Verstoord videobeeld. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? *

Pagina: 1
Acties:

• Gediminas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:49

Gediminas

recovering stagiair marketing
Topicstarter
Hallo medetweakers,
Ik heb een klein probleempje :

Zaterdag avond gebeurde dit in eens op mijn beeldscherm :
Afbeeldingslocatie: http://i215.photobucket.com/albums/cc247/gediminas_bucket/852073.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i215.photobucket.com/albums/cc247/gediminas_bucket/852074.jpg

Echt heel raar, allemaal kleine,gekleurde,bewegende pixels op mijn beeldscherm!

Dus ja , ik mijn pc opnieuw opstarten. Goed opgestart maar nog steeds het zelfde probleem.

Daarna heb ik gelijk mijn Windows Vista 64bit opnieuw geinstaleerd ( harde schijven ook geformateerd ) .
Alles verliep soepel, pc moest opnieuw opstarten , en tot mij verbasing zag ik dit als Boot Screen :
Afbeeldingslocatie: http://i215.photobucket.com/albums/cc247/gediminas_bucket/852092.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i215.photobucket.com/albums/cc247/gediminas_bucket/852083.jpg

Hij laadt wel maar na 15 seconden ofzo doet ie weer restart.
Windows weer opnieuw geinstalleerd . Dit keer goed opgestart, drivers gedownloadt, windows updates geinstallerd : moet opnieuw opstarten, nou dus ik opnieuw opstarten , en dan krijg ik weer die rare Boot Screen van windows. en zo bleeft het maar gaan.
Als ik herstellen kies op de Vista instalatie menu. doet ie het wel . ik krijg bureublad en de rest . Alle drivers werken wel , maar Nvidia wil niet instaleren. Ik krijg een error :

"Installshield Wizard Complete"
"The system has not been modified. To install this program at a later time, run the installation again."

En daar zit ik nu dus mee : Restarts, en Nvidia fouten.

Ik dacht dat ik een virus eerst had , maar ik heb toch de harde schijven geformateerd?

MIjn Specs zijn :

Q6600 2.4ghz
4gb TakeMS 667 Ram
9800 GX2 GPU
ASUS p5b MX ( heel oud ) Mobo
500 GB Samsung HDD
600 W OZC PSU

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer het scherm eens aan te sluiten op een andere pc.

Maar als je je videokaart niet eens kan instaleren vrees ik dat deze kapot is. Heb je hem toevallig overgeclockt? Of is de koeler niet kapot gegaan?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Videokaart geheugen kapot...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hij laadt wel maar na 15 seconden ofzo doet ie weer restart.
Temperatuur related lijkt het wel.
Ik gok op nieuwe graka.

• Gediminas

Gediminas

Topicstarter
The Dolf schreef op woensdag 19 november 2008 @ 00:49:
Probeer het scherm eens aan te sluiten op een andere pc.

Maar als je je videokaart niet eens kan instaleren vrees ik dat deze kapot is. Heb je hem toevallig overgeclockt? Of is de koeler niet kapot gegaan?
Niet overgeclockt. Koeler werkt prima.

Ik heb hem van een medetweaker overgenomen :S dus geen bon...

• Gediminas

Gediminas

Topicstarter
Boudewijn schreef op woensdag 19 november 2008 @ 00:52:
[...]

Temperatuur related lijkt het wel.
Ik gok op nieuwe graka.
temperatuur related?

Trouwens , de lampjes van GX2 branden gewoon nog steeds groen. Beide kanten, beide stroom aansluitingen.

[ Voor 20% gewijzigd door Gediminas op 19-11-2008 00:56 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:49
Waarschijnlijk toch het geheugen van de videokaart. Aangezien je zelf zegt dat het probleem zich pas voordoet als je de videokaart activeert door middel van drivers.

Dus probeer eerst eens een andere videokaart uit.

Verwijderd

Aan de regelmaat van de blokjes is te zien dat een van de ram-chips op de kaart gewoon overleden is. Je zou nog even kunnen kijken of het geheugen voldoende koeling krijgt, of wat kunnen ondeclocken om te zien of er nog wat te redden is, maar ik zou hem gewoon terugsturen (garantie).
Je zou ook kunnen kijken of de kaart voldoende voeding krijgt, door hem in een andere pc met een degelijke voeding te testen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 12:20 ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:05

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik had exact hetzelfde op mijn laptop, en daar was inderdaad ook de videokaart aan vervanging toe omdat hij te warm werd door een productiefout.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Maak eens een printscreen en bekijk die op een andere pc of post hem hier dan weet je iig of het aan je grake ligt.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:06

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ Eensch

Alles kan stuk.

• Gediminas

Gediminas

Topicstarter
Het is mij gelukt om naar desktop te komen, na het instaleren en restarten van updates. Alles ziet er goed uit, geen rare pixes, maar ik krijg nog steeds het zelfde error bij Nvidia Driver.

P.S : oh ja en Boot screen doet nog steeds raar :S

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 23:50

AzzKickah

06-CENSORED

Gediminas schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:32:
Het is mij gelukt om naar desktop te komen, na het instaleren en restarten van updates. Alles ziet er goed uit, geen rare pixes, maar ik krijg nog steeds het zelfde error bij Nvidia Driver.

P.S : oh ja en Boot screen doet nog steeds raar :S
Dan zit je nu waarsch. op een standaard VGA-driver te kijken?

Doe eens zoals hierboven al gezegd een screenie maken van dat vernaggelde beeld en die bekijken op een andere PC.
Of krijg je het probleem nu helemaal niet meer gereproduceerd?

Verwijderd

ja, dat is je graka!

• Gediminas

Gediminas

Topicstarter
AzzKickah schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:33:
[...]

Dan zit je nu waarsch. op een standaard VGA-driver te kijken?

Doe eens zoals hierboven al gezegd een screenie maken van dat vernaggelde beeld en die bekijken op een andere PC.
Of krijg je het probleem nu helemaal niet meer gereproduceerd?
Ja ik zit nu op mijn standaard VGA .
Ik krijg de probleem nu helemaal niet meer.

Beeldscherm adapter loopt wel naar de 9800 GX2.

Maar de driver instalatie van Nvidia lukt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Gediminas op 19-11-2008 13:47 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Gediminas schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:44:
[...]

Ja ik zit nu op mijn standaard VGA .
Ik krijg de probleem nu helemaal niet meer.

Beeldscherm adapter loopt wel naar de 9800 GX2.

Maar de driver instalatie van Nvidia lukt niet.
Hoe bedoel je dat?
Kun je een screenie posten van je Apparaatbeheer en/of beeldscherminstellingenvenster?

cooooool galgje-woord :P

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 07:47
Zijn artifacts heb ze ook gehad, stop er is een andere videokaart in en je zult zien gelijk weg, inderdaad je videokaart die overleden is niets aan te doen

• Gediminas

Gediminas

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i215.photobucket.com/albums/cc247/gediminas_bucket/Naamloos-4.jpg

groter :
http://i215.photobucket.c...nas_bucket/Naamloos-5.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Gediminas op 19-11-2008 14:01 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik zie de standaard VGA-adapter en iets van Intel of zo?
Hoe bedoel je dat in je vorige post Beeldscherm adapter loopt wel naar de 9800 GX2. ??

• Gediminas

Gediminas

Topicstarter
AzzKickah schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:02:
Ik zie de standaard VGA-adapter en iets van Intel of zo?
Hoe bedoel je dat in je vorige post Beeldscherm adapter loopt wel naar de 9800 GX2. ??
oh sorry, ik bedoel de kabel van mijn monitor loop wel naar de 9800 gx2.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Heb je ook een on-board videochip of zo?

En bij de Overige apparaten staat ook nog een 3D-videocontroller. Als je die aanklikt en het stuurprogramma opnieuw installeert en dan handmatig het pad van de driver aangeeft, lukt het dan ook niet?

• alex3305
Gewoon andere videokaart, RMA'n ofzo, klaar!

• Gediminas

Gediminas

Topicstarter
AzzKickah schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:18:
Heb je ook een on-board videochip of zo?

En bij de Overige apparaten staat ook nog een 3D-videocontroller. Als je die aanklikt en het stuurprogramma opnieuw installeert en dan handmatig het pad van de driver aangeeft, lukt het dan ook niet?
Ik heb opnieuw instaleren geklikt, en nu is het 3D videocontroller icontje weg :S 8)7

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Gediminas schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:32:
[...]

Ik heb opnieuw instaleren geklikt, en nu is het 3D videocontroller icontje weg :S 8)7
Ja is de 9800nogwat nu wel goed geinstalleerd dan?

• Gediminas

Gediminas

Topicstarter
de nvidia driver geeft dit keer geen error. Maar het opnieuw opstarten lukt nog steeds niets , het boot screen blijft raar doen. Ik kan mijn pc opstarten alleenmaar met systeem herstel .
Ps: de Bios schermpje kan ik niet openen.

[ Voor 10% gewijzigd door Gediminas op 19-11-2008 14:57 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Gediminas schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:53:
de nvidia driver geeft dit keer geen error. Maar het opnieuw opstarten lukt nog steeds niets , het boot screen blijft raar doen. Ik kan mijn pc opstarten alleenmaar met systeem herstel .
mjahhh dan geef ik het eigenlijk op...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De reden waarom het niet lukt met de nVidia driver is omdat Windows dan je grafische kaart begint aan te spreken om allerlei dingen te versnellen zoals het scrollen van een scherm. Je grafische kaart is hoogstwaarschijnlijk defect dus gaat het vanaf dan mis.

Je kan de kaart nog eens in een ander systeem proberen natuurlijk.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik zou even met een overclock tooltje proberen je videokaart een stuk te underclocken en kijken of het nog voorkomt. Zo ja is je vid geheugen waarschijnlijk echt stuk. Zo nee, zou koeling op de geheugenchips nog wel eens een oplossing kunnen bieden.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gediminas schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:53:
Ps: de Bios schermpje kan ik niet openen.
Zoals velen al hebben geroepen, je VGA kaart is defect. Stop het zoeken en koop een andere ;)

• Gediminas

Gediminas

Topicstarter
oke, maar dan voel ik me wel hard genaaid . Ik heb de grafishe kaart ongeveer een maandje terug van een andere tweaker overgekocht , voor 200 euro. :(

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 14:07
Shit happens, en zeker als je een product koopt zonder bon.

Overigens in het vervolg wel graag een fatsoenlijke topictitel maken. Wordt hier wel op prijs gesteld.

• alex3305
Gediminas schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:57:
oke, maar dan voel ik me wel hard genaaid . Ik heb de grafishe kaart ongeveer een maandje terug van een andere tweaker overgekocht , voor 200 euro. :(
Misschien even de tweaker mailen ofzo? Misschien is 'ie wel heel coulant ;)

Verwijderd

Of hij stuurt een kopie van de bon op. Die 9800GX2 is nog niet zo oud dus daar zit zeker wel garantie op bij de winkel waar hij hem gekocht heeft.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

Overigens in het vervolg wel graag een fatsoenlijke topictitel maken. Wordt hier wel op prijs gesteld.
offtopic:
Die TR heb ik vanmiddag al ingediend - had jij ook kunnen doen, dat er hier even een paar uur niet gemodereerd wordt kunnen wel allemaal niets aan doen. Zie ook beleid en zo :)

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je hebt Vista draaien en je hebt een onboard videochip zitten? (of ik zie het verkeerd)

Vista kan absoluut NIET overweg met verschillende grafische drivers. Je bent verplicht om je onboard uit te schakelen voordat je kaart correct geinstalleerd kan worden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Inderdaad gewoon de desbetreffende tweaker mailen en zeggen wat er is.
Kijken of hij wat kan regelen met de winkel.
Moet normaal toch lukken...

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Gediminas: bij deze het verzoek om in het vervolg
- een duidelijke topictitel te kiezen: dat je hulp nodig hebt is leuk, dat gaat op voor 80% van de topics
- het juiste subforum te kiezen: we hebben, heel handig, een special subforum voor videokaart en beeldschermen.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• geenIdee?
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-02-2018
Net even je topic gelezen.. dacht laat ik eens uitgaan zoeken of je hem via Club3D kunt RMA'en..

nou naar dit gelezen te hebben ->

Defective cards.
If you are 100% sure your product is defective. Return it to your store, there is no need to contact us. We do not take in any cards, all returns are handled by your store. If your store is out of business. There is no need to contact us with this form. Send an email to rma@club-3d.nl and include a copy of your invoice as attachement. We do not support products bought second hand that have no original invoice of the store. Without invoice you will not receive service on your product. :(

http://www.club3d.nl/index.php/support/form/vga

-en toen viel mijn mond open van verbazing.. wtf :X

ik zou dan ook iedereen adviseren om nOOit van dit merk Club3D iets te kopen! :(
zo'n bedrijf mag van mij failiet, met hun "geeen service" (crazy) 8)7
.. ik zeg een "rode douce" (Tros Radar) voor Club3D :(

en inderdaad probeer een de tweaker te mailen.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-05 22:11

painkill

Pain(k)(ill)

Heb je al geprobeerd om het opnieuw het pci slot te doen, als een paar contactjes niet goed zitten kan hij ook rare dingen doen.

Maar zo te zien is er een onderdeel kapot.

En Club3d is wel heel erg bezig, natuurlijk moeten zij wel 2de hands producten repareren, ze mogen het geeneens weigeren...
En dan ook nog zeggen dat ze het met de winkel moeten regelen... Met wie moet de winkel dan zaken doen?

[ Voor 40% gewijzigd door painkill op 22-11-2008 16:01 ]

Mijn SNES verzameling!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:32

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

geenIdee? schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 15:53:
Net even je topic gelezen.. dacht laat ik eens uitgaan zoeken of je hem via Club3D kunt RMA'en..

nou naar dit gelezen te hebben ->

Defective cards.
If you are 100% sure your product is defective. Return it to your store, there is no need to contact us. We do not take in any cards, all returns are handled by your store. If your store is out of business. There is no need to contact us with this form. Send an email to rma@club-3d.nl and include a copy of your invoice as attachement. We do not support products bought second hand that have no original invoice of the store. Without invoice you will not receive service on your product. :(

http://www.club3d.nl/index.php/support/form/vga

-en toen viel mijn mond open van verbazing.. wtf :X

ik zou dan ook iedereen adviseren om nOOit van dit merk Club3D iets te kopen! :(
zo'n bedrijf mag van mij failiet, met hun "geeen service" (crazy) 8)7
.. ik zeg een "rode douce" (Tros Radar) voor Club3D :(

en inderdaad probeer een de tweaker te mailen.
Zou je je reactie toe willen lichten? Vooralsnog doet Club3d hier niets verkeerd hoor... jij hebt geen overeenkomst met hen dus zijn ze jou ook niks verplicht... als jij een defecte kaart naar hun opstuurt (met originele nota) en zij repareren hem voor je, is er zelfs nog sprake van coulance, want dit zijn ze niet verplicht.

Jouw leverancier is dit echter wel, en je moet (zoals Club3d ook in hun voorwaarden zet) je dan ook bij hen melden met je klacht/garantieclaim/probleem. Dus niks mis mee!
Pagina: 1