Toon posts:

dubbel netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag ik werkl met VISTA sp1
nu heb ik regelmatig het probleem dat ik aan word gemeld met een dubbel netwerk en ik dus niet op internet kan

als ik naar het netwerkcentrum ga en er 1 uitzet gaan ze allebei uit en heb ik bergens verbinding meer mee.
de ene geeft aan dat het ene netwerkverbinding is naar mnijn router de 2e zou een openbaarnetwerk zijn.

wat ik ook probeer het gebeurt iedere keer weer.
het is een bedraad netwerk met een onboard netwerkkaart een intel mobo

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bedoel je niet een dubbel IP adres? Heb je twee netwerkverbindingen staan? Heb je dan per ongeluk ook een wifi-connectie die zichzelf aanmeldt bij je router?

Je post is een tikkeltje onduidelijk.

/hetgeen dat je zegt klopt an sich hoor, je ziet een draadje lopen naar je router (virtueel) en van daaruit naar het boze Internet. Een reden voor uitvallen zou ik derhalve ergens anders zoeken.

Post anders 's wat screenshots.

[ Voor 37% gewijzigd door Exorcist op 18-11-2008 16:10 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-03 20:54
Je moet op Aanpassen klikken in het Netwerkcentrum.
Je kan dan onderaan het venster klikken op Netwerklocaties samenvoegen en verwijderen.
Daar kan je netwerkprofiel samenvoegen of verwijderen.
Desnoods alles verwijderen en opnieuw beginnen.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
vista toont in je netwerkcentrum hoe je verbinding maakt met het internet:
in dit geval doe je dat bedraad met je router en dan verder op het internet.

dat eerste gedeelte is je netwerkverbinding naar je router, en dan het je natuurlijk het openbare netwerk.

heeft dus niets te maken met netwerklocatie's ofzo (bij mij staat alles uit en toch komt dat beeld erop),
maar gewoon het 'slimme' herkennen van vista hoe dat hij verbinding maakt met je internet.
(trek je wan connectie van je router maar eens uit en je zult dat openbaar netwerk zien wegvallen in dat beeld.)
heb je trouwens ook met een wifi-connectie

schaampteloos gepikt van het net via google:
Afbeeldingslocatie: http://www.vista-helpdesk.nl/images/stories/netwerkcentrum-windows-vista.PNG

is het daarover dat je het hebt ?: dat is dus gewoon je netwerkverbinding en geen 2 connectie's ....

ik ben wellicht half aan't slapen :/

of zit je met een netwerkbrug tussen bv je lan en wifi-connectie ? want dan zou je gewoon die netwerkbrug terug moeten uitschakelen (verwijderen dus) en niet 1 van de connectie's die er deel van uitmaken...
of zie post hier boven mij...

[ Voor 34% gewijzigd door soulrider op 18-11-2008 18:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
op het plaatje zie je een lijn van psc naar netwerk en naar internet
bij mij gebueurt het vaak dat er een lijntje loopt en in het midden meerdere netwerken staan en toch geen verbinding
je ziet daaronder Netwerk ( particulier) dat heb ik ook en daaronder staan nog een netwerk aangemeld
een openbaar netwerk.
er lopen dus twee verbindingen naar mijn router vanaf de pc volgens vista terwijl ik slechts 1 kaart heb en een kabel en geen draadloos

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik snap ook je verhaal niet helemaal... Kun je een screenshot posten, dan wordt het wellicht wat duidelijker.

Wat voor router heb je? Heb je misschien per ongeluk een VPN verbinding aangemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal een screenshot maken zodra het weer gebeurt. nu heb ik een plaatje gemaakt aan de hand van bovenstaand voorbeeld
een vpn? na lijkt me niet het gebeurt ook niet altijd soms wel soms niet
ik dach dat zoals ik het uitleg aan de hand van het voorgaande plaatje wel enigzinds duidelijk heid zou scheppen
.Afbeeldingslocatie: http://www.docshome.com/images/nepperd.png

• soulrider
kan je eventueel ook even 'netwerkverbindingen beheren' klikken ?
en een screenshot posten, dan weten we zo welke verbindingen er volgens je pc bestaan...
tekst lijstje mag ook, je kan ev. ook via commandline een ipconfig uitvoeren en eens kijken welke verbindingen er dan een ip v4-adres hebben.

edit: kan het bv zijn dat je netwerkkaart per ongeluk 2x geinstalleerd is ?
en dat daarmee je pc ook gaat denken dat hij 2x verbonden is via die ene kabel?
(kijk even na bij eigenschappen van systeem en hardware beheer - dit zijn niet de juiste benamingen)
indien dat zo is: alle drivers verwijderen van je netwerkkaart, en even rebooten: vista zou dan die drivers opnieuw moeten installeren maar slechts 1x.

je kan ook bij de eigenschappen van je netwerkkaar gaan kijken of er inderdaad niets anders actief is.
(ikzelf heb bv alleen het ipv4-protocol actief, al de rest - maar dan ook _al_ de rest - staat uit, omdat ik geen mappen share tussen pc's - sneakernet gaat sneller, of geen ipv6 ofzo nodig heb)

[ Voor 54% gewijzigd door soulrider op 18-11-2008 21:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
hierbij wat screenshots.
Ik wilde eerder reageren maar kon niet op internet :)
Afbeeldingslocatie: http://www.docshome.com/images/screen1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.docshome.com/images/porbleem.png dus niet opgelost

Afbeeldingslocatie: http://www.docshome.com/images/netwerkbeheer.png

Afbeeldingslocatie: http://www.docshome.com/images/verbindingen.pngdeze verbindingen heb ik dan

wat kan het zijn

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-03 20:54
Er zijn dus twee aparte verbindingen geïnstalleerd op één netwerkkaart.
Heb je mijn suggestie gelezen en uitgeprobeerd die bovenin staat?

Als dat de zaak niet kan oplossen, is het beste om de netwerkkaart te de-installeren in Apparaatbeheer.
Na een reboot opnieuw installeren en alles opnieuw inrichten.

Verwijderd

Je kan ook je TCP/IP stack ff herinstalleren, dat doet de truuk ook meestal wel. Open een elevated command prompt (cmd met admin rechten) en type:

netsh int ip reset resetlog.txt

nu krijg je een hele waslijst aan feedback en moet je restarten. Restart en al zou wel moeten zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
het is een schone installatie de drivers sijn goed en de netwerkkaart is maar 1 keer geïnstalleerd.
het is een onboard netwerk kaart en de kaart heb ik al regelmatig gedeinstaleerd.
restarten werkt soms niet altijd ook isd het ooit wel genoeg om de netwerkkabel eruit te halen en ipv6 is uitgeschakeld :)

Het is niet zo dat ik eerst begin met vragen en dan ga zoeken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:47:
het is een schone installatie de drivers sijn goed en de netwerkkaart is maar 1 keer geïnstalleerd.
het is een onboard netwerk kaart en de kaart heb ik al regelmatig gedeinstaleerd.
restarten werkt soms niet altijd ook isd het ooit wel genoeg om de netwerkkabel eruit te halen en ipv6 is uitgeschakeld :)

Het is niet zo dat ik eerst begin met vragen en dan ga zoeken.
Je had dit allemaal niet aangegeven, dus we konden er niet vanuit gaan dat je dit allemaal al had geprobeerd :)

Heb je voor de gein toch je TCP/IP stack al een keer geherinstalleerd? En geeft eens een schematisch overzicht van je netwerk ;)

Verwijderd

Topicstarter
TCP/IP stack al een keer geherinstalleerd? nee dat niet hoe werkt dtaprecies.
mijn netwerk is eigenlijk eenvoudig. ik ga van mijn pc naar een d-link dir-655 router op deze router zijn momenteel alleen deze pc en af en toe een laptop aangelsoten ( laptop draadloos)

Ik heb wel het idee dat mijn snelheid omlaag is gegaan. Ik heb normaal 100 mbit full duplex ik zit op glasvezel.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Wat voor output krijg je als je in de command prompt het volgende commando invoert: route print
oftewel > start > cmd > route print

en dan met name de lijst onder ipv4. Het lijstje onder ipv6 is niet zo boeiend.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 19-11-2008 19:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.docshome.com/images/routeprint.png

nu werkt internet wel he dus ik weet niet of dit zo goed is

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 19:23 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Het ziet er nu uit zoals het hoort. Dus daar hebben we weinig aan.
Ik heb hetzelfde probleem gehad als jij hebt. meerdere netwerken, soms een niet werkend internet.
Ik had bij de routetabel een rare toevoeging. Na deze verwijderd te hebben was alles weer ok.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:12:
TCP/IP stack al een keer geherinstalleerd? nee dat niet hoe werkt dtaprecies.
mijn netwerk is eigenlijk eenvoudig. ik ga van mijn pc naar een d-link dir-655 router op deze router zijn momenteel alleen deze pc en af en toe een laptop aangelsoten ( laptop draadloos)

Ik heb wel het idee dat mijn snelheid omlaag is gegaan. Ik heb normaal 100 mbit full duplex ik zit op glasvezel.
Open een elevated command prompt (cmd met admin rechten) en type:

netsh int ip reset resetlog.txt

Verwijderd

Topicstarter
dat laatst heb ik gedaan maar na het opstarten deed ie het weer niet nu een route print gemaakt bij geen contact

Afbeeldingslocatie: http://www.docshome.com/images/routescreen.png

zo ziet het er uit als ik geen conact heb
ook lijkt mijn internet steeds langzamer te gaan.
ik heb een d-link dir 655

• soulrider
het enige verschil dat ik merk is de veel kortere ipv6-lijst...
weet je zekers dat je geen ipv6-tunnel geactiveerd hebt ofzo?
(vooral die 2001:-regels doen me dat vermoeden)

zet anders dat v6-protocol eens af voor die connectie ?

en laat enkel het ipv4-protocol actief. kans is groot dat het dan werkt.
(tenzij je die ipv6 voor iets nodig hebt, hoeft die nog niet actief te zijn)

steeds trager internet kan komen door te veel open connectie's. veel routers kunnne daar niet tegen, worden een beetje te warm en ook trager. eens voelen aan router of die warmer is dan toen het nog vlot ging.
indien zo: effe laten afkoelen of actieve koeling voorzien (voorzie ik ook bij mijn linksys en geen last meer gehad van trager wordend internet bij druk surfen/downloaden/gamen/...)

[ Voor 59% gewijzigd door soulrider op 25-11-2008 19:53 ]

Pagina: 1