Toon posts:

Benq RMA Service bij DOA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb (gelukkig) maar heel weinig ervaring met internetbestellingen die Dead On Arrival blijken te zijn. Op 7 november was het dan toch zo ver. Ik vond het tijd worden voor een 24" TFT monitor dus heb via internet een mooie Benq uitgezocht (E2400HD) en deze besteld.

Deze monitor heb ik op 7 november opgehaald bij een internetwinkel. Toen ik thuis kwam bleek het een DOA te zijn, geen beeld terwijl de beeldbuisverlichting wel oplicht. Vanalles geprobeerd met andere kabels en schermen....een DOA.

Op 10 november (8 en 9 was weekend) gelijk naar Benq gebeld (directe afhandeling werd aangeraden door de internetwinkel) om de DOA te rapporteren. Ze zouden deze inboeken en ik zou teruggebeld worden voor een omruilafspraak.

Dit telefoontje is nog steeds niet gevoerd :( . Ondertussen heb ik zelf een viertal keren gebeld, de internetwinkel laten bellen en boze e-mails gestuurd. Het RMA service center van Benq geeft aan dat ze geen reactie krijgen van de "voorraad afdeling" die het omruilen verzorgt. Deze heb ik vervolgens zelf mogen bellen nadat ik aangegeven heb dat ik het meer dan belachelijk vind om al 11 dagen met een DOA te zitten zonder enig inzicht in de omruilprocedure.

Toen ik gisteren belde naar de "voorraad afdeling" werd doodleuk aangegeven dat ze ook niet weten wanneer de monitoren weer op voorraad zijn en dat ze me iets laten weten als ze meer weten :s . Vervolgens heb ik aangegeven dat ik ze iedere dag ga bellen totdat ik een nieuwe monitor heb.

Het begint me echt veel te lang te duren (11 dagen DOA, geen inzicht in levering vervangend scherm). Erg benieuwd ben ik dan ook wat mijn 'rechten' zijn aangezien ik de koop via een internetwinkel heb gesloten en die waarschijnlijk niet meer mee gaan werken aan geld terug geven. Als een mak lammetje wachten op die stumperts bij Benq zie ik echter ook niet zitten. In mijn ogen is het belachelijk dat een DOA niet binnen 2 werkdagen vervangen wordt.....

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:24

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Winkel vragen om omruil, daar heb je een zakelijke relatie mee, niet met BenQ zelf....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-01 11:24
Je recht kun je zoeken bij de internetwinkel waar je hem gekocht hebt, met hen heb je een overeenkomst gesloten.
Vaak worden klanten direct naar de fabrikant gestuurd met de afhandeling van RMA omdat dit vaak sneller is. Maar hetgeen waar je recht op hebt ligt echt gewoon bij de winkel.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:57

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je vraagt wat je rechten zijn: http://www.consuwijzer.nl

Daar staat alles op. Let op! Je bent al met je garantieclaim voorbij gegaan aan je leverancier. Hiermee komen bepaalde rechten te vervallen! Kijk dus even goed op die site, waarschijnlijk kun je niet meer bij je leverancier terecht. Ik denk dan ook niet dat je iets kunt doen om e.e.a. te bespoedigen. BenQ heeft waarschijnlijk niet zoveel boodschap aan een consument met een klacht; dat handelen ze gewoon in hun eigen tempo af. Voor hun klanten (jouw leverancier dus) lopen ze waarschijnlijk harder omdat die een groter financieel risico vormen.

offtopic: de volgende keer dus even vooraf naar je rechten informeren. Het is een bekende 'truc' van internetwinkels om je te proberen naar de fabrikant te sturen terwijl je daar niks mee te schaften hebt. Als je 'hierin trapt', vervallen dus bepaalde rechten en daarmee plichten van je leverancier!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen technische vraag...

