Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Club 3D Theatron DD 7.1

Pagina: 1
Acties:

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:17
Ik heb op moment een creative audigy geluidskaart met een onbereikbare digitale uitgang, heel jammer want deze kan wel DTS en DD signaal doorgegeven, maar daarvoor heb je een tussen stuk nodig, die uiteraard nergens leverbaar is.

Om mijn pc aan tv te sluiten en ook de reciever moet ik dus wat vervangen, waaronder mijn geluidskaart, hiervoor wil ik zoals de title zegt een Club 3d kaart kopen, hiervan zijn 2 verzies, de DTS en DD verzie, nu vraag ik mij het volgende af.

Wanneer ik een geripte backup van een film dan wel blue ray of dvd, waar alleen DTS in zit en heb deze kaart die alleen DD kan gebruiken, hoe gaat dit dan verder.
Ik wil namelijk de geluidskaart via coax kabel naar de versterker laten lopen en dat deze de bron decodeerd, aangezien geluidskaart niks hoeft te doen behalve pass true neem ik aan geen bal uit maakt welke je gebruikt, zou dus bij wijze van ook de onboard(realtek) geluidskaart kunnen gebruiken?

Dus kort: maakt het iets uit als DTS bron gebruikt -> passtrue naar reciever -> decoderen. Is dit mogelijk met een DD geluidskaart.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:09

ByteDelight

Retro computing is alive!

J_star schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:19:
Ik heb op moment een creative audigy geluidskaart met een onbereikbare digitale uitgang, heel jammer want deze kan wel DTS en DD signaal doorgegeven, maar daarvoor heb je een tussen stuk nodig, die uiteraard nergens leverbaar is.
Je bedoelt een standaard SPDIF breakout bracket? Die heeft elke tweaker zo'n beetje liggen... ;)
Om mijn pc aan tv te sluiten en ook de reciever moet ik dus wat vervangen, waaronder mijn geluidskaart...
Ik denk het dus niet...
Wanneer ik een geripte backup van een film dan wel blue ray of dvd, waar alleen DTS in zit en heb deze kaart die alleen DD kan gebruiken, hoe gaat dit dan verder.
Ik denk dat je eens wat moet gaan googlen, dit is behoorlijk basic...

Je video player instellen op het gebruiken van de digitale uitgang van je geluidskaart en klaar.
Ik wil namelijk de geluidskaart via coax kabel naar de versterker laten lopen en dat deze de bron decodeerd, aangezien geluidskaart niks hoeft te doen behalve pass true neem ik aan geen bal uit maakt welke je gebruikt, zou dus bij wijze van ook de onboard(realtek) geluidskaart kunnen gebruiken?
Ja.
Dus kort: maakt het iets uit als DTS bron gebruikt -> passtrue naar reciever -> decoderen. Is dit mogelijk met een DD geluidskaart.
Ja hoor.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Die DD/DTS bij de Agrippa's staan puur voor wat ze on the fly kunnen encoderen naar DD en res. DTS. Als jij gewoon een film afspeelt met DTS of DD signaal, wordt dit direct via je SP/DIF doorgegeven zonder dat de kaart hiermee iets doet.

De DD/DTS toevoeging op die kaart is dus puur bedoeld om stereo bronnen (sommige spellen, MP3) te encoderen naar Dolby Digital Live of DTS Connect.

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:17
bverstee schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:26:
[...]

Je bedoelt een standaard SPDIF breakout bracket? Die heeft elke tweaker zo'n beetje liggen... ;)
Dan vraag ik me af wat je namelijk bedoelt, op dit moment heb ikzelf een SB Audigy 4, waar volgens de beschrijving een I/O module nodig is, die op een speciale uitgang wordt aangesloten(had eerst een optische 3,5mm kabel geprobeerd zonder succes) Deze heb ik denk ik in mijn geval nodig, want zo'n bracket sluit je aan op moederbord als ik het goed begreep?