Toon posts:

inventory stock

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedreen,
Ik heb een tabel producten en ik wil het mogelijk maken om de stock (voorraad) te instellen maar ik weet het nog niet zeker hoe ik het kan doen.

dit zijn de productstock instellingen:

Manage Stock
Qty
Qty for Item's Status to become Out of Stock
Minimum Qty Allowed in Shopping Cart
Maximum Qty Allowed in Shopping Cart
Allow Qty Below 0
Allow Qty Below 0 and Notify Customer
Notify for Quantity Below
Stock Availability

Ik heb al einige ideeen:

idee 1:
-------
Ik sla de voorraad instellingen in config Tbl op
-voordeel: ik hoef geen nieuwe tabel aan te maken ik gebruik alleen tabel config (bestaat al)
-nadeel: de voorraad instellingen gelden voor alle producten (wij kunnen niet de voorraadinstellingen gebruiken per product )

idee 2: een tabel aanmaken in die tabel worden de voorraadinstellingen opgeslagen per product (product_id )
-voordeel: de voorraadinstellingen zijn per product opgeslagen (dus wij kunnen bijv de voorraadinstellingen per product instellen)
-nadeel: een nieuwe tabel aanmaken veel ruimte gebuiken.

Ik hoop dat iemand dit leest een antwoord geeft
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:01

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:25:
idee 2: een tabel aanmaken in die tabel worden de voorraadinstellingen opgeslagen per product (product_id )
-voordeel: de voorraadinstellingen zijn per product opgeslagen (dus wij kunnen bijv de voorraadinstellingen per product instellen)
-nadeel: een nieuwe tabel aanmaken veel ruimte gebuiken.
Als je flexibiliteit wilt zou ik hier voor gaan, de benodigde ruimte valt volgens mij reuze mee. Maar je moet dan wel voor elk product alles instellen, misschien kun je beter een aantal standaard configuraties maken die je dan aan een product koppelt.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NetForce1 Bedankt voor reactie.
Ja ik wil ook de instellingen die standaard zijn in de tabel config zetten.

Maar voor de andere instellingen bijvoorbeeld (of de klant kan bestellen als er geen voorraad is) wil ik liever per product doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Het lijkt mij eerder een beleidskwestie dan een technische vraag. Als je die gegevens nodig hebt per product (nu of met een hoge graad van waarschijnlijkheid in de toekomt), moet je ze opslaan, anders niet.

If you can't beat them, try harder