Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Boot Problemen na installatie Vista op nieuwe Harddisk

Pagina: 1
Acties:

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-11 18:30
Beste Tweakers,

ik kon even geen vergelijkbare situatie vinden via de search, tevens weet ik niet of ik dit in het juiste forum geplaatst heb, maargoed! ik probeer het toch :).

Onlangs ben ik van een 160GB maxtor HD naar een 1tb Samsung gegaan. Ik ben echter gelijktijdig overgestapt op Windows Vista, omdat de samsung schijf een stuk sneller is, heb ik de vista installatie daarop geplaatst.

Nou wilde ik dus onlangs de 160gb schijf uit mijn computer halen, maar zodra ik hem eruit heb wilt hij niet meer op starten. Hij kan geen boot informatie vinden op de nieuwe samsung. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Zijn er bepaalde bestanden aanwezig op de oude schijf die ik wellicht over moet zetten?

Ik heb al geprobeerd om via het bios het booten laten verlopen via de Samsung, maar geen resultaat.

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-11 21:38
Het probleem dat zich voordoet is dat toen je vista op de samsung schijf hebt geïnstalleerd je maxtor in je pc zat als een soort 'primaire' harde schijf. de windows boot informatie zit op de maxtor schijf en duid dan de samsung aan. door het weghalen van de maxtor is er geen boot informatie en kan je dus niet opstarten. je zou kunnen probere met de maxtor schijf uit je pc op te starten van de windows vista dvd en met opstart herstel (klik hier voor meer informatie) de bootinformatie te maken op de samsung schijf

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Vista installatieproblemen mogen in Windows Clients :) Je beste gok om dit op te lossen is waarschijnlijk een willekeurig imaging programma (Norton Ghost, of een linux cd'je) gebruiken om alle 160 Gb over te zetten naar de 1Tb schijf; dan ben je van het hele probleem af (als windows de nieuwe hdd normaal wil ondersteunen)

CSA > WOS

[ Voor 61% gewijzigd door Spider.007 op 19-11-2008 09:21 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate