Toon posts:

Grote afstand draadloos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag beste medetweakers O+ ,

Nu zit ik met het volgende, en wil graag jullie geniale _/-\o_ oplossingen ervoor hebben (als die er zijn :/ ).

Situatie als volgt:

1 bedrijfspand met een keiharde internet verbinding. En hemelsbreed een kleine 1,5 km verderop een woning (met een paar lage gebouwen ertussen, maar wel gebouwtjes die dus net in het zicht staan.

Nu willen we graag een wireless verbinding tussen de 2 locaties leggen. mijn vraag is dit (zonder al te hoog kostenplaatje) "goed" mogelijk en hoe?

Dank u medetweakers :P :D

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:16
goeie richtantennes kopen (icm met goeie routers en ontvangers), dan moet dat wel lukken lijkt me. Verwacht dan geen 54Mbps maar je hebt wel verbinding

kijk maar eens op site's zoals wifishop enzo...

[ Voor 54% gewijzigd door maarud op 18-11-2008 16:30 ]

Verwijderd

Antennes. Richtantennes bovenop antennes op de vereiste hoogte te krijgen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je "draadloos afstand" intikt in de http://gathering.tweakers.net/forum/find, dan krijg je een lange lijst aan topics over dit onderwerp.

Ga er maar vanuit dat aanleggen van internet op die tweede locatie goedkoper is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het beste zou zijn als ze in elkaars gezichtsveld staan en op dezelfde hoogte, ongeveer. Is er hoogteverschil aanwezig?

Het helpt sowieso niet mee gebouwen er tussen te hebben.