Move VB -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor de misplaatsing :)

Topics mag overigens dicht. Net bericht gehad van Zercom (internetwinkel) dat ze een nieuwe voor me hebben en de RMA overnemen :D

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:22
Kijk, dat is nog eens leuk om te lezen :)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Verwijderd

Misschien ben ik gek, maar dat is toch wel het minste wat ze konden doen? Eigenlijk zijn ze er nog veels te laat mee ook. Als je iets koopt wat bij thuiskomst defect blijkt te zijn dan ga je toch gelijk terug naar de winkel en eis je een nieuwe wel werkende?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:50:
Misschien ben ik gek, maar dat is toch wel het minste wat ze konden doen? Eigenlijk zijn ze er nog veels te laat mee ook. Als je iets koopt wat bij thuiskomst defect blijkt te zijn dan ga je toch gelijk terug naar de winkel en eis je een nieuwe wel werkende?
Dat heb ik ook gedaan en zij gaven aan dat ze of zelf de DOA procedure van Benq konden inzetten of dat ik het direct zou doen (scheelde weer inleveren bij de computerwinkel). Op dat moment had ik zoiets van: prima, is over 2 dagen omgeruild, iets wat niet zo bleek te zijn.

Achteraf had ik beter kunnen kijken of ik me op de Wet koop op afstand had kunnen beroepen, zodat je je geld terug krijgt en ergens anders direct een nieuw product kunt kopen. Ik vond dat echter onredelijk en daarom heb ik besloten de procedure op deze wijze te laten verlopen, waar ik achteraf spijt van heb.

Los van het feit of Zercom al dan niet eerder had moeten reageren op de omruilmogelijkheid ben ik nu al heel blij dat ik na 11 dagen DOA eindelijk een nieuwe monitor heb, Van Benq kan ik alleen maar zeggen: waardeloze service.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:22
edit: laat maar.

[ Voor 91% gewijzigd door coyote1980 op 18-11-2008 14:49 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Waardeloze service van BenQ? Helemaal niet, top service daar.

Jouw situatie is echt een uitzondering. Hebben al een stuk of 5 rma gestuurd, normaal gezien heb je binnen de 3 werkendagen een ander scherm.

Maar hier had je uiteindelijk niks met BenQ te maken, Zercom had onmiddelijk een ander toestel moeten aanbieden.

Verwijderd

Hmmm, het is natuurlijk erg makkelijk te stellen dat jij een andere ervaring hebt *als leverancier*, evenals te stellen dat de winkel dat gelijk anders had moeten regelen. Over het algemeen kan ik het niet echt waarderen als winkels elkaar onderling in topics gaan vertellen wat ze wel of niet hadden moeten doen - gezien het eigenbelang. Daarnaast is de service richting dealers vaak sowieso anders dan richting eindgebruikers, vergelijken is dus niet echt mogelijk.

(Ik neem tenminste aan dat je er niet particulier al 5 hebt teruggestuurd; dan zou er behalve de service nog wel wat anders mis zijn bij BenQ ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 23:23 ]

Verwijderd

Het lijkt me vrij zinloos om bij de internet winkel te gaan klagen, goede kans dat zij net zo goed het scherm niet kunnen krijgen (als de fabrikant het zelf al niet kan, waarom de winkel dan wel) en dan moet je net zo goed wachten. Waarschijnlijk zelfs langer omdat er een extra schakel tussen zit.

Ik heb zelf altijd wel goede ervaringen met het direct afhandelen van DOA's met fabrikanten, maar je kan altijd pech hebben. Bij een laptop die ik DOA had kwamen ze em de volgende dag omruilen, dat kan een internet winkel never nooit voor elkaar krijgen. Logisch dus dat internet winkels het aanraden (plus dat het ook voor hen makkelijker is).

Wel vreemd dat BenQ zelf niet aan de schermen kan komen.

