Op werk heb ik een aantal Vista laptops die er erg lang doen om na het opstarten een verbinding met het (als standaard en auto-connect ingestelde) draadloze netwerk te maken. Het heeft geen zin om handmatig te connecten, dan beweert Vista dat de WPA sleutel incorrect is (onzin). Gewoon wachten, zo'n 5 minuten, soms langer, en dan komt het goed. Maar ja, da's niet echt handig.
Ze booten koud - geen sleep of hibernation wakeup.
Een groter aantal Vista laptops doet het overigens wel vlot. Een overeenkomst tussen de probleemgevallen heb ik niet kunnen vinden, behalve dat ze allemaal de WLAN AutoConfig gebruiken - maar dat doen de probleemloze computers ook.
Alle laptops zijn dual-boot en zijn allemaal onder XP wél direct na/tijdens het opstarten van XP online. Het is dus niet de router, lijkt me.
Over dit verschijnsel lees ik her wat op verschillende fora - ik ben zeker niet de enige. Oplossingen heb ik echter niet kunnen vinden.
In de WLAN-AutoConfig log zie ik een half dozijn of meer pogingen om een verbinding te maken:
-WLAN AutoConfig service started a connection to a wireless network.
-Wireless network association started
-Association succeeded
-Wireless Security started
-Wireless Security stopped
ERROR-Wireless Security failed
ERROR-WLAN AutoConfig service failed to connect to network
en dan weer gelijk naar punt één (started a connection).
Totdat het dus na een paar keer wel lukt, en dan blijft de verbinding prima in stand.
Iemand een idee wat de mogelijkheden zijn om dit gebeuren vlotter te maken?
Ze booten koud - geen sleep of hibernation wakeup.
Een groter aantal Vista laptops doet het overigens wel vlot. Een overeenkomst tussen de probleemgevallen heb ik niet kunnen vinden, behalve dat ze allemaal de WLAN AutoConfig gebruiken - maar dat doen de probleemloze computers ook.
Alle laptops zijn dual-boot en zijn allemaal onder XP wél direct na/tijdens het opstarten van XP online. Het is dus niet de router, lijkt me.
Over dit verschijnsel lees ik her wat op verschillende fora - ik ben zeker niet de enige. Oplossingen heb ik echter niet kunnen vinden.
In de WLAN-AutoConfig log zie ik een half dozijn of meer pogingen om een verbinding te maken:
-WLAN AutoConfig service started a connection to a wireless network.
-Wireless network association started
-Association succeeded
ERROR-Wireless Security failed
ERROR-WLAN AutoConfig service failed to connect to network
en dan weer gelijk naar punt één (started a connection).
Totdat het dus na een paar keer wel lukt, en dan blijft de verbinding prima in stand.
Iemand een idee wat de mogelijkheden zijn om dit gebeuren vlotter te maken?