Toon posts:

Poorten openen met 2 routers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet deze poorten openen:
3478 UDP
3658 UDP
3074 UDP/TCP
3075 UDP

Ik heb een zyxel modem die is aangesloten op de telefoon lijn. Dan ligt er een netwerkkabel naar mijn philips router die het signaal verdeelt naar 2 pc en de lucht in stuurt via wlan.

Nu probeer ik poorten open te maken onder het NAT gedeelte van de options in de router en dan kom ik 2 problemen tegen...

1. Ik krijg de poorten niet toegevoegd, het is erg on-overzichtelijk en onduidelijk.
2. ik kan niet in de philips router komen... wel in de zyxel.

Iemand een iedee wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:47
Zonder screenshots of meer info is dit voor ons ook onduidelijk. Je geeft aan dat je niet in de Philips router kan komen. Wat gebeurt er? Krijg je een foutmelding? Krijg je niets te zien? Weet je het adres niet?

Als je onze hulp wilt hebben we iets meer nodig vrees ik. :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
In je topictitel heb je het over 2 routers, in de topicstart over 1 router en over een modem... Wat is het nou? :P

Een typenummer van die Zyxel zou het al een stuk duidelijker maken. Daarnaast is een typenummer van die philipsrouter ook niet echt overbodig.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Dubbel natten (en daardoor dus dubbel alle poorten openen) is nooit een geweldige oplossing.
Het is handiger om je zyxel als bridge in te stellen, of je philips router als accesspoint te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
MuddyMagical schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:00:
Je geeft aan dat je niet in de Philips router kan komen. Wat gebeurt er? Krijg je een foutmelding? Krijg je niets te zien? Weet je het adres niet?
Het adres van de philips is 192.168.2.254 als ik dit intyp gebeurt er helemaal niets.
het adres van de zyxel is 192.168.1.254
dit heb ik met opzet veranderd zodat ik ze uit elkaar kan houden.
Ik typ het adres van philips in, dan gaat de browser naar een adres zoeken en zegt dat het verbinding maakt en na een paar seconden stop het en staat er webpagina niet beschikbaar.
Xander schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:03:
In je topictitel heb je het over 2 routers, in de topicstart over 1 router en over een modem... Wat is het nou? :P

Een typenummer van die Zyxel zou het al een stuk duidelijker maken. Daarnaast is een typenummer van die philipsrouter ook niet echt overbodig.
1 router en 1 modem :)
De moden is zyxel en de router philips.

typenummers:
Zyxel: P-2602R-D1A
Philips: SNA6500
job schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:04:
Het is handiger om je zyxel als bridge in te stellen, of je philips router als accesspoint te gebruiken.
Ik kan niets aan de opstelling veranderen, de zyxel moet op de telefoonlijn worden aangesloten en via een netwerk kabel naar de philips router gaan.
1 omdat de Zyxel geen lan heeft
2 omdat de Zyxel maar één Netwerk uitgang heeft.

De routers staan 15 meter uit elkaar.

• Xander
  • Nu online
Probeer het nog eens? :P

Die Zyxel P-2602R-D1A is een modem/router (dus niet 'modem' of 'router').

Die Philips SNA6500 is óók een modem/router (dus geen 'router', het ding is niet eens als router te gebruiken, hij heeft immers geen WAN-aansluiting?).
Niet?
Waarom heeft 'ie dan een LAN-aansluiting?

Anyway, we kunnen de beestjes bij hun naam noemen ondertussen, dat scheelt.

Je hebt een modem/router (de Zyxel), en van daaruit loopt een netwerkkabeltje naar de LAN-aansluiting - neem ik aan, veel keuze heb je niet - van je volgende modem/router (de Philips). Daarmee probeer je de Philips in principe als switch/access-point te gebruiken zoals job al voorstelt. Prima, denk er alleen wel aan dat je DHCP op de Philips dan nog uit moet zetten. :)

Je hoeft nu dus niet meer dubbel te NATten, de routerfunctionaliteit van de Philips gebruik je namelijk niet meer. Port-forwarding instellen hoeft dus alleen op de Zyxel. Geen idee waarom je dat niet voor elkaar krijgt, "het is erg onoverzichtelijk en onduidelijk" kan ik zo op afstand niets mee. Wát is onoverzichtelijk, en wát is je nou precies niet duidelijk?

En waarom je niet bij de Philips webinterface kunt komen weet ik niet 100% zeker, dat gaat een beetje buiten mijn vakgebied, maar ik vermoed dat het komt omdat je hem in een ander subnet hebt gezet. ;) Laat dus lekker alles in 192.168.1.* staan (en pak dan inderdaad wel een ander IP! Je hebt er 254 om uit te kiezen), of kies een ruimer subnetmasker waardoor je de 192.168.2.* ook kunt gebruiken. Ik zou voor het eerste gaan, dat zijn toch voldoende IP's voor thuisgebruik lijkt me. Als je je PC even met de hand ook in 192.168.2.* zet kun je er als het goed is weer bij om het IP weer terug te veranderen.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-03 20:54
Houdt het zo simpel mogelijk! De topicstarter heeft geen kennis op netwerkgebied.
Sluit de Philips apart aan een pc (met een netwerkkabel).
Stel de Philips zo in dat zijn eigen ip adres 192.168.1.253 wordt.
Zorg ervoor dat de DHCP server UIT staat in de Philips.
Klaar.

Nu is alleen de zaak om de ZyXel en de Philips te verbinden met een netwerkkabel.
Gebruik dan alleen de LAN poorten daarvoor.

Je kan dan de ZyXel bereiken op 192.168.1.254 en de Philips op 192.168.1.253
Je hebt nu ook een eigen netwerk en de pc's kunnen nu bestanden delen onder elkaar.

Nu kan je in de ZyXel alles instellen om te port forwarden.
Gebruik daarvoor de site: www.portforward.com

[ Voor 19% gewijzigd door cornfed99111 op 18-11-2008 17:37 ]

• job

job

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:11:
Ik kan niets aan de opstelling veranderen, de zyxel moet op de telefoonlijn worden aangesloten en via een netwerk kabel naar de philips router gaan.

Je hoeft ook niets aan de opstelling te veranderen. Het modem als bridge instellen is niets anders dan in de config pagina (waar je overigens alleen in terecht komt door je pc direct aan de zyxel te hangen) in te loggen en je modem van routed om te zetten naar bridged. Even je pc herstarten (of een ip renew) en je modem is bridged. Nu kan je elke router er achterhangen die je wilt, en hoef je maar een keer te poortmappen.

Het enige nadeel van de zyxel in bridge mode zetten is dat je niet meer via het ding kan voipen.
cornfed99111 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:33:
[..]

Nu is alleen de zaak om de ZyXel en de Philips te verbinden met een netwerkkabel.

Je kan dan de ZyXel bereiken op 192.168.1.254 en de Philips op 192.168.1.253
Je hebt nu ook een eigen netwerk en de pc's kunnen nu bestanden delen onder elkaar.

Nu kan je in de ZyXel alles instellen om te port forwarden.
Gebruik daarvoor de site: www.portforward.com
Daarmee kan je de philips inzetten als accesspoint. Is inderdaad de andere oplossing.
Je moet even bekijken welk apparaat het beste is in routeren om de juiste keuze te maken (of philips als accesspoint of zyxel als bridge).
De zyxel gaat zeker plat bij veel verkeer (torrents ed.d) dus ik ben meer van de tweede oplossing.
Maar jouw oplossing kan inderdaad ook.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 18-11-2008 17:44 ]

• Xander
  • Nu online
cornfed99111 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:33:
Houdt het zo simpel mogelijk! De topicstarter heeft geen kennis op netwerkgebied.
Sluit de Philips apart aan een pc (met een netwerkkabel).
Stel de Philips zo in dat zijn eigen ip adres 192.168.1.253 wordt.
Zorg ervoor dat de DHCP server UIT staat in de Philips.
Klaar.
En waarom is jouw oplossing simpeler? Als DHCP op de Philips al uit staat moet de TS alsnog handmatig een IP instellen op zijn PC. Kans is 50/50.

Nog leuker wordt het als de DHCP wel aanstaat, maar nog IP's uitdeelt in de 192.168.1.* range (dat verandert echt niet altijd automatisch mee als je het IP van het apparaat veranderd). :P

Hij heeft het eerder voor elkaar gekregen om het IP van die Philips te veranderen, dan moet mijn verhaal toch ook te volgen zijn.
Dat kan niet anders, aangezien de Philips ook een modem/router is. Die heeft geen WAN-aansluiting, alleen een telefoonaansluiting en LAN-aansluitingen. Het zal nu dus al wel zo aangesloten zitten. :)
job schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:41:
Daarmee kan je de philips inzetten als accesspoint. Is inderdaad de andere oplossing.
Je moet even bekijken welk apparaat het beste is in routeren om de juiste keuze te maken (of philips als accesspoint of zyxel als bridge).
De zyxel gaat zeker plat bij veel verkeer (torrents ed.d) dus ik ben meer van de tweede oplossing.
Maar jouw oplossing kan inderdaad ook.
Maar hoe zie jij dat dan voor je? Die Philips (een modem/router) als router gebruiken? Waar frot je het kabeltje dat vanaf de Zyxel komt dan in, in de telefoonaansluiting?

• cornfed99111
Kijk, het zit zo.
De meeste gasten die hier posten met vragen over netwerken weten niet wat een modem of een router is.
Ze gebruiken die termen door elkaar of precies verkeerd om, enz.
Dan ga ik niet de hele tijd er op hameren wat wat is en waar het voor dient.
De meeste users interesseert het toch geen bal. (niet de TS bedoeld, hoor). Als het maar werkt.
Dan geef ik de meest simpele (naar mijn mening) handleiding zodat het werkt.
Klaar.
En dat bedoel ik met "zo simpel mogelijk houden".

• Xander
  • Nu online
cornfed99111 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:39:
Dan ga ik niet de hele tijd er op hameren wat wat is en waar het voor dient.
Maar het is toch wel erg handig om te weten wat het nou is. Ook voor jou, als je een simpele oplossing aan wilt dragen.

Ik noem maar iets:

- Als die Zyxel idd alleen modem was geweest had je er niets aan hoeven instellen voor de port-forwarding
- Als de Philips idd alleen router was geweest had je hem daadwerkelijk als router kunnen gebruiken, nu niet

Sorry dat ik wat dingen vermeld die de TS eigenlijk had moeten vermelden... Maar die vermeld ik ook alleen maar met als doel om het gehele topic een stukje simpeler te maken, goed bedoelde tips als "laat de Zyxel bridgen en gebruik de routerfunctionaliteit van de Philips" hadden achterwege kunnen blijven als iedereen had geweten wat die "Philips router" precies was.
De meeste users interesseert het toch geen bal. (niet de TS bedoeld, hoor). Als het maar werkt.
Oh, ik dacht dat iedereen die hier kwam geïnteresseerd was.
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan.
:+

Maargoed, dit gaat een beetje off-topic zo. ;) Laten we een reactie van de TS afwachten, die moet ondertussen toch vorderingen kunnen maken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, nu heb ik in de philips de DHCP server uitgezet.
Maar de site portforward.com doet het niet.

Dus het enige wat ik dan nog moet weten is hoe ik de poorten open zet in de modem.
Zoals het nu staat is het dus niet nodig om op beide apparaten de poorten open te zetten?

Hier een plaatje hoe ik het heb gedaan
dat ipadres is van mijn pc, is dit goed of moet ik een ander adres invullen?
Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/4305/42907754xo1.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 14:39 ]

• cornfed99111
Inderdaad, de site portforward is down. Zal wel een storing zijn of zoiets dergelijks.

Ik zou echt niet weten welk ip je pc heeft gekregen. Ik zit niet achter je computer.
En ik heb een ander model ZyXel.

Welke spel gaat het hier eigenlijk om?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe test je of de poorten open staan? Heb je de firewall dan ook goed geconfigureerd?

Staat er iets in de handleiding over port translation? 0 betekent zeker geen translation, dus gewoon standaard?

Hier een handige site om te testen of bepaalde poorten open staan:
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:08:
Ik zou echt niet weten welk ip je pc heeft gekregen. Ik zit niet achter je computer.
Welke spel gaat het hier eigenlijk om?
Call of duty World at War.

Maar wat ik ermee bedoelde is of ik het ipadres van mijn pc in moet vullen of die van de modem.

Bedankt
Noork schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:19:
Heb je de firewall dan ook goed geconfigureerd?

Staat er iets in de handleiding over port translation? 0 betekent zeker geen translation, dus gewoon standaard?
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Ja ik heb de firewall al goed ingesteld.
Die site ga ik nu proberen.

• job

job

Xander schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:42:
Maar hoe zie jij dat dan voor je? Die Philips (een modem/router) als router gebruiken? Waar frot je het kabeltje dat vanaf de Zyxel komt dan in, in de telefoonaansluiting?
Tja, als de TS het over een router heeft, maar het blijkt een modem te zijn. .. dan slaat mijn reactie nergens op, maar daar doe ik weining aan.

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:19:
Hier een plaatje hoe ik het heb gedaan
dat ipadres is van mijn pc, is dit goed of moet ik een ander adres invullen?
[afbeelding]
Portforward.com doet het hier (nu?) wel. Het enige verschil dat ik zie met jouw screenshot en een screenshot daar is dat ze bij Port Translation dezelfde start- en eind-poort ingevuld hebben. Geen idee of dat daadwerkelijk moet, maar kwaad kan het niet. Zou ik nog even doen dus. :)

Verder, heb je onder het 'General' tabblad (Network » NAT » General) de NAT wel ingeschakeld?

• cornfed99111
Je moet het ip adres invullen van de pc waar het spel op geïnstalleerd is.
De site www.portforward.com is weer up.
Ik heb hier een directe link: http://www.portforward.co...HWL-61/Call_of_Duty_4.htm

Het is niet precies jouw model en het is CoD 4 in plaats van jouw spel, maar de poort is hetzelfde.
Anders zie je nu wel precies hoe je alles moet instellen in je eigen specifieke situatie.

[ Voor 59% gewijzigd door cornfed99111 op 19-11-2008 17:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is gelukt. Bedankt allemaal voor de hulp!
Pagina: 1