Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 12:39
Het volgende doet zich sinds kort voor bij mijn schoonouders:

Ze hebben digitale tv via Ziggo met de 940 Samsung ontvanger. Nooit problemen gehad met het beeld tot sinds kort. Enkele kanalen zijn namelijk voornamelijk 's avonds totaal niet zichtbaar, heel snel is er soms de geen signaal melding in beeld te zien. Het gaat alleen om de kanalen RTL5, SBS6, Veronica en RTL 8. Alle andere kanalan kunnen probleemloos gezien worden.

De decoder heb ik op een ander adres getest, deze werkt perfect. Fabrieksinstellingen terug gezet e.d. maar zelfde probleem blijft. Ziggo heeft men al enkele keren gebeld (en dus ook uren in de wacht gestaan) en die volgen een belscript, adviseerden om het apparaat eerst ergens anders te testen en om hem uit en aan te zetten enzo. In principe onzin want alle andere kanalen zijn nog altijd probleemloos te zien, enkel deze kanalen in ieder geval 's avonds totaal niet te zien (zwart beeld) en overdag met storing (wegvallend beeld en geluid om de paar seconden). Ziggo adviseerd nu om alle kabels eens te vervangen...

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhale
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik had het ook met mijn ingebouwde DVB-C tuner in mijn JVC lcd, van de een op de andere dag kwam dit verschijnsel en na een tijd is dit gewoon weer verdwenen, heb er in ieder geval nu geen last meer van :).
Voorderest heb ik dus niet echt een oplossing voor je, maar ik hoop dat het ook gewoon net zoals bij mij zal verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:24

ByteDelight

Retro computing is alive!

Je hebt niks gezegd over de bekabeling.
Waar zit de huisaansluiting? Of is het een appartement?
Zit de ontvanger minder of meer dan enkele tientallen centimeters van die aansluiting?
Gebruik je een antenne-splitter?
Gebruik je alleen degelijke kabels, of heb je misschien kabels met een erg dunne kern gebruikt?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Los van de kabels en de manier hoe het is aangesloten...

Met alle andere kanalen is er geen probleem. Een paar zenders hebben (sinds kort!) dit issue. Heeft dus altijd gewerkt met dezelfde bekabeling.

Apparaat inc smartcard is overigens ergens anders getest. Daar waar er een splitter voor zit en het signaal ook nog eens langs een andere speciale splitter gaat om het analoge signaal naar 3 andere tv's in het huis door te sluizen. Dus als het daar werkt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 14:19
Komt me heel bekend voor: ook nooit problemen gehad tot op zeker moment RTL4, 5 SBS 6 ed allemaal geen signaal meer gaven. De overige zenders geen probleem.

De helpdesk van Ziggo heeft een en ander geprobeerd maar zonder resultaat. Uiteindelijk het advies gekregen om het met andere bekabeling te proberen. Aangezien het zich spontaan voordeed had ik hier een hard hoofd in, gek genoeg bleek het wel de oplossing te zijn. 8)7

De uiteindelijke oorzaak moet mi wel ergens aan de kant van Ziggo liggen, een verandering in de kwaliteit van het signaal oid, maar dat is lastig te bewijzen. Ik heb dus nieuwe kabels gekocht en het werkt nu als een zonnetje. Weet niet of het bij jou dezelfde oorzaak heeft maar het valt te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:23
hier exact het zelfde probleem gehad. Bij mij was het probleem uiteindelijk toch de kabel. Of 1 van de plugjes eraan. Sinds ik die heb vervangen werkt bij mij alles prima.

Bij mij was het dus op exact de zelfde kanalen. RTL4, RTL5, RTL8, SBS6 en Veronica

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Vreemd, onverklaarblaar voor mij nog.

Neem aan dat de antennekabel dan het probleem moet zijn? Ga deze wel eens uitsluiten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhale
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Hier zonder iets te verandere aan de bekabeling het probleem ook opgelost, precies dezelfde kanalen en enkel in de avond tot middernacht miss iets later daarna gewoon perfect beeld op die kanalen.
Ik verwacht dus zeker niet je bekabeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 20:27

voodooless

Sound is no voodoo!

Volgens mij heeft dit niets met audio te maken... AUD -> LCD dus :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Inhale schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:57:
Hier zonder iets te verandere aan de bekabeling het probleem ook opgelost, precies dezelfde kanalen en enkel in de avond tot middernacht miss iets later daarna gewoon perfect beeld op die kanalen.
Ik verwacht dus zeker niet je bekabeling. :)
Probleem speelt inmiddels wel iets langer dan 2 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Shikaka schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:34:
hier exact het zelfde probleem gehad. Bij mij was het probleem uiteindelijk toch de kabel. Of 1 van de plugjes eraan. Sinds ik die heb vervangen werkt bij mij alles prima.

Bij mij was het dus op exact de zelfde kanalen. RTL4, RTL5, RTL8, SBS6 en Veronica
Jep same here.
Er is zelfs even een monteur langsgekomen om wat dingen door te meten maar dat zat allemaal wel goed.
Ik heb bijvoorbeeld ook nog boven op een tv staan. Deze had sowieso al een slecht signaal na wat beter plugjes en betere kabel is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-06 11:28
Als je aangeeft dat dit geldt voor RTL4, RTL5, RTL8, SBS6 en Veronica. Dan lijkt me het argument dat het aan je aansluitkabel ligt kul.
Aangezien RTL4 in hetzelfde boeket zit als oa Ned1, Ned2 en Ned3 zou het wanneer het aan de kabel ligt ook voor deze zenders moeten gelden. (Correct me if i'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Bij mijn schoonouders is het RTL5, SBS6, Veronica, RTL8.
Pagina: 1