Toon posts:

Videokaart driver probleem (sRGB)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een week heb ik een nieuwe videokaart. De Ati Radeon HD 2600XT van club3D.

Voor mijn werk (en hobby) gebruik ik veel Photoshop en Illustrator.
Sinds de nieuwe videokaart is er iets mis gegaan met het sRGB kleurprofiel. De drivers van de videokaart zorgen ervoor dat de kleuren heel raar zijn. (grijs wordt bruin, overal komt een gele zweem overheen).

Als ik de drivers uninstall dan doet alles het weer goed.

Ik heb geprobeerd de drivers van de cd opnieuw te installeren, de drivers via de ATI website opnieuw te installeren.. niks helpt.

Zo zou het moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.diederikvrijhoef.nl/photoshop/header_origineel.png

Zo is het in photoshop:
Afbeeldingslocatie: http://www.diederikvrijhoef.nl/photoshop/header_inphotoshopklein.jpg

Zo gauw als ik "save for web" kies in photoshop laat hij het bestand wel goed zien. Met de instellingen in Photoshop is (denk ik) niks mis, omdat het wel werkt als de drivers van de videokaart niet zijn geïnstalleerd.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-05 21:32

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Kijk maar eens op Google en zoek naar 'kleurprofielen' of 'color profiles' oid...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd geprobeerd om daar in te duiken, maar dan kom je snel op calibratie van je scherm en al dat soort dingen. Volgens mij heb ik een driver/software probleem omdat het dus niet aan mijn scherm ligt (het werkt wel zonder de ATI drivers).
Met mijn vorige videokaart (een ati x300 geloof ik) had ik hier geen problemen mee, het is het de nieuwe videokaart gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
na twee dagen klooien en als laatste uitweg hier een topic gestart is het me eindelijk gelukt!
Ik heb een samsung syncmaster beeldscherm en blijkt dat het kleurprofiel van het beeldscherm corrupt is.
Het kleurprofiel aangepast naar sRGB en mijn probleem blijkt verholpen.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-05 21:32

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:16:
na twee dagen klooien en als laatste uitweg hier een topic gestart is het me eindelijk gelukt!
Ik heb een samsung syncmaster beeldscherm en blijkt dat het kleurprofiel van het beeldscherm corrupt is.
Het kleurprofiel aangepast naar sRGB en mijn probleem blijkt verholpen.
Zie je? Je kunt méér dan je zelf denkt! Je hebt vaak alleen een duwtje in de rug nodig...
Overigens, graag gedaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja thanks! ik had echt niet verwacht dat het daaraan lag, omdat de driver van mijn beeldscherm ook intact is als de drivers van de videokaart er niet waren, dus heel vaag is het eigenlijk...
Maar goed, bedankt voor je hulp! Dit topic mag gesloten worden.
Pagina: 1