Beste iedereen,
Mijn idee is om met de kerst waarschijnlijk weer eens een diy projectje te doen. heb laatst een nieuwe versterker gekocht (onkyo TX-NR 905 zilver) en mijn fronts, die gebruikt worden voor allerlei soorten muziek en veel films, trekken het matig. voornamelijk de middentoon.
huidige fronts:
woofer: w250s 8 ohm
Midden: w130s 8 ohm
hoog: g25 ffl
filter ontwerp door een vriend.
Mijn idee is om het te upgraden naar bijvoorbeeld het conga model:
http://www.visaton.com/en...e/3_wege/conga/index.html
Mijn twijfels hierover is weer de middentoon, aangezien al130m maar 10 watt meer vermogen kan leveren,(wel 3db meer rendement). een twee weg systeem wordt daar in tegen wel lastig misschien om de tweeter vanaf 1 khz te laten lopen.
budget van deze speakers is rond 900
mijn budget gaat ongeveer tot de 1000
doel, film en muziek, mix van jaren 60 t/m hardstyle.
Mijn vraag aan jullie is eigenlijk, wat vinden jullie ervan? en vooral suggesties over betere opties van bijvoorbeeld seas etc. heeft iemand ervaring met conga? of betere ideeen(misschien koop)?
hoor het graag :):)
Mijn idee is om met de kerst waarschijnlijk weer eens een diy projectje te doen. heb laatst een nieuwe versterker gekocht (onkyo TX-NR 905 zilver) en mijn fronts, die gebruikt worden voor allerlei soorten muziek en veel films, trekken het matig. voornamelijk de middentoon.
huidige fronts:
woofer: w250s 8 ohm
Midden: w130s 8 ohm
hoog: g25 ffl
filter ontwerp door een vriend.
Mijn idee is om het te upgraden naar bijvoorbeeld het conga model:
http://www.visaton.com/en...e/3_wege/conga/index.html
Mijn twijfels hierover is weer de middentoon, aangezien al130m maar 10 watt meer vermogen kan leveren,(wel 3db meer rendement). een twee weg systeem wordt daar in tegen wel lastig misschien om de tweeter vanaf 1 khz te laten lopen.
budget van deze speakers is rond 900
mijn budget gaat ongeveer tot de 1000
doel, film en muziek, mix van jaren 60 t/m hardstyle.
Mijn vraag aan jullie is eigenlijk, wat vinden jullie ervan? en vooral suggesties over betere opties van bijvoorbeeld seas etc. heeft iemand ervaring met conga? of betere ideeen(misschien koop)?
hoor het graag :):)