Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

problemen met gamen op redelijk nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen ik heb probleem met mijn pc, ik zal als eerste de specs ff vermelden...

Microsoft Windows Vista 64 Bit Ultimate, NL, OEM
2x Hitachi Deskstar 7K160 160 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA II/300 ( RAID )
Asus DVD-RW DRW-1814BL IDE, Retail, Zwart
Antec Behuizing Sonata III 500 Zwart, 500 Watt, 1 X 120 Mm
Sony NEC CD-3002 16 X, 52 X, E-IDE/ATAPI, Retail, Zwart
AMD CPU Athlon 64 X2 4800+ 65 Watt 2.50 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed
MSI geforce 9800GTX+
MSI Moederbord K9N Neo-F V2
2x kingston 800mhz DDR2 2gig
600watt voeding

nou ben ik niet echt een fanatieke gamer maar ik speel wel world of warcraft . Ik heb continu framdrops en haperingen terwijl ik verwacht dat op dit systeem ik alles toch redelijk kan draaien.
Het gekke is dat hoe hoog of hoe laag ik de instellingen ook zet de snelheid veranderd niet. ik blijf zitten met haperingen framedrops en naar mijn inzien lage framrate.

Vista schijnt niet echt goed te zijn voor games maar dit zou wel heel erg ver gaan... heeft iemand dit zelfde probleem of weet iemand waar dit misschien aan kan liggen?

Verwijderd

Misschien wordt je grafische kaart of processor te warm? Wat zijn de temps?

Verwijderd

Topicstarter
de temps zijn niet hoog 45 voor de cpu en kaart 56 en dit is tijdens het spelen

Verwijderd

Je kan de volgende punten even checken.

1: staat Vsync aan, in het spel en in de Nvidia instellingen.
Als dat het geval is zet vsync uit.

2: Je proccesor is relatief langzaam, WoW is erg proccesor en geheugen afhankelijk. Vooral na de nieuwe expansion is WoW een heel stuk zwaarder geworden. Met een 4850 met alles voluit AA enz, heb ik af en toe ook nog framedrops.
Koop een leuke koelblok voor 15 euro bv: een artic freezer, en klok je proc eens tot 3 ghz en kijk of je een verschil merkt.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:16

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik zie dat je 2 schijven in Raid hebt aangesloten.
Weet je misschien welke Raid-controller je gebruikt?

Ik heb wel eens een ongelooflijke retetrage Jmicron controller (op Gigabyte borden) gebruikt maar ben daar door soortgelijke problemen snel vanaf gestapt.

edit:
Ah...
- SATAII 1~4 supports RAID 0/1/0+1 or JBOD mode by NVIDIA® nForce 520
Daar ligt het dus niet aan...

[ Voor 21% gewijzigd door ByteDelight op 18-11-2008 10:46 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:16

ByteDelight

Retro computing is alive!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:41:

Koop een leuke koelblok voor 15 euro bv: een artic freezer, en klok je proc eens tot 3 ghz en kijk of je een verschil merkt.
Of misschien op de achtergrond de task manager aanzetten en het CPU verbruik meten gedurende enkele minuten (interval op langzaam instellen).

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Topicstarter
de grap is wel als ik de instellingen van wow op laagste zet heb ik 35 frames met haperingen en drops, maar zet ik alles op het hoogst dan is het ook 35 frames met haperingen en drops.... daarom vink het zo vreemd..

heb gister inderdaad ook mijn cpu in de gaten gehouden en die is niet heel erg druk ofzo steeds 50% met af en toe piekjes naar 100%

nou hoorde ik van een maat dat het aan vista 64 bit kan liggen ... is het dan een optie om een installatie van xp te doen ?

ik draai wow als admin en ik heb XP SP2 aanstaan als modus

Verwijderd

Wat voor internetverbinding heb je? En heb je andere jobs draaien die bandbreedte gebruiken tijdens het spelen van WoW?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja ik heb een mac een pc draaien op een internet verbinding van 6 mbit en geen dowloads etc aanstaan.
Tijdens spelen gemiddeld een ping van 120
Nu met Wotlk iets meer omdat de servers zo ontzettend vol zitten.
Pagina: 1