[Wlan] Geen connectie met beveiligd WLAN

Pagina: 1
Acties:

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:50
Situatie:
Dell Vostro 1710 Vista Home SP1
Netgear Wlan router

Voorheen correct functionerende situatie waarbij Netgear een netwerk broadcast beveiligd met WPA2 sleutel.

Vostro1710 kan zonder wijzigingen aan het netwerk of laptops (geen SP's geinstalleerd o.i.d.) niet meer aanmelden. Er is geen verbinding mogelijk, krijg alleen de melding "Duurt langer dan gebruikelijk".

Geprobeerd
Firmware upgrade router -> geen verbetering
Wlan drivers Vostro verwijderd
Nieuwste Wlan drivers geinstalleerd -> geen verbetering.

Wachtwoord van wlan veranderd.-> geen verbetering
Netwerk onbeveiligd -> Vostro krijgt succesvolle verbinding.

Vervolgens weer alle beveiligingen geprobeerd, WEP, WPA, WPA2 -> niet succesvol.

Vostro meegenomen naar ander netwerk welk beveiligd is met WPA2 -> Kan niet aanmelden.
Een andere Vostro meegenomen naar oorspronkelijk netwerk -> Andere Vostro meldt zich succesvol aan.

Vraag
Probleem lijkt hem dus te zitten in de Vostro. Naast het installeren van andere drivers voor de WLan ben ik een beetje door mijn opties heen. Kan dit een hardware issue zijn? Lijkt mij nl. stug aangezien een onbeveiligd netwerk wel te benaderen is.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Staat er op je laptop nog een tooltje van de wifi fabrikant zelf om verbinding te maken? Doet deze hetzelfde, en wat als je dit eraf gooit (mocht het erop staan)?

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:50
Exorcist schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:17:
Staat er op je laptop nog een tooltje van de wifi fabrikant zelf om verbinding te maken? Doet deze hetzelfde, en wat als je dit eraf gooit (mocht het erop staan)?
Nee er wordt gebruik van de standaard Vista wireless verbinding opties.