Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PHP] Server Side Printing *

Pagina: 1
Acties:
  • 878 views

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows Server 2003 bak met daarop apache, php, mysql en phpmyadmin. Aan deze server is ook een hp printer gekoppeld.

Ik wil dat een user op mijn internetpagina komt op print kan klikken en dat het resultaat (dat vul ik zelf in) uitgeprint wordt op de printer die aan mijn server is gekoppeld.

Wat heb ik al geprobeerd:

php_printer.dll in de extension dir gezet
deze dll geladen in de php.ini

$handle = printer_open("HP 2500C Series");
printer_write($handle, "Text to print");
printer_close($handle);

Ik krijg geen meldingen, terwijl error reporting op all staat....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 16:54 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:53:
Wat heb ik al geprobeerd:

$handle = printer_open(naam van printer);
printer_write($handle, "Testprintje");
printer_close($handle);
En wat werkte er niet? En waarom denk je dat het niet werkt? Krijg je foutmeldingen? Wat heb je gezocht, gevonden? Wat geeft printer_open voor return value? Volgens de php manual klopt je code, dus of je opent de verkeerde printer(naam), of je doet iets anders verkeerd. Heb je uberhaupt al gedebugged (Debuggen: Hoe doe ik dat?)?

Etc. Verder is de tag [WEB] in je titel nogal breed; ik zal er [PHP] van maken.

[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 18-11-2008 16:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Je zou eens hier naar kunnen kijken: http://www.nongnu.org/phpprintipp/ Dit werkt alleen als Windows ook IPP ondersteund. Dat weet ik niet zeker of dat werkt.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tsja, persoonlijk ben ik meer van de digitale formulieren.

Problemen die ik hierbij zie zijn oa. :
- Iemand die om 3 uur 's nachts iets uitprint waardoor het bewegings alarm afgaat.
- Iemand die 100x op het print-knopje drukt.

Praktisch zou ik het handiger vinden om zelf de fysieke print te moeten maken

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:16
Wij maken altijd PDFjes en printen die door ze met shell exec naar een exe te sturen die printers kan aansturen.

Verwijderd

Topicstarter
OMG mijn php_printer.dll was niet goed!
Ik heb um vervangen met eentje van een vriend daarna werkte het opeens!

Nu heb ik een nieuwe vraag.... ik kan slechts 1 variable afdrukken? maar ik wil een tabel afdrukken?

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:13:
Tsja, persoonlijk ben ik meer van de digitale formulieren.

Problemen die ik hierbij zie zijn oa. :
- Iemand die om 3 uur 's nachts iets uitprint waardoor het bewegings alarm afgaat.
- Iemand die 100x op het print-knopje drukt.

Praktisch zou ik het handiger vinden om zelf de fysieke print te moeten maken
Aan zo'n reactie heb ik dus niets.... Je weet niet eens wat ik wil...

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:14:

Nu heb ik een nieuwe vraag.... ik kan slechts 1 variable afdrukken? maar ik wil een tabel afdrukken?
Dan zet je de tabel toch in de variabele?
Lees je even in in de printfuncties en kijk wat voor input er verwacht wordt voor de printfuncties.

Als je dat weet.. weet je dus ook hoe je je data moet klaarmaken om naar de printer te sturen.

edit: overzicht met functies om te kunnen gebruiken bij het printen: http://uk3.php.net/manual/en/ref.printer.php

[ Voor 9% gewijzigd door Mental op 20-11-2008 17:20 ]

• Mental
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:16:
[...]

Aan zo'n reactie heb ik dus niets.... Je weet niet eens wat ik wil...
Maar zo'n reactie schept ook niet echt een positief beeld over jezelf, je schrikt zo een hoop mensen af die je mogelijk kunnen helpen :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:14:

Ligt er ook een beetje aan welke PHP class / dll je nu gebruikt.

• Mental
de printer extension is er maar 1 van, een class kan hij altijd nog gaan zoeken ja, maar een beetje zoekwerk voor de TS is nooit verkeerd natuurlijk :)

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
eghie schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:19:
Je zou eens hier naar kunnen kijken: http://www.nongnu.org/phpprintipp/ Dit werkt alleen als Windows ook IPP ondersteund. Dat weet ik niet zeker of dat werkt.
ik ben op zoek naar een manier om in PHP een IPP printer te gebruiken. Ik kom de hele tijd uit bij de hierboven genoemde site (die bij mij niet goed werkt, maar dat terzijde)... Uiteindelijk kom ik dan uit op een download pagina: http://ftp.igh.cnrs.fr/pub/nongnu/phpprintipp/

daar zie ik volgens mij alleen maar Linux/Unix downloads staan of ben ik nou gek / onwetend?

Voor zover ik heb begrepen moet de phpprintipp class ook werken voor installaties van PHP op een Windows machine, maar ik kan daar nergens een download / zip voor vinden.

Iemand enig idee?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je nou gewoon even een van die tarballs had gedownload en in het mapje "documentation" de file "install.html" geopend had, dan was je het hoofdstukje "Other Systems" tegengekomen dat je precies vertelt wat je moet doen. Een beetje meer eigen initiatief mag wel. ;)

Daarnaast zien we liever niet dat je oude topics schopt met nieuwe vragen, als je een nieuwe vraag hebt die aan onze Quickstart voldoet, dan is dat goed genoeg voor een nieuw topic. Als je daar niet aan kan voldoen (zoals hier dus), dan is een post in een oud topic net zo ongewenst als een nieuw topic. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.