Toon posts:

[Exch2007] Wildcard zoeken in GAL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels hebben we bij een klant een tijdje een Exchange 2007 omgeving naar volle tevredenheid draaien. Men mist echter één ding en dat is het volgende.

Er wordt vaak gezocht op achternaam. Nu kan dit prima in Outlook, ware het niet dat als je "Jan van Dijk" heet hij niet tevoorschijn komt als je zoekt op "Dijk". Dat is wel wat de klant wil.

De user Jan van Dijk is als volgt ingevuld:
Voornaam: Jan
Initials: <leeg>
Achternaam: van Dijk

Ik heb er over nagedacht om het tussenvoegsel "van" naar de voornaam te moven. Daarmee zou het probleem verholpen zijn. Echter is dit geen optie. Ik maak namelijk gebruik van een E-mailadrespolicy die luidt: <voornaam>.<achternaam>@domein.nl. In het geval van Jan is dat dus jan.vandijk@domein.nl. Het aanpassen van de policy naar <voornaam>.<initials><achternaam>@domein.nl is ook geen optie, aangezien initials maar 6 tekens kan bevatten en "van der" dan niet mogelijk is.

Mij lijkt de enige oplossing dus het kunnen zoeken met een wildcard (voorbeeld: *dijk), maar dat werkt niet in Outlook.

Wat zou een optie zijn en hoe hebben jullie dit opgelost? Outlook client is 2003.

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Misschien heb je hier wat aan, ik weet niet precies hoe het 'zoeken' bedoelt.

http://office.microsoft.c...tlook/HA102193641033.aspx

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Verwijderd

Topicstarter
pennenlikker schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:00:
Misschien heb je hier wat aan, ik weet niet precies hoe het 'zoeken' bedoelt.

http://office.microsoft.c...tlook/HA102193641033.aspx
Van de site:
However, you cannot change the display format of names in the Microsoft Exchange Global Address List (GAL) (Global Address List: The address book that contains all user, group, and distribution list e-mail addresses in your organization. The administrator creates and maintains this address book. It may also contain public folder e-mail addresses.). The format for names in the GAL is set by your organization's administrator.
Maar dat is niet bepaald mijn probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?