[iTunes] Grote library, waar en hoe het beste opslaan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
Ik zit met een issue ivm een grote iTunes library. Er staan een stuk of 10.000 MP3's in en nu wil al mijn DVD's omzetten voor de Apple-TV. Ik heb al een groot aantal films gedaan (stuk of 130), en nog een kleine 200 te gaan.

Als ik dit allemaal bij mijn MP3's in mijn iTunes zet, ga ik ruimte te kort komen op mijn iMac. Een externe HD zou een makkelijke oplossing zijn, maar ik wil niet zo'n kast naast mijn iMac hebben (alles is draadloos, behalve snoer natuurlijk).

Ik heb een airport extreme met daaraan een USB HD. Nu heb ik een tijdje mijn iTunes library op die schijf gehad, maar dit gaf een hoop narigheid. Als de Airport herstart moet worden, raakt iTunes natuurlijk in de war. En dit heeft menig maal geresulteerd in het opnieuw moeten opbouwen van mijn volledige library (10.000MP3's via wifi inladen duurt erg lang).

Is er een manier om bv. alleen de films op mijn externe HD te gooien? Maar dus wel zodat mijn MP3's georganiseerd blijven (dus bij toevoeging, wel in mijn bibliotheek gekopieerd worden, en niet alleen de locatie).
Misschien is er wel een mogelijkheid om een externe HD aan mijn Apple-TV te koppelen....

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:18
Voor zover ik weet kun je niet je bibliotheek opsplitsen of verschillende voorkeuren opgeven voor films en muziek m.b.t. plaats. Als je kiest voor de optie op iTunes muziek te laten managen dan wordt ook alles verzamelt, dus ook films. Je kunt het wel laten staan, maar dan heb je een probleem als je nieuwe muziek toevoegt.

Een andere, meer voor de hand liggende, optie zou zijn een grote harde schijf in de iMac zetten?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Er zijn wel een aantal mogelijkheden om films op een andere plek te bewaren dan waar de iTunes library staat. Je kunt bijvoorbeeld een reference movie maken van je films. Reference movies zijn een soort aliasen van de echte films, die door iTunes en Quicktime als volwaardige films worden gezien. De films kun je dan bijvoorbeeld op een externe harde schijf zetten en vervolgens een reference movie in iTunes importeren.

De tweede optie is om een symbolic link te maken van de map "Movies" die in de "iTunes Music" folder staat op je harde schijf. Die symbolic link kun je bijvoorbeeld laten verwijzen naar een map Movies die op een externe HD staat.

De derde optie is om een film met option ingedrukt in iTunes te slepen. In dit geval wordt de film niet naar de iTunes folder gekopieerd, maar wordt er alleen een verwijzing naar de film in de bibliotheek gezet.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:18
Dit hoort trouwens thuis in AMD, dus een move :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Ik dacht als eerste aan dat sommige NAS-schijven een iTunes server in zich hebben. Als je hier dan je muziek op zet zie je in iTunes een gedeelde bibliotheek van waaruit je kan streamen. Helaas wordt dit door de AppleTV software nog niet ondersteund want hij kan enkel met iTunes communiceren. Maar misschien komt die feature nog in 1 van de opkomende of alternatieve firmware (zoals boxee.tv)

En anders zit je aan het Reference Movie gebeuren vast.
QuickTime Pro: How to Make a Reference Movie
Reference movie
Play non-.mp4/.m4v videos in iTunes with Movie2iTunes
VideoDrive 1.6.7.03

[ Voor 4% gewijzigd door T-Junkie op 19-11-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
Thanks voor de info.. ik ga eens duiken in die reference movies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook een plugin voor iTunes gebruiken,ding heet MultiTunes en hiermee kun je lekker snel switchen tussen verschillende libraries.
Ik heb er 1 standaard voor mijn MP3 bestanden op de interne iMac disk en de andere staat vol met films op een externe FW800 schijf voor streamen naar de AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intresting topic.
Ik heb ook een disk hangen aan mijn airport extreme. Als ik mijn iMac herstart moet ik altijd die disk weer mounten via 'Shared'. Is er hiervoor geen andere mogelijkheid zodat die disk automatisch op mijn desktop komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:53:
Intresting topic.
Ik heb ook een disk hangen aan mijn airport extreme. Als ik mijn iMac herstart moet ik altijd die disk weer mounten via 'Shared'. Is er hiervoor geen andere mogelijkheid zodat die disk automatisch op mijn desktop komt?
Je vraagt heeft niets te maken met het onderwerp van dit topic (het opslaan van een grote iTunes bibliotheek). Daarnaast is het met een beetje zoeken op dit forum of via Google het antwoord op je vraag te vinden. Om je toch op weg te helpen: ga naar System Preferences > Accounts > Login Items en sleep de gemountte share hierin.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1