Classieke fout bij Vodafone

Pagina: 1
Acties:

• R-J_W
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11-2025
Er is vandaag een nieuwsbericht gepost over de verlaagde snelheid van Vodafone.
http://tweakers.net/nieuw...or-mobiele-telefoons.html

Volgens mij lijkt het er verdacht veel op dat er hier sprake is van de klassieke bit / Byte fout. Zoals is Klasiek met een C heb geschreven.

Volgens het nieuwsbericht en de geqoute site's is er sprake van een verlaging van de snelheid van de Zorgeloos Internet Blox van 3,6 Mbps naar 256 kbps.
Terwijl de snelheid bij het aanvragen van een nieuwe telefoon (blox-keuze) weergegeven wordt als 256 Kb/s, wat zoiezo foutief geschreven is (hoofdletter K).

Ik heb een sterk vermoeden dat dit 256 kB/s (byte) moet zijn wat ongeveer 2 Mbps (bit) is.

Dit zou ook weer in overeenstemming zijn met de stelling van Vodafone dat de nieuwe snelheid overeenkomt met vergelijkbare mobiele internet abonementen. (Het speciale T-Mobile iPhone internet is ook 2048 kbps.)

Al met al kan ik me heel goed voorstellen dat dit gewoon een domme communicatiefout is.

Zouden jullie als nieuws-site dat niet eens uit kunnen gaan zoeken?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:33
Ik denk dat jij misschien beter even iets meer vooronderzoek had kunnen doen. Het gaat hier weldegelijk om 256 Kilobit/s en niet om Kilobyte, zoek het maar op op de Vodafone site.

[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 18-11-2008 19:15 ]

The devil is in the details.

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
De bron waarnaar gelinkt wordt in het artikel is de site van Vodafone en zij geven 256 kbps op. Ik neem aan dat de redactie dat ook gezien heeft. Ook dat andere gelinkte artikel heeft het over een verlaging van 93% van 3600/384 kbps naar 256/64 kbps. Ik denk dus dat het artikel juist is.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:25

Haan

dotnetter

R-J_W schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:11:

Zouden jullie als nieuws-site dat niet eens uit kunnen gaan zoeken?
Je had het eerst ook zelf uit kunnen zoeken, voordat je gaat roepen dat het volgens jou niet klopt.. volgens mij begrijp ik nu wat je bedoelt. Ik kan me opzich ook voorstellen dat een kluns bij Vodafone per ongeluk de hoofdletters heeft omgedraaid, dus dat er eigenlijk 256 kilobyte/s wordt bedoeld in plaats van 256 kilobit.

Anders is "snelheden tot wel 256 kbps!" ook een beetje sneue slogan :')

[ Voor 35% gewijzigd door Haan op 18-11-2008 19:24 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Hahn
Dat is dan de fout van Vodafone en niet van T.net en vooralsnog is die fout nog niet toegegeven (en lijkt me ook vrij sterk dat het überhaupt waar is, maar zou wel mooi zijn :+).

Veel andere mobiele internet abonnement zijn trouwens 128Kbps, dus 256Kbps is niet vreemd en nog steeds marktconform.

[ Voor 24% gewijzigd door Hahn op 18-11-2008 19:29 ]

• R-J_W
Ik weet dat er langzamer internet is.
Maar Vodafone verplaatst zich in één keer van de snelste één van de langzame mobiel-internetaanbieders.
Dit is dodelijk voor een bedrijf, de verschillen zijn veel te groot. Zo verlies je toch het vertrouwen van je klanten?

En wanneer Sanderfox meldt dat de Vodafone winkel zegt dat er begin 2009 pas weer iets gaat veranderen, dan zie ik Vodafone tijdens de feestdagen wegzakken.
Want de reden om voor Vodafone te kiezen is toch de snelle internet verbinding, al is het maar om het idee.

Welk bedrijf downgrade zijn internet nou stilzwijgend zo ver, om ruim een maand later weer een snele verbinding te introduceren?
Dan maak je toch je snelle verbinding duurder en introduceer je een langzamere verbinding voor de oude prijs.

Terwijl waneer ik het sommetje maak en dan zou de snelheid gelijk zijn als de iPhone aanbieding, dan lijkt dat logisch, van snelste naar gelijk aan de eerste volgende.

Ik hoopte dat er bij Tweakers misschien mogelijkheden waren om dit beter uit te zoeken.

Maar misschien ben ik te wanhopig aan het zoeken...
Ze leveren mijn X1 ook steeds maar niet ;(

• Hahn
Misschien was het jouw bedoeling om T.net aan te sporen dit uit te zoeken, maar je bracht het alsof T.net een fout is begaan door het foutief over te nemen. Misschien had je het iets anders moeten brengen dus ;)

• R-J_W
Mijn excusses daarvoor, de tekst is inderdaad niet echt goed geformuleerd.
Ik was nogal opgewonden door de mogelijkheid, dat het een vergissing van Vodafone zou kunnen zijn. :$

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Geen reden om aan te nemen dat we het fout hebben, mede omdat Vodafone de snelheidsverlaging bij telefonische navraag heeft bevestigd.
Pagina: 1