ADSL Modem persee instellen?

Pagina: 1
Acties:

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-01 22:52
Ik wil aan een adsl vanuit isdn netwerk (annex b) een adsl modem toevoegen waardoor ik op een goedkope manier een draadloze verbinding kan realiseren. Annex b wireless routers zijn erg moeilijk te verkrijgen en een stuk duurder.

Ik heb de modem en ik heb een draadloos routertje van sitecom.
Op dit moment heeft de pc verbinding middels een usb modem van ericcson (HM121di)

Kan ik de telefoonkabel uit de usb modem halen en gewoon in de modem steken, de wireless router eraan pluggen en klaar? of zie ik nog hele belangrijke dingen over het hoofd?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat kan gewoon.
Maar wat ik niet snap is waarom je hier voor een nieuw topic opent. Volgens mij had ik dit in het vorige ook al gezegt dat het kan.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• deTuinman
Ja sorry, deed ik puur uit overzicht. Nogmaals bedankt voor je reactie.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-03 15:48
Ik denk dat ik het niet helemaal goed begrijp.
Je hebt op dit moment een usb adsl(over isdn) modem.
Je wilt een draadloos netwerk verbonden met een adsl verbinding (over isdn).

Met je huidige usb modem kan het, maar dan zul je een pc moeten plaatsen die zowel jouw usb adsl modem ondersteund om de verbinding op te bouwen, als een netwerkkaart (al dan niet draadloos). Die pc kun je dan inzetten als router, om dhcp en nat uit te voeren.

Je kunt ook een adsl (over isdn) router met draadloos netwerk functie kopen. Een snelle zoektocht op internet levert een prijs van circa 60,- euro op

Je kunt ook een adsl (over isdn) modem/router kopen zonder draadloos netwerk functie, en dan er een los draadloos access point bij kopen. Of dat goedkoper is dan een modem/router/draadloosAP in 1 verwacht ik niet.

edit: nsa is veel te langzaam met typen vanavond. (ga maar eens richting bed)

[ Voor 4% gewijzigd door nsa1984 op 19-11-2008 00:59 ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• The Dolf
  • Niet online
Waarschijnlijk moet je de router nog wel even instellen maar daar kan je eenvoudig zelf uitkomen als je even de gebruiksaanwijzing ervan even doorleest.

Gezocht!
Router

• deTuinman
De adsl modem/switch heeft de poorten wlan, 1,2,3,4 en uplink

Waar moet het telefoonstekkertje eigenlijk in?

Ik neem aan dat de draadloze router middels het wlan poortje verbonden moet worden?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Zeker weten dat je daar een modem hebt liggen?
Een adsl modem hoort een telefoon/idsn aansluiting te hebben. Daar staat meestal het woord line/isdn of dsl bij. Een wlan poortje ken ik niet. Staat er niet WAN ipv WLAN? Dan zou je de wan poort moeten gebruiken om de boel aan te sluiten.
Of probeer het gewoon, of lees eens de handleiding voordat je begint.

Je moet de modem en draadloze router via de lan en de wan (of lan en lan) poort aan elkaar hangen.

En dat verhaal van dat een annexb modem met wireless zo moeilijk en duur te verkrijgen zijn is onzin.

[ Voor 38% gewijzigd door job op 20-11-2008 11:35 ]

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-03 08:22
Ehm...
Geen handleidingen meer? Niet gezocht op dit forum?
Zelfredzaamheid ....?

• deTuinman
Er is geen handleiding aanwezig en het is idd geen wlan maar een wan poort.

@ nsa1984, dat zijn allemaal annex A

@ job, toch raar dat alternate, norrod, sallandautomatisering en mediamarkt ze niet meer hebben en tweakers geen enkele annex b kan tonen

Wat geval de prijs is het iig duurder omdat ik in het bezit ben van die draytek vigor en de draadloze router 25 euro koste.

