• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05-2025

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Topicstarter
Multitasking @ 8GB en Quad core

Mensen vragen wel eens waarom je 8GB geheugen nodig hebt, en ik dacht laat ik dat nou eens testen. Conclusie: NIET!

Zoals je kunt zien heb ik een aantal veel gebruikte programma's geopend.

Maar er is maar 67% van mijn geheugen in gebruik, als je de programma's langer gebruikt nemen ze wel meer in beslag, maar dit is wel extreem:

http://i50.photobucket.com/albums/f311/Raptorial2/Lol.jpg

Dus geef niet meer uit dan nodig, 3GB (X58) of 4GB geheugen (alle overige borden) is meer dan genoeg!

Knowledge is power

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Fijn dat je dat voor ons bepaalt :Z

Wat dacht je van het draaien van Virtual Machines? Start er 2 met 2GB geheugen en nat ga je al met je 4GB..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Deze post is weinig zeggend: je doet niks met de programma's :+ . Ik kan met 1 programma al 8GB benutten als ik dat wil. In mijn en zeker jouw dagelijks gebruik heb je er misschien weinig aan, maar ik zou wel raad weten met 8GB!

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 19:57

Roytoch

Nietes

Wel toffe screenshot! Geef toe. T zegt alleen niks inderdaad.

Welles

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ook je disk-cache staat daarbij he ;)

Verder staan je programma's enkel open, ik zie je eigenlijk niet gamen, photoshoppen op hoge resolutie, of erg grote bestanden openen?

• Raptorial

Raptorial

Topicstarter
kiddyl schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:38:
Deze post is weinig zeggend: je doet niks met de programma's :+ . Ik kan met 1 programma al 8GB benutten als ik dat wil. In mijn en zeker jouw dagelijks gebruik heb je er misschien weinig aan, maar ik zou wel raad weten met 8GB!
Gedeeltelijk mee eens, ik heb het hier over iemand met normaal gebruik.

En virtual machine, dan drai je een besturingssysteem, geen programmatje.

En natuurlijk als je professioneel aan het werk gaan met photoshop ofzo dan vraagt het meer, maar dan heb je ook je BTW terug, en is geheurgen een stuk goedkoper.
Het gaat me er hier om dat mensen wel erg commercieel gepushed worden naar veel geheugen. (En dan nog maar te spreken over de ondersteuning met 32bit windows op al die notebooks en pc's)

Knowledge is power

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Sowieso eens wat grotere documenten laden, dan gaat het opeens hard, VM erbij en het gaat nog harder...

Kijk, dat jij blijkbaar geen 8GB volkrijgt ligt aan jou, ik heb hier nog een paar PSD'tjes liggen die per stuk al 2GB uncompressed zijn.

4GB heb ik nu en loop al vaak genoeg tegen de beperkingen aan...

Sowieso is het altijd makkelijker om wat extra cache te hebben dan te moeten diskswappen.

Voor het geld hoef je het imho niet echt meer te laten.

[ Voor 19% gewijzigd door Gomez12 op 18-11-2008 22:43 ]

• Raptorial

Raptorial

Topicstarter
TheZeroorez schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:40:
Ook je disk-cache staat daarbij he ;)

Verder staan je programma's enkel open, ik zie je eigenlijk niet gamen, photoshoppen op hoge resolutie, of erg grote bestanden openen?
Ik zal eens probreen een full-hd film te renderen terwijl ik dit laat draaien, heb ze nog niet afgesloten, jullie waren zo snel met de reacties ;)

Knowledge is power

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een beetje zinloos op deze manier. Dat 8GB overkill is voor veel users is algemeen bekend, maar er is wel degelijk software die er gebruik van kan maken.

Omdat ik verder geen discussiewaarde zie in dit topic gaat deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.