Hallo,
na vele overwegingen hebben we toch besloten novell te verlaten
Nu zijn we bezig een Windows server in te richten als fileserver en lopen we eigenlijk vast op in uitdelen van permissies.
Het volgende hebben we gedaan:
de structuur:
Locatie 1 (SHARE PERMISSION READ AAN DE GROUP LOCATIE1)
- automatisering (SHARE PERMISSION READ & CHANGE AAN GROUP AUTOMATISERING)
- administratie......
We willen eigenlijk vertrekken vanuit de share Locatie 1 en vervolgens naar afdelingsmappen.
Binnen de map locatie1 mag ik alleen readen. Echter gelden die rechten ook binnen de map automatisering, terwijl mijn share permissions daar change zijn.
Benader ik hem rechtstreeks via de share automatisering heb ik wel change rechten.
Ik weet dat de hoogste permissie geldt binnen shares, maar heb geen idee hoe ik dit nou zou moeten inrichten, zodat ze binnen locatie 1 alleen maar kunnen readen en binnen de afdelingsmap WEL kunnen changen.
De structuur die we nu in Novell hebben staan willen we dus eigenlijk behouden..
Kan iemand ons even op weg helpen?
tnx
na vele overwegingen hebben we toch besloten novell te verlaten
Het volgende hebben we gedaan:
de structuur:
Locatie 1 (SHARE PERMISSION READ AAN DE GROUP LOCATIE1)
- automatisering (SHARE PERMISSION READ & CHANGE AAN GROUP AUTOMATISERING)
- administratie......
We willen eigenlijk vertrekken vanuit de share Locatie 1 en vervolgens naar afdelingsmappen.
Binnen de map locatie1 mag ik alleen readen. Echter gelden die rechten ook binnen de map automatisering, terwijl mijn share permissions daar change zijn.
Benader ik hem rechtstreeks via de share automatisering heb ik wel change rechten.
Ik weet dat de hoogste permissie geldt binnen shares, maar heb geen idee hoe ik dit nou zou moeten inrichten, zodat ze binnen locatie 1 alleen maar kunnen readen en binnen de afdelingsmap WEL kunnen changen.
De structuur die we nu in Novell hebben staan willen we dus eigenlijk behouden..
Kan iemand ons even op weg helpen?
tnx