Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IE]UPC DNS Server probleem?

Pagina: 1
Acties:

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Ik word er een beetje gaar van. Ik heb de volgende 'opstelling':
1) UPC modem
2) Daaraan een Linksys WRT54GS router
3) Daar weer aan vast (draadje dus) mijn computer met Windows Vista Ultimate
4) Verder nog twee notebook draadloos op de router.

Ik heb op de router netjes verbinding met UPC. De router heeft een IP adres en twee DNS servers in het overzicht:

DNS 1: 62.179.104.196
DNS 2: 212.142.28.69

De twee notebookjes krijgen dynamisch IP en DNS dus dezelfde DNS als op de router.
Mijn vaste PC heeft een vast IP adres en maakt gebruik van dezelfde DNS servers.
Nu komt het regelmatig voor (lees ieder dag gewoon) dat ik error meldingen krijg als ik een internet pagina open. Ik zie dan http:/// in de adressbar staan en een melding dat de pagina niet gevonden kan worden. Soms vind het wel google maar als ik dan pagina's open kan hij ze niet vinden of hij laat alleen de tekst zien en de plaatjes worden niet getoond.

Ligt dit aan de DNS servers van UPC? Ik heb ook al een tijdje gebruik gemaakt van OpenDNS. Hier heb ik geen problemen wat betreft pagina's die nit gevonden kunnen worden of halve pagina's die worden getoond. Je zou dus denken, dan blijf je dat toch gewoon doen. Tsja...soms duurt het wel even zeker een seconde of 10 voordat een pagina wordt geopend. En dat is niet zoals het hoort. Verder is dat een dns server van een derde partij. De DNS servers van UPC moeten toch gewoon werken?

Meer mensen die dit probleem ook hebben of misschien een oplossing weten?

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55

Duinkonijn

Huh?

Upc heeft in het verleden laten zien dat ze niet altijd stabiele servers hebben draaien.

misschien kijken om evt eigen server te draaien

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:23
Duinkonijn schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:41:
Upc heeft in het verleden laten zien dat ze niet altijd stabiele servers hebben draaien.

misschien kijken om evt eigen server te draaien
Een eigen DNS server gaan draaien omdat die van UPC niet stabiel zouden zijn? 7(8)7

Ten eerste is dat wel echt een onlogische over-the-top oplossing en ten tweede gebruik ik al sinds 1999 de DNS servers van UPC en heb ik zelden tot nooit problemen gehad (de laatste 5 jaar helemaal geen eigenlijk).

Ik denk dat de TS zijn probleem toch echt ergens anders zal moeten zoeken. Ping eens naar het IP van de website op het moment dat je die niet kunt bereiken.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55

Duinkonijn

Huh?

The Realone schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:49:
[...]

Een eigen DNS server gaan draaien omdat die van UPC niet stabiel zouden zijn? 7(8)7

Ten eerste is dat wel echt een onlogische over-the-top oplossing en ten tweede gebruik ik al sinds 1999 de DNS servers van UPC en heb ik zelden tot nooit problemen gehad (de laatste 5 jaar helemaal geen eigenlijk).

Ik denk dat de TS zijn probleem toch echt ergens anders zal moeten zoeken. Ping eens naar het IP van de website op het moment dat je die niet kunt bereiken.
nou zo gek is het niet.

Die van chello ed. lagen vroeger vaak op hun gat.

zakelijk en prive gebruikte ik meestal die van chello.AT , die draaide teminste nog redelijk

zet 2 kabel boeren tegen elkaar. upc vs casema
UPC 260 tegen Casema 115 dan zie je ook dat het vaker voor komt

die van A2000 draaide vroeger wel lekker:
62.108.1.65
62.108.1.66

[ Voor 40% gewijzigd door Duinkonijn op 18-11-2008 13:40 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?