Hallo iedreen,
Ik heb een tabel producten en ik wil het mogelijk maken om de stock (voorraad) te instellen maar ik weet het nog niet zeker hoe ik het kan doen.
dit zijn de productstock instellingen:
Manage Stock
Qty
Qty for Item's Status to become Out of Stock
Minimum Qty Allowed in Shopping Cart
Maximum Qty Allowed in Shopping Cart
Allow Qty Below 0
Allow Qty Below 0 and Notify Customer
Notify for Quantity Below
Stock Availability
Ik heb al einige ideeen:
idee 1:
-------
Ik sla de voorraad instellingen in config Tbl op
-voordeel: ik hoef geen nieuwe tabel aan te maken ik gebruik alleen tabel config (bestaat al)
-nadeel: de voorraad instellingen gelden voor alle producten (wij kunnen niet de voorraadinstellingen gebruiken per product )
idee 2: een tabel aanmaken in die tabel worden de voorraadinstellingen opgeslagen per product (product_id )
-voordeel: de voorraadinstellingen zijn per product opgeslagen (dus wij kunnen bijv de voorraadinstellingen per product instellen)
-nadeel: een nieuwe tabel aanmaken veel ruimte gebuiken.
Ik hoop dat iemand dit leest een antwoord geeft
Alvast bedankt
Ik heb een tabel producten en ik wil het mogelijk maken om de stock (voorraad) te instellen maar ik weet het nog niet zeker hoe ik het kan doen.
dit zijn de productstock instellingen:
Manage Stock
Qty
Qty for Item's Status to become Out of Stock
Minimum Qty Allowed in Shopping Cart
Maximum Qty Allowed in Shopping Cart
Allow Qty Below 0
Allow Qty Below 0 and Notify Customer
Notify for Quantity Below
Stock Availability
Ik heb al einige ideeen:
idee 1:
-------
Ik sla de voorraad instellingen in config Tbl op
-voordeel: ik hoef geen nieuwe tabel aan te maken ik gebruik alleen tabel config (bestaat al)
-nadeel: de voorraad instellingen gelden voor alle producten (wij kunnen niet de voorraadinstellingen gebruiken per product )
idee 2: een tabel aanmaken in die tabel worden de voorraadinstellingen opgeslagen per product (product_id )
-voordeel: de voorraadinstellingen zijn per product opgeslagen (dus wij kunnen bijv de voorraadinstellingen per product instellen)
-nadeel: een nieuwe tabel aanmaken veel ruimte gebuiken.
Ik hoop dat iemand dit leest een antwoord geeft
Alvast bedankt