Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderfox
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06 12:11
Naar aanleiding van de snelheidsverlaging van Vodafone, ben ik eigenlijk wel erg benieuwd naar wat er nog goed mogelijk is met de nieuwe 256 Kbps, die VF nu aanbiedt aan nieuwe abbonnees. Er wordt flink gezeurt in het topic hieronder, wat geheel logisch is (ik doe er zelf ook aan mee), maar is het nu allemaal echt zo vreselijk voor normaal gebruik?

Zouden mensen die deze snelheid ervaren (hebben) iets kunnen zeggen over de mogelijkheden met 256 Kbps? Zijn mobile websites goed te bezoeken? Hoe zit het met Youtube? Etc.

Alvast heel erg bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Geen 'echte' Youtube streamen in ieder geval, die is 300kbit/s, en die 'theoretische 256kbit' zal je eerder kunnen vertalen naar ~200kbit zodra je alle overhead erbij optel.
Een website zoals tweakers.net en Engadget zal ook enkele (lees: 10-30sec) duren om te laden.

Daarnaast ben ik ook helemaal fan van de &fmt=18 versie van youtube met streams van 900kbit/s ... dat word al helemaal een horror. :(

[ Voor 20% gewijzigd door SirNobax op 18-11-2008 21:14 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Even getest thuis en ik haalde ~168 kbit, volgens www.dslreports.com/mspeed.* Denk dat dat wel zo is wat ik doorsnee haal.

Met die snelheidzijn mobiele pagina's (zoals de mobiele versies van Tweakers, gmail of nu.nl) best te bezoeken, maar het duurt iedere keer wel zo'n 10 seconden om ze in te laden. (je kunt altijd iets vroeger beginnen met lezen, omdat de tekst er meestal al is).

Dit is prima voor een half uurtje surfen/lezen in de trein. Google Maps is bij deze snelheid ook prima bruikbaar om rustig even iets op te zoeken, omdat die goed cachet. Voor navigatie (als bijrijder) heb ik 'em 1x gebruikt, maar dat valt echt heel erg tegen, omdat hij niet snel genoeg data binnenhaalt om je te kunnen orienteren. (Gelukkig dat we ook een uitgeprinte route-beschrijving hadden.)

Voor e-mail werkt het natuurlijk prima. Net als Live Messenger.

Niet-mobiele versies van pagina's (d.w.z. de normale versies) duren tergend lang, vooral vanwege de vele stijl-elementen/plaatjes. En uiteindelijk vind ik deze snelheid te sloom om tijdens een gesprek eventjes informatie op de Wikipedia (of Wapedia) op te zoeken, of om even snel op Buienradar mobiel te kijken.

Streamen kun je wel vergeten :-) Vraag me af wat VF gaat doen met hun televisie-streams. Die zullen wel niet afgeknepen worden aangeboden, neem ik aan.

----

*Dit is ook te wijten omdat de Palm Treo 500v geen HSDPA ondersteund (volgens GSMarena haalt het ding max 386 kbps.)
(Ironisch genoeg wilde ik juist bij verlenging van Abo een HSDPA toestel. Maar als die snelheden alleen bij een duurder abo beschikbaar komen...tsja, dan stap ik toch lekker over op de iPhone?)

[ Voor 5% gewijzigd door Keypunchie op 18-11-2008 21:28 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:16
SirNobax schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:13:
Geen 'echte' Youtube streamen in ieder geval, die is 300kbit/s, en die 'theoretische 256kbit' zal je eerder kunnen vertalen naar ~200kbit zodra je alle overhead erbij optel.
Een website zoals tweakers.net en Engadget zal ook enkele (lees: 10-30sec) duren om te laden.

Daarnaast ben ik ook helemaal fan van de &fmt=18 versie van youtube met streams van 900kbit/s ... dat word al helemaal een horror. :(
Als je hem via een pda laad dan kan ik je tweakers.mobi aanbevelen. Deze is gewoon snel geladen (zelfs met een nog trager gprs abo)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:10

Fab1Man

Live life to the fullest

Gelukkig is dat niet meer aan de orde, want Vodafone heeft aangekondigd dat ze de snelheid niet zullen verlagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-10-2021
Hoe groot is een gemiddeld you tube bestand en wat kun je bekijken ongeveer aan filmpjes bij een vodafone internet abo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:13
In principe kan je gewoon filmpjes blijven kijken bij Vodafone. Vodafone kent geen limiet maar een FUP. Zolang jij je mobiele internet abbo gewoon voor je mobiel blijft gebruiken (CQ niet als modem gebruikt / GB's gaat zitten downloaden) zit je veilig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Ik heb sinds kort mobiel internet van Telfort erbij op mijn HTC TD.
Ik weet zo niet hoeveel ik haal maar op de site staat tot max. 768kb/s.
Direct youtube filmpjes kijken is geen probleem. Ook MSN, surfen gaat naar behoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 18:46
SoaDmaggot schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:28:
In principe kan je gewoon filmpjes blijven kijken bij Vodafone. Vodafone kent geen limiet maar een FUP. Zolang jij je mobiele internet abbo gewoon voor je mobiel blijft gebruiken (CQ niet als modem gebruikt / GB's gaat zitten downloaden) zit je veilig ;)
Vodafone hanteert bij mijn weten een flexibel limiet, in de zin van [gemiddeld verbruik van alle gebruikers] * 10.
Dus als op het hele Vodafone netwerk gemiddeld 25 MB per aansluiting wordt verstookt, mag jij gerust rond de 250 MB per maand verbruiken.

Dit gemiddelde ligt echter veel hoger dan 250 MB, want ik zat laatst op 600 en daarna op 530 MB, en heb daar niets van gehoord.
Op verjaardagen hoor je zelfs verhalen van 1 GB :+

Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
SirNobax schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:13:

Gek...op mijn oude starter abbo van chello (128kbps) laadde tweakers.net gewoon in 3-4 seconden? Waarom zou 't met 256kbps opeens zolang moeten duren?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:54

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica