eventueel het bijbehorende) ADSL af? Als dat door blijft lopen terwijl ik bel via glasvezel dan gaat er iets niet goed. Dat digitenne door blijft lopen is ook geen probleem, dat is maandelijks opzegbaar en staat buiten de hele glasvezelverbinding op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
[(Allemaal 10/100, zal dus zelf even een keer een gigabit switchtje moeten kopen aangezien Blu-Ray streamen over 100MBit niet echt werkt).
Hoezo werkt dat niet? Ik heb zelf ook een 100Mbit netwerk en ik kan prima streamen ook BluRay's!

PS: heb zelf van de week Glas 30 bestelt via Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Is het ook handig om wat kabeltjes in huis te hebben? Je kunt via Tweak.nl kabels bestellen die je bij de dropveterboer om de hoek ook kunt kopen. Ik zou graag goed en compleet voorbereid willen zijn voor de dag dat de monteur komt, zodat alles aangesloten en getest kan worden. Fatsoeneren kan later wel.

Wat is handig om in huis te hebben?

* HDMI kabel?
* stereo-tulp/stereo-tulp?
* Scart?
* UTP?
* ???

Ik hoor het graag van mensen die al het triple-play pakket hebben geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
bvsteyn schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 07:38:
[...]

Hoezo werkt dat niet? Ik heb zelf ook een 100Mbit netwerk en ik kan prima streamen ook BluRay's!

PS: heb zelf van de week Glas 30 bestelt via Tweak!
Omdat hij over de 70MBit gaat (Wat ik haal via 100MBit) bij 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
sypie schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:40:
Is het ook handig om wat kabeltjes in huis te hebben? Je kunt via Tweak.nl kabels bestellen die je bij de dropveterboer om de hoek ook kunt kopen. Ik zou graag goed en compleet voorbereid willen zijn voor de dag dat de monteur komt, zodat alles aangesloten en getest kan worden. Fatsoeneren kan later wel.

Wat is handig om in huis te hebben?

* HDMI kabel?
* stereo-tulp/stereo-tulp?
* Scart?
* UTP?
* ???

Ik hoor het graag van mensen die al het triple-play pakket hebben geïnstalleerd.
Om de settopbox aan te sluiten op de EB heb je in ieder geval een dedicated UTP nodig. De settopbox kan je vervolgens met HDMI/scart aan je tv hangen. Bij de settopbox zit in ieder geval een UTP kabel, stereo kabeltje en scartkabel. Dus in principe hoef je niet direct iets aan te schaffen..
Mocht je een tweede tv hebben dan moet je daar ook een UTP kabel naar toe leggen en een switch plaatsen in je meterkast bij de EB voor het tv signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Mooi zo. Dan ben ik blij dat ik nog geen extra dingen gekocht heb. Als ik straks wel de boel wil verplaatsen hier in de kamer dan kan ik zelf wel wat kabels fixen/kopen.

Over 20 minuten zou de deurbel moeten gaan, met de KPN monteur die daar staat te wachten. Er waren een paar kleine communicatiestoornissen tussen Tweak en KPN, waarbij tot 2 maal toe het huisnummer NIET goed was. Ik hoop dus dat de beste man wel op de goede deurbel drukt... (app. complex).

Ik zit alleen nog met het verhaal van het opzeggen van mijn ADSL en telefoon van de KPN. Zou dit automatisch gaan of doet Tweak/KPN dat voor mij? (nergens te vinden, als ik goed gezocht heb)

EDIT: Monteur van Cambrium is langsgeweest, geen enkel probleem. Experiabox mee, glasvezel omvormer mee... maar helaas moest hij onverrichterzake weer weg. Op de een of andere manier heeft de combinatie Tweak/KPN er voor gezorgd dat er geen licht door mijn glasvezel heen kwam, en nee er zat geen breuk in. KPN kon mijn adres/bestelling nergens weer terug vinden. Er is dus geheel geen glasvezel aangesloten waardoor ik Tweak weer moest bellen, aan het werk zetten, afspraak maken en vervolgens nog geen glasvezelaansluiting hebben...

EDIT 2: Week 1 zonder reactie is voorbij. Nog steeds geen rood licht door mijn kabeltje en nog steeds geen enkele update van welke partij dan ook.

[ Voor 34% gewijzigd door sypie op 04-06-2010 20:34 . Reden: Aanvulling na bezoek monteur. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKing
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31
Ik woon ook in Nijkerk en ben aan het orienteren naar een alternatief voor UPC.

Als ik het goed begrijp biedt Tweak in feite diensten aan met de spullen van KPN (modem/Experia box en Set-top box)?
Ik ben laatst in zo'n container geweest waar KPN zijn glasvezel diensten aan het showen was. Ten eerste stonden er mensen in die totaal geen verstand van zaken hadden en mij niet meer konden vertellen dan wat al op de website staat. Ten tweede heb ik even met de setup box gespeeld en dat viel mij erg tegen, ontzettend traag.

