Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB poorten werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Ik heb een Toshiba Satellite L40 laptop. Toen ik mijn USB Hub met netstroom aansloot, deden de USB poorten aan de achterkant het ineens niet meer. Die aan de zijkant werkt nog wel.
Ik heb in het register al DisableSelectiveSuspend toegevoegd en heb iemand ingeschakeld die ook al verschillende dingen heeft geprobeerd.
Ik heb Windows Vista, SP1.
Hoe kan ik dit oplossen?

Groetjes

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik neem aan dat de betreffende hub op de poorten aan de achterkant werd aangesloten?
Ook neem IK aan dat je de hub verwijderd hebt en dat de poorten nog steeds niet werken?
De laptop al helemaal uit gehad, stroom eraf, eventueel zelfs accu los.

Wat voor hub is het? Misschien heeft hij de poorten wel beschadigd.
We hebben wat meer informatie nodig ben ik bang.
Wat voor dingen heeft die 'iemand' allemaal geprobeerd en wat waren de resultaten? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:09

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik heb al eens vaker een aantal dode USB poorten meegemaakt, maar voordeel bij een desktop is dat je er nog een USB controller in kunt stoppen in zo'n geval.

Mochten de poorten dood blijken, dan zou je nog een pccard usb controller kunnen kopen (als je de poorten nodig hebt).

In ieder geval die hub die het veroorzaakt heeft niet meer zomaar aansluiten! Of misschien eerst hub, en dan DC spanning op de hub.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, ik sloot de hub ook aan op de USBpoorten aan de achterkant.
Het was een HUBje van de Aldi, Medion is het merk geloof ik.
Die 'iemand' heeft de USB poorten al opnieuw geinstalleerd, ze worden dus wel herkend. Maar nog steeds werkt de muis niet als ik hem in die poorten stop.
Ook heeft hij in de BIOS gekeken of de USB poorten op enabled stonden, maar dat stonden ze al.

Groetjes

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gaat, indien gebruik makend van een optische muis, wel het ledje branden? Of krijgt de muis ook geen stroom meer?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor deze late reactie.
Als ik de muis in de achterste USB poorten doe, dan gaat het lichtje ook niet mee branden.

Mvg

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11 13:21
De USBpoorten hebben een meganisme tegen overbelasting, ze kunnen maar maximaal 500mA aan. Mocht je een hub gebruiken zonder externe voeding, waarmee (na belasting op de hub) uiteindelijk meer dan die 500mA wordt getrokken, dan kun je ze opblazen ja.

Iedere poort afzonderlijk heeft zijn eigen beveiliging, dus het is niet onlogisch dat sommige nog wel werken en sommige niet.

Het feit dat de USBpoort herkent wordt, betekend dat alleen de beveiliging van de 5V-lijn output (usb heeft 2 datalijnen, ground en 5V) is ingeschoten. De USB Controller kan daarmee nog prima werken.

Je zou kunnen kijken of je een device werkend krijgt door de 5V van een andere lijn (bijv andere usbpoort, extern) af te tappen, dan weet je waar het probleem ligt. Nadeel is dan nog steeds dat je het probleem waarschijnlijk niet kunt oplossen, en als je 5V van een andere USBpoort gaat aftappen kun je daar net zo goed het device instoppen :)
Pagina: 1