[AS2/AS3] dispatchEvent van een AS2 swf naar een AS3 swf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Is het mogelijk om binnen een SWF, geschreven in ActionScript2 en gecompileerd voor Flash Player 8, een event de dispatchen, welke vervolgens opgepakt kan worden binnen een ActionScript3 SWF die gecompileerd is voor Flash Player 9?

Dus, voorbeeld:

A: movie_as3_fp9.swf
B: movie_as2_fp8.swf

movie A wordt opgestart binnen een website en laadt dynamisch movie B in (via de Loader class van AS3). Het is nu de bedoeling dat movie B een seintje kan doorgeven aan movie A.

Hoe is dit het beste te doen? :?
Vanzelfsprekend heb ik toegang tot beide FLA's.

thanks, Bas

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Als je toegang hebt tot beide fla's... waarom maak je ze dan niet beide as3?

Volgens mij kan je niet zomaar events van AS2 met die van AS3 mixen. Wat je wel zou kunnen doen is localConnection gebruiken. Die werkt prima van AS2 naar AS3 (en volgens mij ook weer terug).

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
De AS2's verbouwen is te veel werk. Een call of class toevoegen gaat wel, maar er zitten te veel AS2 afhankelijkheden in om 't om te bouwen naar AS3. Vanzelfsprekend was dat m'n eerste gedachte. :)

Wellicht is een localConnection inderdaad de enige fatsoenlijke oplossing.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk om vanuit movie B een function in movie A aan te roepen, maar echt lekker is dat niet.

Maar begrijp ik goed dat de event models van AS2 en AS3 onmogelijk met elkaar te combineren zijn?
Met andere woorden: AS3 vertikt het om naar AS2 events te luisteren?

[ specs ] [ Tweaker gallery ]