Het gaat om :

DrayTek Vigor 2200E (om contact te maken namens de isdn lijn)

Sitecom WL-607 Wireless Router 54g (voor het draadloze gebeuren)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dan download je die handleiding toch ff op de site van Draytek (en evt. sitecom, als je die ook niet hebt) :?

Daar staat zo te zien in elk geval duidelijk in welke aansluitingen je moet gebruiken en hoe je de boel moet instellen om ADSL aan de praat te krijgen. De precieze instellingen kun je vast wel overnemen uit de configuratie van je USB modem. Als je daar niet bij kan heb je die instellingen misschien wel ooit van je provider gekregen op papier, of kan je ze op hun site vinden. Zo niet, ff de klantenservice bellen of elders op internet zoeken om te kijken of de instellingen voor jouw soort ADSL abo ergens te vinden zijn.

Kortom: een beetje meer eigen inzet graag, zoals al door meer mensen werd opgemerkt, en zoals ook duidelijk in de Registratievoorwaarden / korte FAQ staat ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De Draytek Vigor 2200E is geen modem, dus dan kan je lang zoeken naar een plek om je ISDN kabel aan te sluiten.

Wil je ook nog bedrade PCs aan gaan sluiten?

[ Voor 17% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 20-11-2008 16:25 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

deTuinman schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:09:
@ job, toch raar dat alternate, norrod, sallandautomatisering en mediamarkt ze niet meer hebben en tweakers geen enkele annex b kan tonen
http://tweakers.net/pricewatch/cat/558
Kijken in de tweede kolom voor isdn.
Kijken in de vierde kolom of er wifi opzit.

• deTuinman
Crap

Bedankt voor de reacties.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
job schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:25:
[...]
http://tweakers.net/pricewatch/cat/558
Kijken in de tweede kolom voor isdn.
Kijken in de vierde kolom of er wifi opzit.
Of, in plaats van kijken: de filters instellen :)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-03 15:48
Er is geen handleiding aanwezig en het is idd geen wlan maar een wan poort.
Handleiding kun je vaak wel van het internet vissen, en soms zit het zelfs in het apparaat op de instel pagina verwerkt. (handig gevonden trouwens.)
@ nsa1984, dat zijn allemaal annex A
Linksys zegt iets anders. Kijk maar onder "gegevens blad".
Niet raar adsl over isdn is gewoon een uitstervende soort, zelfs line sharing zoals in het begin van adsl normaal was, begint minder gebruikt te worden.
Wat geval de prijs is het iig duurder omdat ik in het bezit ben van die draytek vigor en de draadloze router 25 euro koste.
Je had verteld dat je een draadloze router van sitecom had, een usb adsl (over isdn) modem. Verder heb je niet verteld wat je nog meer had staan.
Verder is AnnexB inderdaad vaak iets duurder dan AnnexA maar dat verschil is sinds 2 jaar eigenlijk al vrijwel verdwenen.
Het gaat om :

DrayTek Vigor 2200E (om contact te maken namens de isdn lijn)

Sitecom WL-607 Wireless Router 54g (voor het draadloze gebeuren)
Daytrack 2200E Is geen modem maar een losse router. Hier moet je eerst een adsl modem voor aansluiten waarna je deze router kunt koppelen om het internet verder te verdelen.

Sitecom Wl-607 is ook geen modem maar ook een losse router, en ook bij dit apparaat zul je dus een annexB ADSL modem moeten gebruiken om adsl om te zetten in internet signaal.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• The Dolf
  • Niet online
Wat is dit dan? Dit is trouwens de site van je eerste topic. Toen vond je het te duur maar als je nou even bij marktplaats oid had gekeken dan had je al iets kunnen besparen.

Ik ken de specificaties van je draytek niet maar als er een WAN poort op zit is het een router en geen modem.

Gezocht!
Router

• deTuinman
Het is gelukt met een linksys gateway annex b. Allen dank voor de informatie.
Pagina: 1