Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan de product key van windows xp sp1 gebruikt worden voor de installatie met de cd van windows xp sp2?

De sp1 product key is nog niet gebruikt en die van de sp2 wel. Beide zijn retail en single user.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:47

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ja. Het is namelijk een product key van Windows XP. Niet van SP1 of SP2.
Je moet wel op letten dat het verder de zelfde versie is. Dus OEM of Retail, Home of Pro of MCE.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
E-Vix schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 23:11:
Je moet wel op letten dat het verder de zelfde versie is. Dus OEM of Retail, Home of Pro of MCE.
En dezelfde taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58

BCC

En anders achteraf wijzigen:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=50346&clcid=0x409

Dat wordt tegenwoordig ook gedoogd door microsoft.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taal maakt niks uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:53

Haan

dotnetter

Ik ben er vrij zeker van dat taal wel uitmaakt.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:46
De taal maakt wel uit. Een (legale!) SP1-key werkt absoluut voor SP2, anders zou je het Service Pack moeten kopen. Het zou wel goed kunnen dat een key uit een SP2-verpakking niet werkt voor SP1, maar daar ben ik niet zeker van. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn key gebruiken voor meerdere talen van dezelfde windows xp versie, of het ook allemaal mag van microsoft weet ik niet maar daar trek ik me eerlijk gezegd weinig van aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Haan schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 23:23:
Ik ben er vrij zeker van dat taal wel uitmaakt.
Taal maakt niet uit. Je kunt met dezelfde key een Nederlandse of een Engelse installeren, maakt niet uit. Zoals al eerder opgemerkt, maakt alleen het verschil of het OEM of Retail is. (Of Volume License)

Heb je een Nederlandse OEM die bij je PC zat, dan kun je dezelfde XP met de OEM key die bij je PC zat in het Engels installeren.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 23:06:
Een gesloten en makkelijke vraag. ;)

Kan de product key van windows xp sp1 gebruikt worden voor de installatie met de cd van windows xp sp2 ?

De sp1 product key is nog niet gebruikt en die van de sp2 wel. Beide zijn retail en single user.

Alvast bedankt _/-\o_
Ja, dat kan. Ik heb dit nog van het weekend gedaan bij de PC van mijn broer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 21:48
Dus om het even helemaal duidelijk te krijgen.

Ik heb een legale Vista Home Premium OEM 64bit DVD.

Nu wil ik binnenkort mijn PC opnieuw gaan installeren. Ik mag dus ergens de nieuwste zelfde OEM versie incl. SP1 downloaden (bijv. met torrents) en vervolgens kan ik zonder problemen mijn eigen product code gebruiken en dan heb ik het dus gewoon legaal gedaan?

Ik heb geen zin om alle updates apart te moeten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:58
Dat kan ja, zolang dat ook de OEM versie is en dus zoals aangegeven dezelfde taal.

Je kunt natuurlijk ook heel simpel met behulp van vLite ofzo SP1 slipstreamen mocht je de CD nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:47

E-Vix

Nu met sneeuw!

Bij Vista is het versiebeheer net even iets anders. Als je een originele DVD hebt, dan staan daar alle versies op. OEM, Retail en VLK, Home, Ultimate, Business, etc. en afhankelijk van de key die je invoert wordt de juiste versie geinstalleerd. Het enige verschil in DVD's is de taal, en of het een 32 of 64 bit versie is (er is dus bijvoorbeeld een 32 bit NL DVD en een 64 bit NL DVD en een 32 bit EN DVD en een 64 bit EN DVD, etc).
Let wel dat als je een torrent ergens download, dat deze dan waarschijnlijk al inclusief een crack is. Kijk dus even goed rond. Het makkelijkste is inderdaad om hem zelf te slipstreamen. Dan heb je gegarandeerd een normale versie zonder hacks, virussen of spyware er in.

[ Voor 6% gewijzigd door E-Vix op 19-11-2008 17:03 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Pagina: 1