Beroepen op koop op afstand voor een DOA is natuurlijk niet de bedoeling, het product moet dan in nieuwstaat zijn en wordt direct weer verkocht door de internet winkel waardoor iemand anders met jouw probleem komt te zitten. Een DOA is natuurlijk pech, maar het iemand anders z'n probleem maken is IMHO een beetje aso. Plus dat de wet er niet voor bedoeld is, het is een recht wat je krijgt dan moet je er geen misbruik van maken natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 23:30:
Wel vreemd dat BenQ zelf niet aan de schermen kan komen.

Beroepen op koop op afstand voor een DOA is natuurlijk niet de bedoeling, het product moet dan in nieuwstaat zijn en wordt direct weer verkocht door de internet winkel waardoor iemand anders met jouw probleem komt te zitten. Een DOA is natuurlijk pech, maar het iemand anders z'n probleem maken is IMHO een beetje aso. Plus dat de wet er niet voor bedoeld is, het is een recht wat je krijgt dan moet je er geen misbruik van maken natuurlijk.
En dat terwijl diverse internetwinkels de monitor binnen 3 werkdagen kunnen leveren 8)7 . Koop op afstand zou inderdaad niet netjes zijn, daarom heb ik ook bewust voor DOA gekozen, echter door dit soort ervaringen zou je in de toekomst nog wel eens 2 keer na kunnen denken alvorens de 'nette' consument uit te hangen. Ik zie het echter zo dat dit het risico is van kopen op internet, in een fysieke winkel kun je direct ruilen maar betaal je doorgaans meer geld voor het product.

Bij Benq zijn het, los van de niet op voorraad zijnde monitoren (yeah right), een stel kansloze figuren aan de telefoon. Al 4x zou ik worden gebeld, niet gebeurd. Als je dan zelf belt en goed boos bent zeggen ze: ja meneer het is inderdaad vervelend ( :X ) maar ik kan er ook niks aan doen, het nummer van mijn manager mag ik niet geven nee.

Van Benq verwacht ik niks meer, daar koop ik ook niks meer. Hopen dat de computerwinkel snel kan leveren (kreeg email dat gisteren eentje klaar stond, bleek dat bij aankomst niet zo te zijn....nu binnen 3 werkdagen).
Al met al heb ik dan in totaal 18 dagen later mijn monitor dan gepland.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Coach4All schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:04:
Winkel vragen om omruil, daar heb je een zakelijke relatie mee, niet met BenQ zelf....
Dat veranderd weinig, zij moeten ook BenQ contacteren voor een swap en dat kan nog langer duren.
Hmmm, het is natuurlijk erg makkelijk te stellen dat jij een andere ervaring hebt *als leverancier*, evenals te stellen dat de winkel dat gelijk anders had moeten regelen. Over het algemeen kan ik het niet echt waarderen als winkels elkaar onderling in topics gaan vertellen wat ze wel of niet hadden moeten doen - gezien het eigenbelang. Daarnaast is de service richting dealers vaak sowieso anders dan richting eindgebruikers, vergelijken is dus niet echt mogelijk.
Er is helemaal niks anders, wij moeten hetzelfde als een particulier doen: netjes BenQ contacteren voor een swap. En elke maal hebben we binnen de drie werkdagen een ander toestel mogen ontvangen. Enig nadeel is dat de koerier nooit belt voor een afspraak, dus plots staan ze hier. Maar dat is niet erg, aangezien er tijdens de werkuren altijd iemand in de winkel is.

[ Voor 114% gewijzigd door XWB op 19-11-2008 09:57 ]

March of the Eagles

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Momenteel is het aardig ruk met de afhandeling bij Benq, zal wel een of andere reorganisatie aan de gang zijn gok ik. Niettemin had zercom je natuurlijk schadeloos moeten stellen, DOA kun je niet afwentelen op de klant.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
/edit

verkeerd :)

[ Voor 94% gewijzigd door XWB op 19-11-2008 09:57 ]

March of the Eagles

Pagina: 1