• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 10:09
Ik heb sinds een weekje een HD4850 van Gainward. De kaart presteerd prima maar crasht constant tijdens het gamen.

Het gaat als volgt als ik 5 min een game speel:

-Spel blijft 2-3 sec hangen.
-Het beeld word zwart voor 10 sec.
-Het spel minimaliseert zich en ik krijg een melding dat de gpu niet meer reageerde en dat de beeldschermdriver gereset is.

Hierna kan ik weer 5 min verder gamen en daarna gebeurt er precies hetzelfde. Wat me opvalt is dat de resolutie van mijn pc en ingame veranderd van 1680x1050 naar 1280x960 na een crash.

Wat ik al geprobeerd heb:

-CCC Drivers 8.7 en 8.11 geïnstalleerd. Dit maakte geen verschil.
-Andere voeding geprobeerd. Dit maakte ook geen verschil.

De temperaturen zijn dik in orde, max 45 graden onder full load.

Wat me wel ook is opgevallen is dat bijv. 3dmark 06 het niet meer doet sinds ik deze kaart geïnstalleerd heb. Het blijft gewoon hangen bij het bootscreen terwijl dit programma voorheen prima werkte. Ik heb het trouwens al opnieuw geïnstalleerd.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-05 21:32

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Het lijkt op een driverconflict; ik begrijp dat je hiervoor een andere grafische kaart had? Welke was dat en hoe heb je die verwijderd en de nieuwe geinstalleerd (softwarematig, hardwarematig vind ik minder interessant)?

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 10:09
Ik heb eerst de drivers van de oude kaart verwijdert en de pc gereboot. Toen heb ik de kaarten verwisseld en de pc opgestart. Hierna heb ik de nieuwe drivers geinstalleerd en een reboot gedaan.

Mijn oude kaart was een Radeon x550