Ik heb nu UPC met de HD tuner van Philips die erg goed bevalt. Alleen de Thomson modem vind ik helemaal niets. Ik had gehoopt nog de oude modem te krijgen met externe ip adres aan de binnenkant zodat ik zelf een degelijke firewall/router kon aansluiten. Verder is het bereik van het ingebouwde wireless slecht.

Is Tweak een goed alternatief of moet ik maar wachten op andere providers? Of misschien UPC upgraden naar 60 Mbit abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Tweak heeft nog een paar verbeterpunten maar is grotendeels afhankelijk van KPN met de apparatuur. Het modem wat men bij zich had toen mijn verbinding aangesloten had moeten worden was een Siemens Experiabox, beetje desigtn apparaat waar je alles op aan kunt sluiten en welke draadloos in zich heeft.

Het is alleen jammer dat ik morgen al 2 weken niks van Tweak heb gehoord over hoe het verder gaat en wanneer de fout hersteld wordt dat ik wel signaal door mijn glasvezel krijg. (ook hier is KPN mede verantwoordelijk voor)

EDIT: @TweakNL issue #TWX-59733-445 2 weken zonder enige info van jullie of KPN. Nog 1 week de tijd dan annuleer ik de boel. #kiezenofdelen

Dat is mijn tweet hierover. Als je een klant laat zwemmen dan moet je er wel rekening mee houden dat die niet verzuipt!

[ Voor 20% gewijzigd door sypie op 10-06-2010 08:08 . Reden: Al 2 weken zonder enige info over het niet leveren van glaszevel. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Na 2 weken radiostilte van Tweak contact gehad met de serviceafdeling van deze aanbieder, gebabbeld met mevr. Leia (aardige medewerkster, niks mis mee). Werd alleen het bos in gestuurd zowel naar de KPN als naar Glashart. Het schijnt dat ik met mijn glasvezeltouwtje nog niet aangesloten ben terwijl die tot in mijn woonkamer loopt, en afgemonteerd is.

Vandaag belt Glashart mij terug, als ze tenminste doen wat ze beloven. Daarna kan ik Tweak weer op de hoogte stellen.

Wat mij zeer teleurstelt is dat men bij Tweak liever bij de koffiemachine blijft staan in plaats van tegen mij zegt: wij gaan contact opnemen met Glashart/KPN en we fixen het voor u. Nee, de eindgebruiker mag deze processen zelf doorlopen.

Al met al heb ik Tweak nog één week de tijd gegeven om te ageren. Doet men in deze laatste week ook weer niets, en valt er weer een radiostilte, dan vorder ik mijn €90 terug (administratiekosten en borg) en zoeken ze maar iemand anders, en ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
JoKing schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:13:
Ik woon ook in Nijkerk en ben aan het orienteren naar een alternatief voor UPC.

Als ik het goed begrijp biedt Tweak in feite diensten aan met de spullen van KPN (modem/Experia box en Set-top box)?
Ik ben laatst in zo'n container geweest waar KPN zijn glasvezel diensten aan het showen was. Ten eerste stonden er mensen in die totaal geen verstand van zaken hadden en mij niet meer konden vertellen dan wat al op de website staat. Ten tweede heb ik even met de setup box gespeeld en dat viel mij erg tegen, ontzettend traag.

Ik heb nu UPC met de HD tuner van Philips die erg goed bevalt. Alleen de Thomson modem vind ik helemaal niets. Ik had gehoopt nog de oude modem te krijgen met externe ip adres aan de binnenkant zodat ik zelf een degelijke firewall/router kon aansluiten. Verder is het bereik van het ingebouwde wireless slecht.

Is Tweak een goed alternatief of moet ik maar wachten op andere providers? Of misschien UPC upgraden naar 60 Mbit abonnement?
Wat mij betreft is Tweak een goed alternatief. Ben zelf overgestapt van UPC alles in 1 naar Tweak en ik heb er geen spijt van! Wat betreft traagheid van de box..ik vind het meevallen! En er is aangegeven dat de zogenaamde traagheid verholpen gaat worden met een van de volgende updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
2 weken geleden begon de lijn te klapperen. Elke keer werd de verbinding verloren en weer opgebouwd om vervolgens na een aantal minuten de verbinding weer te verliezen. Nadat dit een aantal dagen aanhield KPN gebeld. KPN werkt met protocollen op de helpdesk (volgens Radar oid) maar in mijn telefoongesprekken was dit iig niet zo; de Helpdesk logde meteen in op de modem (zonder te vragen of de stekker er wel in zit _O- ) en zag idd dat de verbinding verloren werd.

