Liquid html/css layout probleem in FF3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdth
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-12-2023
Voor het eerst sinds tijden (table tijdperk) ben ik weer eens een liquid layout aan het maken. Alleen heb ik een vreemd probleem in firefox 3, wanneer je in de breedte het window verkleint stoppen de divs ineens met scalen en aan de rechterkant blijft tussen de divs en de rand van de browser ten alle tijd 26px zitten. In IE6 en & is dit probleem niet.

De pagina is hier te zien:
www.mediaconcepts.nl/sjoerdtestmap/liquid/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-09 13:00

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Mag ik vragen in welke versie en onder welk OS je dit hebt getest? Ik heb het namelijk niet, de divs schalen hier gewoon netjes mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdth
OS Windows XP, Browser Firefox 3.0.4

Hij gaat ook wel mee, totdat je hem erg klein maakt, op zich is dat nu geen onoverkomelijkheid, maar zodra ik de 3 div's in de wrapper een padding van 20px geef links en recht, loopt hij nog meer uit het lood.

Zie hier:
http://www.mediaconcepts....liquid/padding/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij doet ie het ook gewoon normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here, geen plugins/opties in je FF waaraan het kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

getest met FF 3 en IE7, ook ik zie geen verschillen tussen de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 18:17
Hier stopt 'ie inderdaad met schalen wanneer je onder de 500/600 pixels breedte komt (FF 3.0.4, XP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt bij mij in Firefox alsof hij stopt met schalen wanneer de rand van het venster het punt bereikt waarop openstaande tabbladknopjes niet meer smaller worden. Vanaf dat moment vallen deze knoppen en de geopende site buiten beeld. Hoe meer tabs een bezoeker open heeft, hoe eerder dit punt wordt bereikt. Lijkt op een bug in Firefox. Wellicht dat anderen dit kunnen onderschrijven? Misschien even testen of dit ook gebeurt op een extreem lage resolutie met een gemaximaliseerd venster, ik denk het niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdth
Hij stopt bij mij met scalen wanneer de url balk en de google search op zijn kleinst zijn, frapante is dat hij dat bij mijn collega met dezelfde versie niet doet. Maar goed, hier kan ik dan voorlopig wel even mee leven, alleen een beetje rottig testen af en toe.

Ander probleem (zowel in FF 3 als IE7) is dat wanneer ik een wrapper heb van width:85% en daarin een div zet van 100% met left en right padding van 20px, de wrapper niet meer gecentreerd staat. Het lijkt mij dat dit komt doordat de wrapper gecentreerd wordt op basis van zijn eigen breedte, maar de breedte van zijn child div is 100% (komt overeen met de 85% van de wrapper) plus de 2*20=40 pixels padding. Daardoor zal hij aan de rechterkant altijd 40 pixels dichterbij de browserrand staan dan aan de linkerkant.

Hoe los ik dit op? Moet ik het idee van pixelsizes helemaal los laten en dus ook padding in procenten gaan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het probleem met scalen in combinatie met toolbalken van Firefox te voorkomen, zou je ook aan je container een min-width van bijvoorbeeld 500 pixels kunnen toevoegen. Wellicht dat Firefox dan wel netjes schuifbalken toont...
Pagina: 1