Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fiat Punto SX 1997: Beslagen ramen, aargh! Recirculatieklep?

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dag allen,

De tijd voor beslagen ramen is weer aangebroken. Gelukkig heb ik een airco in de auto zitten die dat probleem voor een heel groot gedeelte weghaalt, maar wanneer de airco uitgaat (5 minuten voordat ik op mijn bestemming ben) dan beslaat de hele boel weer en kunnen de ramen open.

Onlangs heb ik het pollenfilter vervangen dus dat is netjes schoon. Gisteren bleek dat 1 van de 2 afvoeren onder de motorkap helemaal dichtgeslibt zat met rotzooi, die heb ik dus schoongemaakt.

De airco kan ook zijn condens kwijt want als ik de auto stationair laat draaien met de airco aan, dan zie ik waterdruppels onder de auto vandaan komen. Ik zal nog wel even kijken of het pijpje misschien iets dicht zit.

Nou heb ik het vermoeden dat de luchtrecirculatiestand altijd op recirculeren staat. Wanneer ik op het knopje druk gaat het lampje netjes aan of uit maar ik hoor helemaal geen verschil in de ventilatie. Ik heb alleen geen flauw idee hoe zo'n klep eruit ziet en waar ik die precies kan vinden. Is er iemand die weet hoe dat in mijn auto zit? Moet ik daarvoor het hele dashboard loshalen of kan het ook anders?

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

tja een mannier om 't te testen is ff iets wat sterk geurt voor je filter houden met recirculatie aan en dan uit, dan kijken of 't verschil maakt.

Waarschijnlijk moet idd het dash los om er bij te komen, erg vervelende geintjes zijn dan.

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11 12:31
Per ongeluk geen natte bekleding onder een van je stoelen of onder 1 van je matten?

• saviour
  • Niet online
Dat is een goede tip GoldenSample, daar had ik nog niet bij stilgestaan. Morgen zal ik het proberen. Snelle Henkie, nee ik heb geen vochtige spullen in de auto en er is ook geen lekkage (althans, geen natte matten o.i.d.).

• saviour
  • Niet online
Zo, vandaag ben ik ermee aan de slag gegaan. Laatst heb ik geprobeerd om iets dat sterk ruikt voor de opening te houden maar ik rook helemaal niets daarvan in de auto. Volgens een Fiat garage hier in de buurt komt het bijna niet voor dat deze klep blijft hangen en alle garages in de buurt geven aan dat je heel moeilijk bij die klep komt en dat het hele dashboard eruit moet blabla. Onzin.

Ik heb de aanjager losgeschroefd vandaag (3 schroefjes) en als je dan door dat huis naar boven kijkt, kijk je meteen tegen het interieurfilter en tegen die klep aan! De klep bleef inderdaad hangen en door steeds op het knopje te drukken en de klep een handje te helpen is hij losgekomen. Nu doet hij het weer goed! :D

Het enige probleem is dat hij omgekeerd werkt. Als de stand op recirculeren staat, staat de klep juist open en andersom. Nou ben ik bezig geweest om dat om proberen te draaien en daarbij heb ik kortsluiting gemaakt. :/
Nu brandt het lampje van dat knopje continue zodra ik de auto op contact zet. Het maakt niet uit of ik de knop aan- of uitzet. Ik neem aan dat er ergens een zekering kapot is maar alle zekeringen die ik kan vinden heb ik gecontroleerd en die zijn nog goed.

Zodra ik de stekker naar de klep toe loshaal, dan brandt het lampje alleen als ik de knop indruk en gaat hij anders netjes uit. Maar als de stekker aangesloten is, dan blijft hij continue branden.

[ Voor 29% gewijzigd door saviour op 29-11-2008 17:11 ]