Hierop is de call naar de 3e lijns gegaan (Het was 's avonds om half tien ofzo) en de volgende morgen zijn ze meteen naar het wijkkastje gegaan en hebben ze het kastje gereset. Het leek goed te gaan, echter na een paar dagen begon de lijn weer te klapperen (Telefonie, Internet en Televisie liggen er dan een minuut uit waarna de verbinding weer hersteld wordt). Echter kon ik nu geen harde disconnect in het modem vinden, wat hiervoor wel het geval was. Volgens het modem behoud hij zijn verbinding terwijl alles er uitvliegt voor een minuut en dit de hele dag door. Erg vervelend als je aan het bellen bent of een programma aant kijken bent.

Gister hier KPN weer over gebeld, call is meteen naar de technische dienst gegaan en de planner belde mij vandaag dat er meteen een monteur zou komen. Dit kon niet omdat ik straks een afspraak heb, maar afgesproken dat ze vanmiddag komen. Al met al weer prima geregeld van KPN.

Met ADSL ook veel problemen gehad (met iTV eigenlijk, wat te zwaar was voor de lijn). Ik heb eigenlijk niets meer dan lof voor KPN want ze doen moeite om het probleem meteen op te lossen (Sturen vaak meteen een monteur).

We gaan afwachten vanmiddag. Hopen dat de 'klapperlijn' hersteld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Enkele weken geleden eens een mail gestuurd naar de gemeente of zij mij meer informatie kunnen geven over status voor de glasvezelaansluiting. Volgens de map op de site van glashart zit ik in het aansluitgebied, maar de postcodecheck zegt van niet.

Vandaag reactie gekregen:
Reggefiber is bezig het glasvezelnet over te nemen van KPN. De onderhandelingen hierover zijn in een eindfase beland.

Als de onderhandelingen zijn afgerond, zal er worden overgegaan tot de uitvoering van het werk. Reggefiber heeft voor de uitvoering inmiddels offertes opgevraagd bij meerdere aannemers. Verdere informatie over de start van de werkzaamheden is nog niet bekend.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook al iemand in Nijkerk/Hoevelaken met ervaring bij Lijbrandt? Bijv. al aangesloten, en wat zijn de bevindingen tot dusver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

De oplevering van mijn huis is bijna zover, dus ik heb al even met tweak gebeld, over de levertijd.

Nu geven ze aan tussen de 3 en 6 weken levertijd, dus wel iets om de gaten te houden met bestellen.

Zijn er mensen die al aangesloten zijn, en hun ervaring willen delen over de oplevering? Ben wel benieuwd hoe lang het nou exact heeft geduurd.
Dan weet ik namelijk op welk moment ik al moet gaan bestellen.
Beetje zonde om een aantal weken aangesloten te zijn, zonder dat ik er gebruik van maak, en op het moment dat ik er ga wonen, wil ik wel internet hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
Ik heb alwer n tijdje Lijbrandt in Hoevelaken... 50/50 met TV
Over internet ben ik heel erg tevreden. Ik haal altijd hele goede snelheden en lage ping-tijden.
IPTV is niet heel erg super.. het doosje is vooral heel traag en de beeldkwaliteit is niet fantastisch. Maar ik kijk toch amper TV, dus zit daar niet zo mee.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Net was een collega bezig om zijn glasvezelinternet voor elkaar te krijgen. Dit triggerde mij om mijn postcode+huisnummer weer eens in te tikken op http://www.glashart.nl/nijkerk. En wat zie ik tot mijn verbazing:
Het aansluiten van uw woning op het glasvezelnetwerk staat gepland voor week 25 2011
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:33
Omdat een huisgenoot van mij verhuist ben ik aan het kijken naar alternatieven. Ik kwam erachter dat er een glasvezelaansluiting in de meterkast zit met daarop een dummy. Hier heeft nog nooit een actieve aansluiting gezeten. Wordt deze dummy vervangen door de provider zodra je een abonnement afsluit of had dit al in een eerder stadium moeten gebeuren? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Mrk87 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:47:
Omdat een huisgenoot van mij verhuist ben ik aan het kijken naar alternatieven. Ik kwam erachter dat er een glasvezelaansluiting in de meterkast zit met daarop een dummy. Hier heeft nog nooit een actieve aansluiting gezeten. Wordt deze dummy vervangen door de provider zodra je een abonnement afsluit of had dit al in een eerder stadium moeten gebeuren? 8)7
Je bedoelt zo'n rechthoekig wit kastje?

Zodra je een abonnement neemt, komt de monteur deze vervangen voor een 'echte' glasmodem ;)

• Mrk87
RonnieB82 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:00:
[...]

Je bedoelt zo'n rechthoekig wit kastje?

Zodra je een abonnement neemt, komt de monteur deze vervangen voor een 'echte' glasmodem ;)
Dat bedoelde ik inderdaad! Aanvraag had ik vanmorgen al gedaan en volgens de medewerker zou er binnen 14 dagen geleverd kunnen worden, dus ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
En vanmorgen is het geheel opgeleverd! Werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Yay! Net is de glasvezelkabel succesvol aangelegd :) Nu op zoek naar een provider!

Pagina: 1