Hard disk cache & Raid Volume cache

Pagina: 1
Acties:

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik zit druk te testen met mijn 2 nieuw aangeschafte Mtron Mobi ssd onder Raid0 op de onboard ICH9R controller. Wat me opviel is dat HDtach en HD tune maar 110-120mb/s aangeeft wanneer ik de Volume Cache uitschakelt via Intel Matrix Console. Maar Atto haalt wel richting de 200mb in r/w. De harddisk cache is dan enabled.
Echter als ik de Volume cache inschakelt en hdcache staat nog gewoon op enabled. Daalt Atto resultaten met een kwart en HDtach/Hdtune halen dan wel weer 200mb.

Ik heb eerder gelezen dat HDtach en Tune niet echt goede tools zijn om raid config te benchen. Maar ligt het in dit geval hier ook aan? Ik snap het niet, in alle gevallen zullen de prestaties toch toenemen wanneer de volume cache is ingeschakeld?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:53
Is natuurlijk ook afhankelijk van de filesize waarmee getest wordt. Als deze niet volledig in de cache past zal dit te zien zijn in de prestaties (als in, dan zie je pas de echte performance van de SSD's).

Test je met de 256MB modded versie van ATTO?

[ Voor 10% gewijzigd door The Realone op 18-11-2008 10:27 ]

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Test je met de 256MB modded versie van ATTO?
Ja, staat standaard op 256 toch? Niet aangedacht, zal even benchen met andere filesizes.