buitenlandse shop toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-09 11:53

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Hoi ,

een tijdje geleden heb ik getracht een duitse webshop toe te voegen maar dat is niet gelukt omdat de shop niet ingeschreven zou staan bij de KvK .
Nu wil ik vragen om hier toch eens naar te kijken , het gaat om ;
Thomann

Dit is een must voor de audiofiel , hele scherpe prijzen , standaard 3 jaar garantie , BTW (NL) al berekent in de prijs op de site , 8 Euro verzendkosten vanuit Duitsland , uitstekende service (RMA) en zo kan ik nog wel even door gaan , wat ik wil zeggen is dat ik deze geweldige shop mijn mede-Tweakers niet wil onthouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

http://tweakers.net/ext/pricewatch.dsp?action=addShop

Dat lijkt me een prima begin ;)
* De winkel bij mij om de hoek staat er nog niet in!

Nieuwe shops toevoegen kan wel, maar deze worden eerst door de Tweakers.net-crew gecontroleerd. Je kunt een leverancier toevoegen door op deze link te klikken. Let er wel op dat de leverancier niet al in de database voorkomt!

In principe staat de Tweakers.net-database open voor elke shop die aan de volgende voorwaarden voldoet:

* Een duidelijke online prijslijst en online bestelmogelijkheid
* Geen 'affiliate'-winkel of andere vorm van shops waarbij de bestellingen niet zelf worden afgehandeld.
* Eén handelsnaam per bedrijf/kvk-registratie
* Een inzichtelijk en courant assortiment
* Levering binnen en/of naar Nederland met duidelijke vermeldde verzendkosten
* Iedereen moet er kunnen bestellen (dus geen eisen als een studentenkaart of KvK-inschrijving)

Uiteraard zijn dit richtlijnen: de crew behoudt zich het recht voor hier in individuele gevallen van af te wijken.
Dat is het 2e.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Natuurlijk heb ik in eerste instantie de juiste kanalen bewandelt en kreeg toen deze mail ;
Beste ijscobar,

Op 21-08-2008 heb je Thomann (met website http://www.thomann.de/nl/...af1154ef891c05a339838d157) ingestuurd voor vermelding in de Buyers Zone (Shop Survey en Pricewatch).

Helaas konden we geen gegevens vinden waaruit blijkt dat het hier om een echt bedrijf gaat (zoals bijvoorbeeld registratie bij de Kamer van Koophandel). Daarmee voldoet de shop niet aan onze voorwaarden om te worden opgenomen in onze database.

Desalniettemin willen we je graag bedanken voor je inzet en het staat je natuurlijk vrij om om in de toekomst nogmaals een shop te submitten.

Met vriendelijke groet,
Namens Tweakers.net,

Haitse Wiersma.
Kan me niet voorstellen dat een buitenlands bedrijf een NL KvK inschrijving heeft (mits ze een vestiging in NL hebben)

[ Voor 7% gewijzigd door ötzi op 18-11-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
En een vergelijkbare Duitse inschrijving? (Aannemend dat die hier wordt geaccepteerd.) Die zullen ze toch moeten hebben neem ik aan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Address and Company Data
Musikhaus Thomann
Treppendorf 30
D-96138 Burgebrach
Germany

phone:
+49-9546-9223-0

fax:
+49-9546-6774

email:
international@thomann.de

Founded:
January 1954

Legal status:
sole proprietorship (family business)

Owner:
Hans Thomann

Ust.-ID:
DE 132261052

business register nr.:
HRA 8988 (Bamberg)

WEEE-Reg.-Nr.:
DE 18280160
Aldus:
http://www.thomann.de/nl/...b8952050d9dee3dc7442a54fd

Rechtse tabel

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

ByteDelight

Retro computing is alive!

Tax Number: DE 132261052
Register of Companies-Nr: HRA 8988 (Bamberg)
WEEE-Reg.-Nr.: DE 18280160
http://www.thomann.de/nl/compinfo_imprint.html

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Heb ik naar gekeken maar voor zover ik kan vinden heeft de duitse KvK geen openbaar handelsregister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Ook Duitsland heeft een handelsregister: http://www.handelsregiste...29AD54EA91E.tc03n03?Typ=n

Wanneer je de shop opnieuw submit dan kijk ik er naar.

[ Voor 16% gewijzigd door Longbeard op 18-11-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Topicstarter
dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 12:08

TheBorg

Resistance is futile.

Lijkt me meer een handel in muziekinstrumenten. What's next, verzekeringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Topicstarter
een zelfde soort bedrijf als een Feedback (die ook in de pricewatch staat) , het is 1 van de grootste leveranciers voor de professionele markt voor audioapparatuur en staat heel hoog aangeschreven.
kortom een must voor de audiofiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Helaas voldoet de shop niet aan onze voorwaarden omdat de verzending geschied op risico van de koper. Daarmee voldoet deze shop niet aan de wettelijke voorwaarden en nemen we dergelijke shops niet op.

[ Voor 15% gewijzigd door Longbeard op 18-11-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Topicstarter
raar , ik heb toch echt mijn 2 Technics , mengpaneel en monitoren verzekerd laten verzenden (moest er wel om vragen) maar toen ik voor mijn werk voor ongeveer 15.000 heb bestelt was dit standaard .
Ze richten zich ook meer op het professionele segment dus denk vandaar...

iig bedankt voor het nogmaals bekijken!
ga ik het forum maar spammen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Het risico van verzending ligt wettelijk gesproken bij de shop. Wanneer je er om verzekerde verzending moet vragen neemt de shop niet de verantwoordelijkheid die zij zou moeten nemen. Bij een verzending van 15000 doen ze niet moeilijk, echter ligt dat vaak anders bij bestellingen met een lagere bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb net even de AV doorgekeken, en voor consumenten geldt (in ieder geval nu, ik zou niet weten hoe dat maanden geleden was (vermoedelijk niet anders dan nu trouwens)) dat het risico tot de ontvangst door de koper bij Thomann blijft.

Dit lijkt me dus het opnemen van de shop in de database niet in de weg te hoeven staan.

offtopic:
Het is eventueel interessant te bekijken welke wetten van toepassing moeten zij op buitenlandse shops en wanneer voor tweakers.net.

Ik heb ook nog even snel wat andere AV doorgekeken om te kijken wat gangbaar is: Salland en 4Lauch beperken de reclamatietermijn (mag dat bijvoorbeeld wel?) Zercom neemt niet de daadwerkelijke levering maar het aanbod op het adres als punt waarop het risico overgaat op de koper, Alternate doet hetzelfde. Cool-prices heeft nogal wat dubieuze bepalingen (o.m. bij afkoelperiode en een te lange leveringstermijn 3maanden ipv 30 dagen) En tenslotte: routershop schrijft in haar AV dat de goederen op risico van de koper worden verzonden. (wat dus de reden van niet-opname van Thomann was)

Overigens is deze opsomming ook meteen mijn hele steekproef

[ Voor 62% gewijzigd door begintmeta op 23-08-2009 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is de bepaling in de AV van deze shop (eventueel ook die in die van de andere) nou nog steeds een probleem voor opname in de pricewatch?

Wat betreft audio-gerelateerd assortiment zou de winkel wel een toevoeging in het shopsurvey-assortiment zijn IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb nog maar eens een verzoek de shop uit de TS aan de survey toe te voegen gedaan via het systeem.

Ook heb ik de steekproef van AV nog een beetje uitgebreid (nog een aantal 'meest actieve shops' aangeklikt).

Highflow heeft in zijn algemene voorwaarden een aantal aparte bedingen, zeker onder het kopje afkoelingsperiode. Ook het uitsluiten van garantie op toetsenborden muizen etc vind ik niet voor de hand liggend. Ook is het beperken van de garantieaanspraken tot die die de winkel zelf krijgt van zijn leveranciers apart.

De voorwaarden van planeta zien er op het eerste gezicht wel aardig uit. Ik vraag me zelfs af waarom ze voorwaarden op hun site hebben, omdat het wel erg met een algemene uitleg van de wettelijke bepalingen overeen lijkt te komen.

Aangezien onjuiste bepalingen in de AV reden van niet-opname in de shopsurvey blijken te zijn, is het dan ook zo dat shops vanwege onjuiste voorwaarden ook uit de shopsurvey kunnen worden gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is op een gegeven moment een minimale scan ingevoerd voor nieuwe vermeldingen - het actief blijven controleren van voorwaarden is moeilijk haalbaar. Er wordt overigens wel naar de mogelijkheden gekeken ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Misschien is een meldpunt wel wat (via button of verwijzing naar GoT), T.net-gebruikers zullen tenslotte regelmatig de algemene voorwaarden van diverse shops onder ogen krijgen.

Ook is het misschien handig de criteria die worden gehanteerd openbaar te maken.

Vanaf wanneer is eigenlijk zo'n 'opnamescan' ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Er is al een meldpunt op de shop review pagina. Dat zou je denk ik prima kunnen gebruiken op het moment dat je het idee hebt dat een shop die vermeld is op Tweakers.net eigenlijk niet aan de voorwaarden voldoet.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Klopt, dat ligt erg voor de hand. Maar het is lastig te beoordelen of een shop niet aan de door de samenstellers van de shopreview-database gestelde voorwaarden voldoet. Zoals mijn steekproefje mij heeft laten zien mankeert er nogal wat aan de voorwaarden. IMHO zou een groot deel van de shops niet voldoen.

Heldere richtlijnen zouden dus wel handig zijn, alnders komen er (wellicht onterecht) veel meldingen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Moest een tijdje geleden weer wat audio spul hebben en had nog wat vragen , ik bellen en tot mijn grote verbazing werd ik geholpen door een vloeiend Nederlands sprekende medewerker die mij ook wist te vertellen dat ALLE leveringen verzekerd zijn en door UPS worden verstuurd .
Ondertussen is Thomann terug te vinden tussen de shops op Tweakers , dank aan degene die dit gefixed heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hé, hier had ik ooit in gepost... Bij de paar bestellingen die ik er tot nu toe heb gedaan ben ik ook altijd goed geholpen. De afterservice heb ik niet echt hoeven 'testen', de paar vragen die ik eens had na aanschaf waren snel en adequaat beantwoord.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:02:
Er is op een gegeven moment een minimale scan ingevoerd voor nieuwe vermeldingen - het actief blijven controleren van voorwaarden is moeilijk haalbaar. Er wordt overigens wel naar de mogelijkheden gekeken ervan.
Ik vraag me af of de voorwaarden nog worden gecontroleerd/of hiernaar wordt gekeken. Ik heb net weer enkele AV uit mijn steekproef bekeken en de dubieuze passages zitten daar nog steeds in.

Is het raadzaam dat ik al die passages meld via het meldpunt? Zou ik bij behoefte wel doen als ik er de tijd voor vind. Wat zou de consequentie eigenlijk zijn als de AV niet stroken met het Tweakers.net beleid?
Pagina: 1